Przejdź do głównej zawartości

PRZEDPREMIEROWO: K.N. HANER - NIECZYSTE WIĘZY

Tytuł: Nieczyste więzy
Autor: K.N. Haner
Tom: 1
Wydawnictwo: Między słowami
Premiera: 04.09.2019 r.

Claire to młodziutka kobieta, która nie wie jakie jest jej miejsce w tym świecie. Została wychowana przez dziadków, gdyż jej mama zmarła przy porodzie. Dziewczyna do tej pory się o to obwinia i myśli, że to za jej przyczyną dziewczynce, gdyż jej mama została zgwałcona w wieku dwunastu lat, zmarło się tak szybko. To doprowadziło ją do stanu, w którym jej psychika nie pracuje zbyt dobrze. Claire boi się ludzi, nie chce się z nimi integrować, a każdego mężczyznę traktuje jak zagrożenie. Najlepiej czuje się sama w swoim towarzystwie, nie potrzebuje do życia nikogo. Claire jako jedna z nielicznych, dostaje się na staż do bardzo dobrej firmy, która związana jest z finansami. Od początku radzi sobie świetnie i przełożony zauważa jej dobrą pracę. Nie podoba się to jednak jej współpracownikom, gdyż uważana jest za dziwaczkę, która podlizuje się wyżej postawionym pracownikom. Wszystko to dlatego, że nie wychodzi na imprezy jak wszyscy. Przeprowadzając się Claire obiecała dziadkom, że pójdzie na wizytę do najlepszego psychiatry w mieście. I tak właśnie trafia do doktora Douglasa, który od początki wzbudza w niej więcej zaufania niż wszyscy do tej pory. Jednak to nie wszystko, doktor Douglas wznieca w niej także ogień, który zaczyna spalać ich oboje. Czy z tego układu wszyscy wyjdą cali? Claire to taka bohaterka, która potrafi człowieka ładnie zdenerwować swoimi głupimi czynami, ale nie ma się jej co dziwić. Przeszła w swoim życiu na prawdę wiele, a to kształtuje charakter człowieka. 

K.N. Haner przyzwyczaiła nas do tego, że jej książki zawsze są pełne napięcia i emocji. Myślałam, że z jej strony nic mnie już nie zaskoczy. Zrozumiałam, że się myliłam, gdy tylko zaczęłam czytać "Nieczyste więzy". Autorka już od początku uprzedzała nas, że nie jest to powieść dla grzecznych dziewczynek, ale ja powiem wam więcej, dla niegrzecznych, to ona też nie jest. Żeby taka historia jak ta, wam się spodobała, to musicie lubić bardzo ostre klimaty, a Pięćdziesiąt twarzy Greya, to przy tym bułka z masłem. To jest książka na maksa popieprzona, ale tak potrafi wejść w umysł i opętać, że nie można oderwać się od czytania. Ja wiedziałam, że to będzie coś dobrego, ale że aż tak, to nie. Spokojnie mogę powiedzieć, że to najlepsza pozycja tej autorki, a mówię to z bólem serca, bo dotąd miejsce to zajmował "Sponsor".

Autorka ma to do siebie, że zawsze w swoich książkach musi wpleść trudny dla społeczeństwa temat, który często uznawany był (lub dalej jest) za tabu. Tutaj mamy do czynienia z chorobą psychiczną głównej bohaterki, która swój zaczątek ma już od początku jej życia. Mogę sobie tylko wyobrażać, jak ciężko jest żyć z myślą, że jest się dzieckiem z gwałtu. Dodatkowo dochodzi do tego myśl, że nasza matka umarła wydając nas na świat. Nic więc dziwnego, że Claire ma problemy z psychiką i po prostu nie lubi ludzi. Inaczej tego nazwać się nie da, bo chociaż na przełomie książki znajdą się osoby, które do niej dotrą, to jest ich bardzo mało. Normalny człowiek chce spędzać czas z drugą osobą, porozmawiać, wyjść się zabawić, a Claire takiej potrzeby nie czuje. Wszystko to ma podłoże w jej psychice, do której dostęp ma doktor Douglas.

Zdradzę wam co nieco o relacji między głównymi bohaterami. Nie dziwię się, że Claire ma na jego punkcie obsesję, bo gdybym ja spotkała takiego doktorka, to też bym go z wielką chęcią stalkowała. Oczywiście to był żart (albo i nie), ale ich relacja głównie opiera się na tym, że Claire nie potrafi normalnie funkcjonować bez Douglasa. On ją po prostu od siebie uzależnił, chociaż po części nieświadomie. Doktorek zresztą też wcale nie jest lepszy, bo niby się jej opiera, niby nie chce, ale jak przychodzi co do czego, to nie może się oprzeć. Oni oboje są jak magnes, który raz się przyciąga, a raz odpycha. I co najważniejsze, jest między nimi mnóstwo chemii. Uwielbiam, kiedy w książce czuć, że między bohaterami na prawdę się coś dzieje, że ich relacja nie jest wyssana z palca i tak właśnie jest tutaj, za co autorce należą się wielkie brawa.

"Nieczyste więzy" to historia na maksa popieprzona, ale jednocześnie cholernie dobra. Jeżeli lubicie mocne klimaty, a balansowanie na granicy życia i śmierci sprawia, że zaczyna wrzeć w was krew, to jest to powieść dla was. Polecam! 

Ocena: 9,5/10

Komentarze

  1. Czytałam serię o Morfeuszu, mam w planach przeczytac Drwala, ale Nieczyste więzy są dla mnie chyba trochę za mocne

    OdpowiedzUsuń
  2. Sporo książek Kasi czytałam, ale tej niestety nie miałam jeszcze okazji

    OdpowiedzUsuń
  3. Podobała mi się ta książka, czekam na kontynuację ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Greek Gods Book TAG

Stworzyłam mój własny TAG. Jestem w blogosferze od niedawna, więc jeżeli ktoś stworzył taki tag, napiszcie mi kto. Edytuję wtedy post i napiszę czyim był pomysłem. 1. Afrodyta , czyli książka z najpiękniejszą okładką. Ostatnimi czasy zachwycam się nową okładka "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell. 2. Persefona , czyli książka, w której zakochałaś się od pierwszego wejrzenia. Zdecydowanie "Duma i uprzedzenie" Jane Austen.  Już od samego początku pokochałam tą książkę. 3. Hades , czyli książka, która przyprawia Cię o dreszcze. Właśnie czytam "Czarna Loteria" Tess Gerritsen, i muszę przyznać że w niektórych momentach mnie przeraża. 4. Zeus , czyli książka, którą każdy powinien znać. "Pan Tadeusz"Adama Mickiewicza. Każdy Polak powinien znać tą książkę. 5. Posejdon , czyli książka związana z morzem. Jedyna, która mi się teraz przypomina to "Historia prawdziwa kapitana Haka" Pierdomenico Baccalario. 6. Hestia , czyli ks

MAGDALENA KRAUZE - ZAUFAJ MI JESZCZE RAZ

Tytuł: Zaufaj mi jeszcze raz Autor: Magdalena Krauze Seria: Czekałam na ciebie Tom: 2 Tłumaczenie: - - - Wydawnictwo: Jaguar Premiera: 23.10.2019 r. Życie Pauliny zmienia się nieoczekiwanie o sto osiemdziesiąt stopni, kiedy na jaw wychodzi tajemnica skrywana przez Igora. Dziewczyna załamuje się i kompletnie nie wie co ma teraz zrobić. Dlatego decyduje się na wyjazd licząc na to, że w nowym otoczeniu dojdzie ze swoim życiem do ładu i składu. Potrzebuje dużo czasu, żeby móc przemyśleć pewne sprawy i spojrzeć Igorowi w oczy. Tak właśnie trafia do uroczego pensjonatu w Karpaczu. Dziewczyna poznaje tam Adama, który od początku wydaje się rozumieć ją bez słów. On również wiele przeszedł w swoim życiu i teraz bardzo przez to cierpi. Szybko więc się zaprzyjaźniają i rozmawiają o tym, co ich dręczy. Adam daje do zrozumienia Paulinie, że źle postąpiła wyjeżdżając i nie dając Igorowi szansy na wyjaśnienie sytuacji. Paulina w końcu rozumie, że jednym lekarstwem jest szczera

LUDKA SKRZYDLEWSKA - KRÓL KIER

Tytuł: Król Kier Autor: Ludka Skrzydlewska  Seria: Królowie Vegas Tom: 4 Tłumaczenie: --- Gatunek: Romans, erotyk  Wydawnictwo: Editio Red Premiera: 14.02.2023 r.  Persia to dwudziestotrzyletnia młoda kobieta, która pracuje jako krupierka w Kasynie Enigma. Pewnej nocy poznaje tajemniczego mężczyznę, który od razu zwrócił jej uwagę. Do tego czuć było pomiędzy nimi przyciąganie, którego nie mogli się wyprzec. Dlatego spokojna i poukładana Persia decyduje się na jednonocną przygodę. Nie wie tylko, że ta noc zmieni jej życie na zawsze. Król Kier to tajemniczy mężczyzna, który rozprawia się ze złoczyńcami miasta. Kiedy Persia przez przypadek odkrywa jego tożsamość podczas strzelaniny po kasynem, ten postanawia ją porwać. Nie przewidział tylko, że Persii mogą szukać pewni wpływowi ludzie, a ona sama może stać się dla niego kimś ważnym. Czy zemsta za krzywdy przeszłości wciąż będzie dla niego najważniejsza? A może to miejsce zajmie Persia? Uwielbiam książki Ludki Skrzydlewskiej, a już szczegó