Przejdź do głównej zawartości

Corinne Michaels - Powiedz, że zostaniesz

Tytuł: Powiedz, że zostaniesz
Autor: Corinne Michaels
Seria: Wróć do mnie
Tom: 1
Wydawnictwo: Szósty Zmysł

Roztrzaskał mnie na kawałki. Złożył w całość. Jest moją trucizną. Jest moim antidotum. Jedno słowo. Zostań. To było wszystko, co miał zrobić. Zamiast tego wsiadł do tamtego autobusu, zabierając ze sobą moje serce. To było siedemnaście lat temu. Ruszyłam naprzód. Małżeństwo. Dzieci. Biały płotek. Wszystko czego kiedykolwiek pragnęłam, ale mój mąż mnie zdradził i znów zostałam porzucona. Osamotniona, bez centa przy duszy i z dwójką chłopców nie miałam innego wyboru jak tylko wrócić do Tennessee. Nie miało go tam być. Powinnam była być bezpieczna. Jednak przeznaczenie zawsze znajdzie sposób, żeby dać o sobie znać. Tym razem role się odwróciły. To moja decyzja. Drugie szanse istnieją naprawdę, ale nie wiem czy uda nam się naprawić coś, co już zostało popsute... Historia miłosna pełna drugich szans i możliwości, których nikt się nie spodziewał. W Powiedz, że zostaniesz Corinne Michaels nadaje nowe znaczenie drugim szansom w miłości.

Presley pochodzi z małego miasteczka Bell Buckle, z którego zawsze chciała się wyrwać. Nie lubiła tych ograniczeń praktycznie wiejskiego życia. Miała ochotę wyjechać w świat i już nigdy więcej nie wracać. Udało jej się to zrobić, ale chłopak, za którym wyjechała i miała spędzić resztę zycia, opuścił ją wybierając karierę sportowca. Tak właśnie poznała Todda, jej obecnego męża. Mają dwójkę dzieci, piękny domek z ogródkiem i co najważniejsze, kochają się. Jednak nic nie jest takie jak mogłoby się wydawać. Todd popełnia samobójstwo, a Presley zostaje, jak się okazało, z toną długów. Miała już nigdy nie wracać do tego miasteczka. Nie cahciała go więcej widzieć. Jednak los bywa przewrotny i okrutny. Presley nie mając innego wyjścia, zabiera swoich synów i wraca do miejsca, z którego tak bardzo chciała uciec. Presley to całkiem dobrze wykreowana postać, ale czasami głupia i infantylna. Zawsze ktoś się nią opiekował, więc nigdy nie musiała zmierzyć się z szarą rzeczywistością, więc kiedy mąż popełnia samobójstwo, staje się trochę bezradna i nie przygotowana do życia. Do tej pory nie rozumiem, dlaczego w ogóle nie interesowała się finansami swojej  rodzinie. Rozumiem, że można zostawić mężowi wszelkie opłaty, ale człowiek powinien wiedzieć, na czym stoi, anie ślepo ufać drugiej połowie.

Zach to mężczyzna, który mógł mieć wszystko, a został z niczym. Stracił miłość swojego życia, a trochę później także karierę sportowca. Wszystko to przez głupią kontuzję, która wykluczyła go z gry do końca życia. Nie wiedząc co zrobić ze swoim życiem, postanowił wrócić do Bell Buckle i zająć się ranczem rodziców. Związał się z kobietą, która od zawsze była nią zainwestowana. Nie kocha jej, ale woli to, niż spędzić życie w samotności. Nigdy nie zapomniał o Presley, ale wie, że to już zamknięta sprawa. Wszystko zmienia się, gdy Pres wraca do ich rodzinnej miejscowości, a uczucia odżywiają na nowo. Zach to tego typu bohater, w którym od razu się zakochujemy, a nasze serce zaczyna bić mocniej. Nie tylko przystojny i wysportowany, ale także inteligentny, szczery i lojalny. Zdecydowanie mój typ  książkowego męża.

Trochę bałam się czytać nową książkę tej autorki, bo wiedziałam, że po tak długim czasie, "Consolation" wciąż jest w moim sercu. Chociaż w jakimś stopniu są to powieści podobne, to jednak całkowicie inne. Mam wrażenie, że "Powiedz, że zostaniesz" jest bardziej dorosła i spokojna. Owszem bohaterowie są zakochani w sobie do szaleństwa. Tak, po tylu latach ich miłość jest wciąż żywa. Jednak tutaj jest to bardziej stonowane, akcja dzieje się nieco wolniej, a na pierwszy pocałunek musimy się poczekać bardzo długo (ja już się nie mogłam doczekać i w mojej głowie wybrzmiewało ciągle zdanie (kiedy, kiedy, kinkiety w końcu się pocałujecie). Tutaj jest to oczywiście jak najbardziej na miejscu biorąc po uwagę, że Presley dopiero co straciła męża i ma dwójkę dużych już synów. Tak więc wolna i stateczna akcja w tym wydaniu jak najbardziej na plus.

Corinne Michaels ma dryg do pisania powieści, które w żaden sposób nie są łatwe. Ciągle mamy do czynienia z trudniejszymi tematami, które podejmuje w swoich książkach. Tutaj również mamy ich kilka. Pierwszym z nich jest samobójstwo bliskiej nam osoby. Na pewno nie jest to dla nikogo łatwe, zwłaszcza dla osoby, która to odkryła śmierć. Presley musi mierzyć sie nie tylko ze stratą męża, ale także z długami, które zostawił i synami, którzy nie mogą pozbierać się po stracie ojca. Autorka Zdecydowanie jej nie oszczędzała. Mamy też synów Presley, którzy nie dość, że tracą ojca, to muszą też zostawić wszystko, co do tej pory znali i przenieść się do obcego miejsca, a to na pewno nie jest łatwe dla dzieci.

Autorka jak zawsze zachwyca swoim piórem. Potrafi w łatwy i niezbyt skomplikowany dla czytelnika  sposób, przekazać treść, która potrafi rozbawić, wzruszyć do łez i połamać nasze serca na niezliczoną ilość kawałków. Wielkie brawa za to, bo nie wielu piszarzom się to udaje. "Powiedz, że zostaniesz" to wspaniała powieść o stracie, bólu i łzach, ale także o dawaniu drugich szans, bez których nie dałoby się żyć. Pokazuje, że czasami jednak jest warto wejść dwa razy do tej samej rzeki z tylko kilkanaście lat później. Zwłaszcza wtedy, gdy nigdy się o niej nie zapomniało.

Ocena: 8,5/10

"Nie przestajesz kogoś kochać tylko dlatego, że już go nie widujesz."

Za możliwość przeczytania i egzemplarz książki dziękuję wydawnictwu Szósty Zmysł.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Top 5 najlepszych cykli książek

Jako, że ostatnio mam mało czasu na czytanie z powodu matury, przedstawiam wam moje ulubione cykle książek. W komentarzach napiszcie jak u Was by wyglądało takie zestawienie. Oczywiście pojawia się też pozycja zerowa, bez której nie mogłoby być tego zestawienia.   5. Diabelskie Maszyny - Cassandra Clare Diabelskie maszyny to prequel "Darów Anioła" Cassandra Clare jest mistrzynią w tworzeniu fantastycznej atmosfery. Historia Tessy Gray porwała mnie już od samego początku. Potrafi sprawić, że razem z bohaterami przenosimy się do wiktoriańskich czasów. W dodatku każdy bohater jest zupełnie inny i chyba to mi się spodobało najbardziej. 4. Szklany Tron - Sarah J. Maas Książka inspirowana jedną z najpiękniejszych baśni, czyli "Kopciuszkiem". Szklany zamek i piękne opisy przyrody porywają nas do zupełnie innego świata. Trójkąt miłosny, który wcale nie jest tak oczywisty jak by się mogły wydawać. Silna kobieta, opanowany kapitan gwardii królewskiej i pewny

Eloisa James - Księżna w desperacji

Tytuł: Księżna w desperacji Autor: Eloisa James Cykl: Zdesperowane księżne Wydawnictwo: Amber     Lady Roberta boleje nad tym, że jej ekscentryczny ojciec jest nieustannie pośmiewiskiem salonów. Postanawia więc wyjść za mąż za człowieka rozważnego i powszechnie szanowanego, który pod żadnym względem nie będzie przypominał jej ojca. Doskonałym kandydatem wydaje się pewien stateczny książę. Niestety, nie zwraca on na Robertę uwagi - w przeciwieństwie do przystojnego hulaki i niepoprawnego uwodziciela, hrabiego Damona     Eloisa James bardzo dobrze nakreśliła bohaterów. W tej książce możemy spotkać dokładnie każdy typ osoby. Rozważna Roberta, szalony Markiz czy sztywny Villiers. Z kart tej książki możemy się o nich dowiedzie bardzo dużo. Główna bohaterka - Roberta - stara się podejmować jak najbardziej rozważne decyzje. Wstydzi się swojego ojca, który często jest pośmiewiskiem salonów. To zmusza ją do podjęcia decyzji, że wyjdzie tylko za człowieka opanowanego i szanowanego. D

PRZEDPREMIEROWO: Anna Bellon - Uratuj mnie + KONKURS

Tytuł: Uratuj mnie Autor: Anna Bellon Cykl: The Last Regret Wydawnictwo: OMGbooks Premiera: 28 września 2016 Normalne życie Mai skończyło się, gdy zginął jej ukochany brat. Pogrążyła się w żałobie, zerwała kontakty z wszystkimi przyjaciółmi. Liczyły się tylko książki i muzyka. Prawdziwe życie Kylera może się dopiero zacząć. Gdy skończy liceum, przestanie się przeprowadzać, zmieniać szkoły, gdy uwolni się od toksycznego ojca. Na razie jedyną ucieczką pozostaje muzyka. I prowokowanie otoczenia napisami na koszulkach. „A później nauczyłam się wszystkiego od nowa. Pojawił się ktoś, kto przebił się przez wzniesiony przeze mnie mur. Wziął go szturmem i nie pozwolił mi się z powrotem za nim schować. Wszedł w moje życie, śpiewając lekko zachrypniętym głosem o dziewczynie ulotnej jak papierosowy dym”. W nowej szkole Kyler poznaje Maię. I postanawia się z nią zaprzyjaźnić. Ale czy dziewczyna, która odtrąca od siebie wszystkich, jest na to gotowa? Czy Kyler ma w sobie tyle