Przejdź do głównej zawartości

TOP 6 ulubionych bohaterów literackich

Fitzwilliam Darcy
(Jane Austen, Duma i Uprzedzenie)

Pierwszy bohater to oczywiście wszystkim znany, tajemniczy, inteligenty, i uprzedzony Pan Darcy. Pokochałam tego bohatera już od pierwszego spotkania go w książce. Wszystko mnie w nim zauroczyło. Jego postać zapiera dech w piersiach w każdej kolejnej scenie. 

Severus Snape
(J.K.Rowling, Harry Potter)

Tej postaci nie mogło zabraknąć w moim zestawieniu. Postać Severusa polubiłam od samego początku. Mimo tego, że inni uważali go za bezdusznego człowieka, ja od początku widziałam w nim coś więcej. Przeszedł w życiu bardzo wiele: był gnębiony w szkole, kochał swoją przyjaciółkę, która wybrała innego. Mimo tego, że widział w Harrym jego ojca, człowieka którego nie znosił, to zawsze mu pomagał ze względu na Lily. 

Jev 'Patch' Cipriano
(Becca Fitzpatrick, Szeptem)

Upadły anioł, który skrywa mroczne tajemnice. Zauroczyło mnie w nim to, że zawsze opiekuje się Norą. Nigdy nie zostawił jej w potrzebie. Jej bezpieczeństwo jest dla niego najważniejsze. A do tego dochodzi ta jego tajemniczość, która aż przez niego przemawia.

Tyrion Lannister
(George R.R. Martin, Pieśń lodu i ognia)

Bystry, przebiegły, sprytny, a do tego inteligentny Tyrion od razu znalazł sobie miejsce w moim sercu. Niekochany przez swojego ojca wyrósł, mimo wszystkich swoich czynów, na na prawdę wspaniałego mężczyznę. Jego humor wręcz mnie urzeka. Do tego trzeba przyznać, że jest na prawdę odważny. 

Draco Malfoy
(J.K.Rowling, Harry Potter)

Złośliwy, sprytny, cyniczny ale jedyny w swoim rodzaju. Mam chyba jakąś słabość do tych 'złych' bohaterów tej książki. Od razu polubiłam tą postać. Mimo, że ludzie uważali go za złego człowieka to taki nie był. Nie potrafił zabić Dumbledor'a, a to świadczy o tym, że miał w sobie dobro. Nie pasował do śmierciożerców. Po prostu bał się o życie swoje i swojej rodziny. A wiadomo, że dla najbliższych jesteśmy w stanie zrobić wszystko.

Jagr
(Alexandra Ivy, Nieujarzmiona ciemność)
Zamknięty w sobie wampir, który lubi spędzać czas na poszerzaniu swojej wiedzy w swojej kryjówce. Uwielbiam jego postać. Jest skryty, nie lubi tłumu a najlepiej czas spędza mu się z książką. Przypomina mnie i to chyba mnie w nim najbardziej urzekło. 



Na początku miało to być zestawienie 5 ulubionych bohaterów. Jednakże nie potrafiłam się pozbyć żadnego z nich. Każdy ma miejsce w moim sercu i wiem, że zostanie tam na bardzo długo. A jacy są wasi ulubieni bohaterowie?

Komentarze

  1. Duma i uprzedzenie nudziła mnie, odłożyłam ją przed połową, więc zachwytów nad Darcym nie rozumiem :D
    Draco i Snape? Uwieeelbiam ich. Też właśnie mam słabość do złych bohaterów HP ^^

    + właśnie założyłam bloga i nie ukrywam, że przydałoby się na początku jakieś wsparcie od doświadczonych blogerek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Duma i Uprzedzenie jest pisana trochę innym językiem, więc nie wszystkim może się spodobać.
      O tak źli bohaterowie zazwyczaj są lepsi i to nie tylko w HP.

      Usuń
  2. Tyrion to ciekawa, choć chyba nieco przereklamowana przez serial postać :) By nie było, szanuje i tego karła wykreowanego przez Martina, jak i tego granego przez aktora, ale myślę, że niesłusznie ma aż taką rzesze fanów, gdy inne równie ciekawe postacie na tym "cierpią". Ech, musiałabym przeczytać w końcu trzecia część "Pieśni"...
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz wydaje mi się, że po prostu ludzie mają różne gusta. No ja właśnie też muszę przeczytać trzecią część :)

      Usuń
    2. Ja po prostu nie przepadam zwykle za zbyt popularnymi postaciami/książkami... może dlatego, że są znane właśnie :P

      Usuń
  3. Z tego zestawienia jedynie Snape'a i Draco - pierwszego uwielbiam, drugiego lubię.
    "Szeptem" chyba nigdy nie przeczytam, bo miałam okazję zobaczyć fragment tej książki i mnie nie zachwycił zbytnio.
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szeptem czytałam już dawno temu, więc możliwe że teraz nie zachwycałabym się tak bardzo, ale postać Patcha zawsze do mnie przemawiała :)

      Usuń
  4. Nie potrafię wymienić ulubionych bohaterów, przeczytałam tak wiele książek, że większości imion nawet nie pamiętam. Jednak wymienione przez Ciebie postaci znam (poza dwomosobnikami) :)

    OdpowiedzUsuń
  5. również lubię Tyriona i Snape'a (od poznania prawdy o nim), nie rozumiem jak można lubić Malfoya :p
    pozdrawiam :)
    wyznaniaczytadloholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Top 5 najlepszych cykli książek

Jako, że ostatnio mam mało czasu na czytanie z powodu matury, przedstawiam wam moje ulubione cykle książek. W komentarzach napiszcie jak u Was by wyglądało takie zestawienie. Oczywiście pojawia się też pozycja zerowa, bez której nie mogłoby być tego zestawienia.   5. Diabelskie Maszyny - Cassandra Clare Diabelskie maszyny to prequel "Darów Anioła" Cassandra Clare jest mistrzynią w tworzeniu fantastycznej atmosfery. Historia Tessy Gray porwała mnie już od samego początku. Potrafi sprawić, że razem z bohaterami przenosimy się do wiktoriańskich czasów. W dodatku każdy bohater jest zupełnie inny i chyba to mi się spodobało najbardziej. 4. Szklany Tron - Sarah J. Maas Książka inspirowana jedną z najpiękniejszych baśni, czyli "Kopciuszkiem". Szklany zamek i piękne opisy przyrody porywają nas do zupełnie innego świata. Trójkąt miłosny, który wcale nie jest tak oczywisty jak by się mogły wydawać. Silna kobieta, opanowany kapitan gwardii królewskiej i pewny

Eloisa James - Księżna w desperacji

Tytuł: Księżna w desperacji Autor: Eloisa James Cykl: Zdesperowane księżne Wydawnictwo: Amber     Lady Roberta boleje nad tym, że jej ekscentryczny ojciec jest nieustannie pośmiewiskiem salonów. Postanawia więc wyjść za mąż za człowieka rozważnego i powszechnie szanowanego, który pod żadnym względem nie będzie przypominał jej ojca. Doskonałym kandydatem wydaje się pewien stateczny książę. Niestety, nie zwraca on na Robertę uwagi - w przeciwieństwie do przystojnego hulaki i niepoprawnego uwodziciela, hrabiego Damona     Eloisa James bardzo dobrze nakreśliła bohaterów. W tej książce możemy spotkać dokładnie każdy typ osoby. Rozważna Roberta, szalony Markiz czy sztywny Villiers. Z kart tej książki możemy się o nich dowiedzie bardzo dużo. Główna bohaterka - Roberta - stara się podejmować jak najbardziej rozważne decyzje. Wstydzi się swojego ojca, który często jest pośmiewiskiem salonów. To zmusza ją do podjęcia decyzji, że wyjdzie tylko za człowieka opanowanego i szanowanego. D

PRZEDPREMIEROWO: Anna Bellon - Uratuj mnie + KONKURS

Tytuł: Uratuj mnie Autor: Anna Bellon Cykl: The Last Regret Wydawnictwo: OMGbooks Premiera: 28 września 2016 Normalne życie Mai skończyło się, gdy zginął jej ukochany brat. Pogrążyła się w żałobie, zerwała kontakty z wszystkimi przyjaciółmi. Liczyły się tylko książki i muzyka. Prawdziwe życie Kylera może się dopiero zacząć. Gdy skończy liceum, przestanie się przeprowadzać, zmieniać szkoły, gdy uwolni się od toksycznego ojca. Na razie jedyną ucieczką pozostaje muzyka. I prowokowanie otoczenia napisami na koszulkach. „A później nauczyłam się wszystkiego od nowa. Pojawił się ktoś, kto przebił się przez wzniesiony przeze mnie mur. Wziął go szturmem i nie pozwolił mi się z powrotem za nim schować. Wszedł w moje życie, śpiewając lekko zachrypniętym głosem o dziewczynie ulotnej jak papierosowy dym”. W nowej szkole Kyler poznaje Maię. I postanawia się z nią zaprzyjaźnić. Ale czy dziewczyna, która odtrąca od siebie wszystkich, jest na to gotowa? Czy Kyler ma w sobie tyle