Przejdź do głównej zawartości

JUSTYNA DRZEWICKA - RATOWNICY CZASU

Tytuł: Ratownicy czasu
Autor: Justyna Drzewicka
Seria: Ratownicy czasu
Tom: 1
Tłumaczenie: - - -
Wydawnictwo: Jaguar
Premiera: 16.10.2019 r.

Daniel i Sara to dwójka normalnych, współczesnych nastolatków. Razem chodzą do szkoły i tworzą nierozłączny team. Oboje są swoimi przeciwieństwami, ale dogadują się idealnie. Daniel jest spokojny, zamknięty na świat, żyjący w otoczce, którą stworzył. Gra na perkusji i uwielbia cięższe brzmienie. Sara jest dziewczyną, której wszędzie jest pełno. Ma mnóstwo energii i głowę pełną pomysłów. Ma nadzieję na to, że kiedyś uda jej się zostać znaną pisarką. Wydają się całkiem normalnymi dziećmi, ale wszystko zmienia się w dniu, w którym to wspólnie lądują na dywaniku i dyrektora szkoły. Mają jednak to szczęście, że jest to człowiek ugodowy oraz pomocny i każe im tylko przemyśleć swoje zachowanie w stołówce. To wydarzenie zmienia ich życie na zawsze, gdyż w ścianie pojawia się nagle dziwny tunel, a w nim tajemniczy kot, który zabiera ich na podróż w czasie. Tylko czy to aby dzieje się naprawdę? Zapowiada się niezła przygoda.

Tak właśnie było, bo "Ratownicy czasu" to po prostu świetna przygoda, od której człowiek nie może się oderwać. Czasami lubię sobie poczytać książki, które przeznaczone są dla młodszej młodzieży, gdyż można w nich znaleźć wiele wartościowych rzeczy, a przede wszystkim dobrze się przy nich bawię. Tak było też i tutaj, bo kto mając te naście lat nie marzył o tym, żeby przenieść się gdzieś w czasie. Ja długo marzyłam o tym, żeby istniał wehikuł czasu, którym wybiorę się w odległą przeszłość lub daleką przyszłość. Czasami też chciałam się przenieść do świata Harr'ego Potter'a, ale to niestety nie było możliwe (a szkoda). Tak więc tutaj częściowo mogłam spełnić moje marzenie, bo czytając o przygodach tej dwójki przyjaciół miałam wrażenie, jakbym to ja znajdowała się na ich miejscu.

Najważniejsze jest to, że młodszy czytelnik może się z tej książki bardzo dużo dowiedzieć. Cofamy się w czasie do momentu, w którym Mikołaj Kopernik był zwykłym uczniem. Nasi bohaterowie go poznają i się z nim zaprzyjaźniają. Mamy tutaj wplątanych trochę faktów historycznych, ale one są tak przedstawione, że zupełnie nas to nie nudzi. Według mnie ta książka jest idealnym przykładem nauki przez zabawę. Jeżeli gdzieś spotykamy się z jakimiś trudniejszymi słowami czy dziwnymi zdarzeniami, to wszystko mamy wytłumaczone w przypisach, więc nie ma możliwości, żeby czegoś nie zrozumieć. Dzięki temu autorka z pewnością sprawia, że ma się ochotę bliżej przyjrzeć historii naszego świata.

Dodatkowo autorka pisze na prawdę prostym ale i plastycznym językiem. Nie ma trudności w jej zrozumieniu, ale książka nie jest napisana w prostacki sposób. Dodatkowo możemy zobaczyć tutaj, jak dużo dla człowieka znaczy przyjaźń. Możemy śledzić nie tylko przygody tej dwójki bohaterów (trójki, jeżeli liczyć tego dziwnego kota), ale też to, jak przy tym rozwija się ich relacja. To bardzo piękne, bo młody czytelnik zrozumie, że warto jest wspierać i próbować zrozumieć drugiego człowieka, nawet wtedy, gdy jest on całkiem inny od nas. Myślę, że każdy tutaj znajdzie coś dla siebie, dorosły również.

"Ratownicy czasu" to wspaniała przygoda, dzięki której możemy przenieść się w czasie. Spokojnie można o tej książce powiedzieć, że uczy poprzez zabawę. Pokazuje, jak ważna dla człowieka jest przyjaźń i druga osoba.

Ocena: 8/10

Komentarze

  1. Kot wynurzający się z jakiegoś tajemniczego portalu to dla mnie nawet więcej niż trzeci sezon Stranger Things, ale książka na pewno spodoba się młodszym czytelnikom ;)

    Pozdrawiam,
    https://tamczytam.blogspot.com/2019/10/naznaczony.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dla młodszych czytelników jest idealna, ale ja lubię się czasami nieco odmłodzić :)

      Usuń
  2. Właśnie takie książki podsuwam moim dzieciom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i jak mój syn będzie straszy, to będzie mógł wybierać takie cudowności że wspólnej biblioteczki :)

      Usuń
  3. Raczej pomimo pozytywnej recenzji w najbliższym czasie po nią nie sięgnę. Nie jest to tytuł, który koniecznie chcę przeczytać.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybyś jednak znalazła chwilę wolnego czasu, to polecam, świetna książka na wyłączenie myśli i przeżycie ciekawej przygody :)

      Usuń
  4. Zastanawiałam się nad tą pozycją ale ostatecznie po nią nie sięgnęłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobra na odprężenie się, więc polecam w chwilach wolnego czasu :)

      Usuń
  5. Bardzo sympatyczna, wciągająca historia. Niecierpliwie czekam na drugi tom.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi się ta książka podobała i czekam niecierpliwie na drugą część. ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Greek Gods Book TAG

Stworzyłam mój własny TAG. Jestem w blogosferze od niedawna, więc jeżeli ktoś stworzył taki tag, napiszcie mi kto. Edytuję wtedy post i napiszę czyim był pomysłem. 1. Afrodyta , czyli książka z najpiękniejszą okładką. Ostatnimi czasy zachwycam się nową okładka "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell. 2. Persefona , czyli książka, w której zakochałaś się od pierwszego wejrzenia. Zdecydowanie "Duma i uprzedzenie" Jane Austen.  Już od samego początku pokochałam tą książkę. 3. Hades , czyli książka, która przyprawia Cię o dreszcze. Właśnie czytam "Czarna Loteria" Tess Gerritsen, i muszę przyznać że w niektórych momentach mnie przeraża. 4. Zeus , czyli książka, którą każdy powinien znać. "Pan Tadeusz"Adama Mickiewicza. Każdy Polak powinien znać tą książkę. 5. Posejdon , czyli książka związana z morzem. Jedyna, która mi się teraz przypomina to "Historia prawdziwa kapitana Haka" Pierdomenico Baccalario. 6. Hestia , czyli ks

MAGDALENA KRAUZE - ZAUFAJ MI JESZCZE RAZ

Tytuł: Zaufaj mi jeszcze raz Autor: Magdalena Krauze Seria: Czekałam na ciebie Tom: 2 Tłumaczenie: - - - Wydawnictwo: Jaguar Premiera: 23.10.2019 r. Życie Pauliny zmienia się nieoczekiwanie o sto osiemdziesiąt stopni, kiedy na jaw wychodzi tajemnica skrywana przez Igora. Dziewczyna załamuje się i kompletnie nie wie co ma teraz zrobić. Dlatego decyduje się na wyjazd licząc na to, że w nowym otoczeniu dojdzie ze swoim życiem do ładu i składu. Potrzebuje dużo czasu, żeby móc przemyśleć pewne sprawy i spojrzeć Igorowi w oczy. Tak właśnie trafia do uroczego pensjonatu w Karpaczu. Dziewczyna poznaje tam Adama, który od początku wydaje się rozumieć ją bez słów. On również wiele przeszedł w swoim życiu i teraz bardzo przez to cierpi. Szybko więc się zaprzyjaźniają i rozmawiają o tym, co ich dręczy. Adam daje do zrozumienia Paulinie, że źle postąpiła wyjeżdżając i nie dając Igorowi szansy na wyjaśnienie sytuacji. Paulina w końcu rozumie, że jednym lekarstwem jest szczera

LUDKA SKRZYDLEWSKA - KRÓL KIER

Tytuł: Król Kier Autor: Ludka Skrzydlewska  Seria: Królowie Vegas Tom: 4 Tłumaczenie: --- Gatunek: Romans, erotyk  Wydawnictwo: Editio Red Premiera: 14.02.2023 r.  Persia to dwudziestotrzyletnia młoda kobieta, która pracuje jako krupierka w Kasynie Enigma. Pewnej nocy poznaje tajemniczego mężczyznę, który od razu zwrócił jej uwagę. Do tego czuć było pomiędzy nimi przyciąganie, którego nie mogli się wyprzec. Dlatego spokojna i poukładana Persia decyduje się na jednonocną przygodę. Nie wie tylko, że ta noc zmieni jej życie na zawsze. Król Kier to tajemniczy mężczyzna, który rozprawia się ze złoczyńcami miasta. Kiedy Persia przez przypadek odkrywa jego tożsamość podczas strzelaniny po kasynem, ten postanawia ją porwać. Nie przewidział tylko, że Persii mogą szukać pewni wpływowi ludzie, a ona sama może stać się dla niego kimś ważnym. Czy zemsta za krzywdy przeszłości wciąż będzie dla niego najważniejsza? A może to miejsce zajmie Persia? Uwielbiam książki Ludki Skrzydlewskiej, a już szczegó