Przejdź do głównej zawartości

TOP 5 klasyków na letnie wieczory

Tak jak mówiłam, tak właśnie robię. TOP 5 na letnie wieczory w kolejnej odsłonie. Wydaje mi się, że będzie ich jeszcze kilka, tylko muszę się zdecydować o czym. Na pewno będą jeszcze seriale, bo co robić w wolny czas jak nie czytać i oglądać? Póki co zapraszam na TOP 5 KLASYKÓW NA LETNIE WIECZORY.

#5 
Mały książę
Niektórzy uważają, że jest to książka tylko dla dzieci, inni uważają, że dorosły także w niej coś znajdzie. Ja zaliczam się do tej drugiej grupy. Może nie jest to bardzo ambitna książka, można wręcz powiedzieć, że bardzo prosta, ale ma w sobie coś, przez co nie możemy się od niej oderwać. Posiada to przesłanie, którego teraz tak często brakuje w książkach. Czytamy historie, które w większości nie mają dużego znaczenia, a potem nic nam z nich nie zostaje. Dlatego właśnie warto czasami sięgnąć po coś starszego.

#4 
Romeo i Julia
Historia, która chyba nie ma sobie równych. Nieszczęśliwa miłość dwójki ludzi, którzy nie mogą być razem. Ilu z nas wylewało łzy czytając lub oglądają tą historię? Tego chyba nie da się zliczyć. Nie ma bardziej dramatycznej historii niż właśnie ta. Nie jest to szczęśliwa historia, ale na letni wieczór jak najbardziej idealna. 

#3 
Mistrz i Małgorzata
Muszę przyznać, że rzadko kiedy czytam książki naszych wschodnich sąsiadów, jednak obok historii Michaiła Bułhakowa nie da się przejść obojętnie. Jedna z najważniejszych książek XX wieku i jedna z najpiękniejszych powieści jakie kiedykolwiek przeczytałam. Postacie, które tutaj znajdziemy z pewnością skradną nasze serca. Ukryte wartości, znaczenia i poetycki język na pewno wszystkim przypadną do gustu.

#2 
Przeminęło z wiatrem
"Pomyślę o tym jutro" to maksyma Scarlett O'Hary, z którą można powiedzieć, że się nie rozstaje. Jest to kolejna książka, którą nie łatwo się czyta, ale dla końcowego efektu jak najbardziej warto. Obraz dojrzewania, miłości i ciężkiej wojny secesyjnej. Błyskotliwie napisana powieść z wyjątkowymi postaciami. Jak napisała Iga na portalu lubimy czytać "Czytanie "Przeminęło z wiatrem" jest dołujące, bo doprowadza do kilku smutnych wniosków. Nie ma już takich mężczyzn. Nie ma już takiej miłości. I co najgorsze - nie ma już takich książek." 

#1 
Duma i uprzedzenie
Prawdopodobnie nie ma osoby, która nie znałaby tej książki. Nazywana jest klasykiem romansów i ja się z tym jak najbardziej zgadzam. Jest to książka, której chyba żadna inna nie przebije. Owszem nie jest łatwo ją czytać, bo język jest całkiem inny niż współczesny, ale jak najbardziej warto. W dodatku dziewiętnastowieczna Anglia w tym wydaniu jest wprost magiczna. Warto dowiedzieć się jakie panowały wtedy obyczaje i jak ważne jest pierwsze wrażenie. 

Komentarze

  1. Małego Księcia czytałam już 9 razy (dopiero za 9. jako lekturę), wprost uwielbiam tę pozycję, bo za każdym razem dochodzi się do innych, nowych wniosków, zauważa inne, nowe rzeczy i po prostu ta historia jest wspaniała! ♥
    Romea i Julię czytałam raz i na tym pozostanę, nie było źle, ale zbyt fajna to historia nie jest. :P
    Pozostałych trzech nie czytałam, ale mam je w planie, więc może kiedyś się to uda. :D

    Pozdrawiam,
    Recenzje Koneko

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Top 5 najlepszych cykli książek

Jako, że ostatnio mam mało czasu na czytanie z powodu matury, przedstawiam wam moje ulubione cykle książek. W komentarzach napiszcie jak u Was by wyglądało takie zestawienie. Oczywiście pojawia się też pozycja zerowa, bez której nie mogłoby być tego zestawienia.   5. Diabelskie Maszyny - Cassandra Clare Diabelskie maszyny to prequel "Darów Anioła" Cassandra Clare jest mistrzynią w tworzeniu fantastycznej atmosfery. Historia Tessy Gray porwała mnie już od samego początku. Potrafi sprawić, że razem z bohaterami przenosimy się do wiktoriańskich czasów. W dodatku każdy bohater jest zupełnie inny i chyba to mi się spodobało najbardziej. 4. Szklany Tron - Sarah J. Maas Książka inspirowana jedną z najpiękniejszych baśni, czyli "Kopciuszkiem". Szklany zamek i piękne opisy przyrody porywają nas do zupełnie innego świata. Trójkąt miłosny, który wcale nie jest tak oczywisty jak by się mogły wydawać. Silna kobieta, opanowany kapitan gwardii królewskiej i pewny

Eloisa James - Księżna w desperacji

Tytuł: Księżna w desperacji Autor: Eloisa James Cykl: Zdesperowane księżne Wydawnictwo: Amber     Lady Roberta boleje nad tym, że jej ekscentryczny ojciec jest nieustannie pośmiewiskiem salonów. Postanawia więc wyjść za mąż za człowieka rozważnego i powszechnie szanowanego, który pod żadnym względem nie będzie przypominał jej ojca. Doskonałym kandydatem wydaje się pewien stateczny książę. Niestety, nie zwraca on na Robertę uwagi - w przeciwieństwie do przystojnego hulaki i niepoprawnego uwodziciela, hrabiego Damona     Eloisa James bardzo dobrze nakreśliła bohaterów. W tej książce możemy spotkać dokładnie każdy typ osoby. Rozważna Roberta, szalony Markiz czy sztywny Villiers. Z kart tej książki możemy się o nich dowiedzie bardzo dużo. Główna bohaterka - Roberta - stara się podejmować jak najbardziej rozważne decyzje. Wstydzi się swojego ojca, który często jest pośmiewiskiem salonów. To zmusza ją do podjęcia decyzji, że wyjdzie tylko za człowieka opanowanego i szanowanego. D

PRZEDPREMIEROWO: Anna Bellon - Uratuj mnie + KONKURS

Tytuł: Uratuj mnie Autor: Anna Bellon Cykl: The Last Regret Wydawnictwo: OMGbooks Premiera: 28 września 2016 Normalne życie Mai skończyło się, gdy zginął jej ukochany brat. Pogrążyła się w żałobie, zerwała kontakty z wszystkimi przyjaciółmi. Liczyły się tylko książki i muzyka. Prawdziwe życie Kylera może się dopiero zacząć. Gdy skończy liceum, przestanie się przeprowadzać, zmieniać szkoły, gdy uwolni się od toksycznego ojca. Na razie jedyną ucieczką pozostaje muzyka. I prowokowanie otoczenia napisami na koszulkach. „A później nauczyłam się wszystkiego od nowa. Pojawił się ktoś, kto przebił się przez wzniesiony przeze mnie mur. Wziął go szturmem i nie pozwolił mi się z powrotem za nim schować. Wszedł w moje życie, śpiewając lekko zachrypniętym głosem o dziewczynie ulotnej jak papierosowy dym”. W nowej szkole Kyler poznaje Maię. I postanawia się z nią zaprzyjaźnić. Ale czy dziewczyna, która odtrąca od siebie wszystkich, jest na to gotowa? Czy Kyler ma w sobie tyle