Przejdź do głównej zawartości

Becca Fitzpatrick - Black Ice

Tytuł: Black Ice
Autor: Becca Fitzpatrick
Wydawnictwo: Otwarte

Britt długo przygotowywała się do wymarzonej wyprawy wzdłuż łańcucha górskiego Teton. Niespodziewanie dołącza do niej jej były chłopak, o którym dziewczyna wciąż nie może zapomnieć. Zanim Britt odkryje, co tak naprawdę czuje do Calvina, burza śnieżna zmusza ją do szukania schronienia w stojącym na odludziu domku i skorzystania z gościnności dwóch bardzo przystojnych nieznajomych. Jak się okazuje, obaj są zbiegami. Britt staje się ich zakładniczką. W zamian za uwolnienie zgadza się wyprowadzić ich z gór. Gdy dziewczyna odkrywa mrożący krew w żyłach dowód na to, że w okolicy grasuje seryjny morderca, a ona może stać się jego kolejnym celem, sprawy przybierają dramatyczny obrót.

Becca Fitzpatrick od zawsze chciała pisać książki. Dla pisarstwa porzuciła nawet marzenia o zostaniu agentką CIA i pracę w służbie zdrowia. Sagę Szeptem przetłumaczono na kilkadziesiąt języków, a każdy jej tom od razu po premierze trafił na listę bestsellerów "New York Timesa". Obecnie Becca mieszka w Kolorado z mężem i dwójką dzieci. Uwielbia buty, antyczną biżuterię i seriale kryminalne. Lubi pisać w ciszy, gdy nic jej nie rozprasza. Natchnienie znajduje podczas długich spacerów, joggingu i obserwowania ludzi. Za swoich literackich mistrzów uznaje Jane Austen, J.K. Rowling, Sandrę Brown i Nancy Farmer.

Postacie, które stworzyła Pani Fitzpatrick są wręcz idealne. Zacznijmy może od Britt. Mimo, że z początku może ona nas denerwować swoją naiwnością, później znajduje miejsca w naszych sercach. Na początku książki jest ona obsesyjnie zakochana w swoim byłym chłopaku. Chce zrobić wszystko by do niej wrócił mimo, że przed wszystkimi udaje, że tak nie jest. Jednakże gdy niewinna wyprawa z góry przybiera nieoczekiwany obrót Britt przeobraża się w zdeterminowaną osobę. Zrobi wszystko żeby uratować swoją najlepszą przyjaciółkę. Nawet jeśli będzie musiała poświęcić siebie. Jude/Mason jest bardzo tajemniczy. Od samego początku nie wiemy dokładnie co mu chodzi po głowie. Pomaga Britt mimo, że wcale jej nie zna. Nigdy nie mogłam przewidzieć jaki następny krok wykona. Z początku wydaje nam się miłym chłopakiem jednakże pozory mogą mylić. Jakie tajemnice skrywa Jude i czy Britt uda się je odkryć? Postacie drugoplanowe także są  skonstruowane z wielką dokładnością.

Akcja napędza akcje. Czytając tą książkę nie mogłam się od niej oderwać. Kiedy myślałam, że wszystko już wiem Pani Fitzpatrick zaskakiwała mnie kolejnym zwrotem akcji. Prawie do samego końca nie mogłam zgadnąć kto jest tajemniczym mordercą. Kiedy się już o tym dowiedziałam nie mogłam wyjść z szoku i niedowierzania. Jest to zdecydowanie jedna z tych książek, w których nigdy nie wiesz co się wydarzy.

Kolejna rzecz, która zasługuje na pochwałę to piękne opisy gór. Dzięki nim miałam wrażenie, że razem z bohaterami przenoszę się w ich okolice. Mogłam w głowie idealnie odwzorować to co Pani Becca opisuje. Nie mogłam wyjść z zachwytu. Muszę także wspomnieć o wątku miłosnych, który pojawia się nieoczekiwanie. Okładka także przyciąga wzrok. Jest minimalistyczna ale jedno orzechowe spojrzenie sprawia, że przepadamy na zawsze.  Książkę polecam wszystkim, którzy lubią dobrą akcję połączoną z lekką historią miłosną. Zdecydowanie jest to jedna z najlepszych takich pozycji. Czytając tą historię jesteśmy przerażeni, aby za chwilę śmiać się do rozpuku. Jak najbardziej polecam.

Ocena: 9/10
"Mówią, że kiedy umierasz, całe życie przebiega ci przed oczami. Nikt nie mówi jednak o tym, że kiedy patrzysz, jak umiera osoba, którą kiedyś kochałeś, doświadczenie to jest podwójnie bolesne, ponieważ przeżywasz na nowo dwa życia, które niegdyś podążały tą samą drogą."

Komentarze

  1. Opinie o tej książce krążą różne - jednym się podobała, drugim nie, a ja sama nie wiem, czy jest sens po nią sięgnąć. Może znajdę kiedyś w bibliotece, to na pewno się z nią zapoznam, a jeśli nie, to pomyślę nad kupnem :)
    zapraszam na nową recenzję najlepszej książki młodzieżowej, jaką czytałam :**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, że książka jednym się spodoba a innym nie. Ja osobiście jak najbardziej polecam :)

      Usuń
  2. Och, uwielbiam tę książkę! Jest naprawdę niesamowita i przepełniona napięciem, które mnie osobiście ani na trochę nie pozwalało się oderwać! :>
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie to napięcie także nie pozwalało się oderwać :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Od dawna myślę o tej książce :) zaciekawiłaś mnie jeszcze bardziej :) postaram się sięgnąć po nią w następnym miesiącu :)
    Pozdrawiam cieplutko i super recenzja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej polecam :) Dziękuję bardzo.
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Kurde słyszę na temat tej książki tak różne zdania. Moja przyjaciółka mówi że to romans, ty że akcja napędza akcje. Jedni ją polecają tak jak ty czy moja przyjaciółka, inni mówią, że strata pieniędzy... sama nie wiem czy ją przeczytać, ponieważ "Szeptem" też wszyscy kochali i polecali a ja się strasznie zawiodłam... BOŻE DLACZEGO TE KSIĄŻKI SĄ TAKIE TRUDNE?
    Pozdrawiam i zapraszam
    http://otaczyta.blogspot.com/2016/02/one-direction-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz każda książka ma dobrą i złą opinię. Dla jednych będzie taka, dla innych taka. Myślę, że powinnaś się sama najlepiej przekonać :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. A ja powiem szczerze, że tylko w złych słowach o tej powieści się wyrażałam. PO sukcesie Szeptem spodziewałam się czegoś naprawdę genialnego i błyskotliwego, jakiegoś dobrego thrillera młodzieżowego, a niestety nie dostałam nic, nawet dobrego wątku romantycznego .. Ale wiem, że dużo osób ma inne zdanie i uważa tę powieść za bardzo dobrą :)

    http://kulturalnaszafa.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz Szeptem to zupełnie inna liga. Ja rzadko czytam thrillery więc może dlatego mnie się podobała :) Ile ludzi, tyle opinii.
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Polubiłam tą autorkę w serii "Drżenie" więc po tą książkę także sięgnę :)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie w końcu pojawiła się odpowiedź na Twoją nominacje z LBA ;P Poczekała sobie trochę.
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka mi się spodobała, ale wkurzyło mnie zakończenie... Jak dla mnie zbyt cukierkowe :D Ale... i tak czytało się przyjemnie :D
    pabottyro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zakończenie także się nie podobało :) Owszem czytało się przyjemnie.

      Usuń
  9. Książka mnie bardzo intryguje, głównie ze względu na swoją okładkę. Teraz doszła jeszcze Twoja recenzja. Może rozważę zakup tej pozycji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak okładka jest świetna! To spojrzenie orzechowych oczu. Jak najbardziej polecam :)

      Usuń
  10. Wcześniej czytałam serię Szeptem i jestem bardzo ciekawa tego, jak autorka wypadła w innych swoich dziełach ;) Na pewno ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

ANNA ZIOBRO - TYSIĄC KAWAŁKÓW

Tytuł: Tysiąc kawałków Autor: Anna Ziobro Seria: - - - Tom: - - - Tłumaczenie: - - - Gatunek: literatura obyczajowa, romans Wydawnictwo: Oficynka Premiera: 22.01.2020 r. Julia to niespełna trzydziestoletnia kobieta, która wierzy w to, że kiedyś odnajdzie miłość swojego życia. Jej rodzice uważają, że już dawno powinna wyjść za mąż, najlepiej za lekarza bądź prawnika. Chcą dla swojej córki jak najlepiej i nie wiedzą, że wszystkie te pytania i próby szukania przez nich kolejnych kandydatów, tylko ją męczą. Zbliża się sylwester, którego Julia postanawia spędzić w Pradze. Chce chociaż raz bardziej spektakularnie przywitać nowy rok i spędzić go poza granicami kraju. Poznaje tam Daniela, chłopaka, który może nie jest idealny, ale widzi w niej coś więcej, niż tylko ładną buzię. Od samego początku zaczyna między nimi iskrzyć i zdają rozumieć się bez słów. Julia zdaje sobie sprawę z tego, że to właśnie Daniel jest przeznaczoną jej drugą połówką. Jedyne co ich dzieli, to

PRZEDPREMIEROWO: JENNIFER ROSNER - ŻÓŁTY PTAK ŚPIEWA

Tytuł: Żółty ptak śpiewa Autor: Jennifer Rosner Seria: - - - Tom: - - - Tłumaczenie:  Aleksandra Wolnicka Gatunek:  powieść historyczna Wydawnictwo: Otwarte Premiera: 11.03.2020 r. Polska 1941 roku, to czas drugiej wojny światowej, gdzie życie każdego człowieka stoi pod znakiem zapytania. W Polskich wioskach trwają właśnie obławy na Żydów. Każdy, kto tylko pomoże osobie, która ma w sobie żydowską krew, zostaje skazany na śmierć. Róża wraz ze swoją córką Szirą, uciekają z domu i szukają schronienia na strychu starej stodoły Pana Henryka, który kiedyś był częstym klientem w ich piekarni. Początkowo niechętnie, ale w końcu Henryk i jego żona pozwalają matce z córką zostać w stodole, przynajmniej na jakiś czas. Róża tłumaczy Szirze, że musi zachowywać się bardzo cichutko, jak mysz pod miotłą. Każdy niespodziewany hałas może je zdradzić i zesłać na nie i na gospodarzy wyrok śmierci. Szira początkowo nie rozumie dlaczego muszą się ukrywać i nie mogą wrócić do domu. U

LUDKA SKRZYDLEWSKA - KRÓL KIER

Tytuł: Król Kier Autor: Ludka Skrzydlewska  Seria: Królowie Vegas Tom: 4 Tłumaczenie: --- Gatunek: Romans, erotyk  Wydawnictwo: Editio Red Premiera: 14.02.2023 r.  Persia to dwudziestotrzyletnia młoda kobieta, która pracuje jako krupierka w Kasynie Enigma. Pewnej nocy poznaje tajemniczego mężczyznę, który od razu zwrócił jej uwagę. Do tego czuć było pomiędzy nimi przyciąganie, którego nie mogli się wyprzec. Dlatego spokojna i poukładana Persia decyduje się na jednonocną przygodę. Nie wie tylko, że ta noc zmieni jej życie na zawsze. Król Kier to tajemniczy mężczyzna, który rozprawia się ze złoczyńcami miasta. Kiedy Persia przez przypadek odkrywa jego tożsamość podczas strzelaniny po kasynem, ten postanawia ją porwać. Nie przewidział tylko, że Persii mogą szukać pewni wpływowi ludzie, a ona sama może stać się dla niego kimś ważnym. Czy zemsta za krzywdy przeszłości wciąż będzie dla niego najważniejsza? A może to miejsce zajmie Persia? Uwielbiam książki Ludki Skrzydlewskiej, a już szczegó