Przejdź do głównej zawartości

RACHEL E. CARTER - KANDYDATKA

Tytuł: Kandydatka
Autor: Rachel E. Carter
Seria: Czarny Mag
Tom: 3
Tłumaczenie: Emilia Skowrońska
Wydawnictwo: Uroboros
Premiera: 18.09.2019 r.


Ryiah ukończyła szkołę i udało jej się zostać Czarną Maginią frakcji bojowej. Po jej zakończeniu udaje się do twierdzy Ferren's Keep, gdzie pełnić będzie swoją służbę. Chce udowodnić wszystkim, że zasługuje na miejsce, w którym obecnie się znajduje. Wpada w szaleńcze wręcz treningi, które mają pokazać, że jest najlepsza. Przez do zamyka się w sobie i nie jest już taką osobą jaką była wcześniej. Dodatkowo jej zaręczyny z Księciem Darrenem nie wpływają dobrze na relacje z członkami pułku. Uważają oni, że tylko dlatego się tam znalazła. Odrzucają dziewczynę i nie mają zamiaru się z nią zadawać. To jeszcze bardziej motywuje ją do tego, żeby zdobyć to, o czym zawsze marzyła. Szatę Czarnego Maga. Nabór pojawia się bardzo rzadko i Ryiah ma jedyną szansę, aby to osiągnąć. Problem jest tylko taki, że do boju o nią musi stanąć z Księciem Darrenem, którego nigdy jeszcze nie udało jej się pokonać. Czy walka o stanowisko nie zmieni nic między nimi? A może okaże się ono ważniejsze niż uczucia, które do siebie żywią? Czy czarne chmury, które zbierają się nad krajem, dotrą także do ich serc?

Rachel E. Carter zawładnęła moim sercem dwoma pierwszymi tomami z serii Czarny Mag. W dodatku drugi skończyła tak, że nie mogłam się doczekać kontynuacji. Kiedy dostałam w swoje ręce "Kandydatkę" chciałam od razu zacząć ją czytać, ale niestety brakowało mi czasu i dopiero niedawno udało mi się to zrobić. Delektowałam się każdą stroną tej historii, a i tak miałam wrażenie, że skończyła się zwyczajnie zbyt szybko. W to wszystko dlatego, że to jest na prawdę bardzo dobra książka. Kontynuacje mają do siebie to, że często mogą okazać się gorsze od swoich poprzedniczek, ale tutaj tak nie jest. Mam wręcz wrażenie, że każda kolejna książka jest jeszcze lepsza. Wydaje mi się, że autorka ma po prostu na nie już plan, dobrze poukładany w głowie i dlatego idzie jej to tak sprawnie. Nie miałam wrażenia, że czegoś brakuje, lub że coś już było. Jestem oczarowana.

Nie jest tajemnicą to, że ja po prostu uwielbiam fantastykę. Jednak jestem bardzo wymagającym czytelnikiem tego gatunku i żeby nie zachwycić, książka musi mieć w sobie "to coś". W "Kandydatce" ujęła mnie głównie sieć intryg, którą autorka bardzo dobrze zbudowała. Tutaj praktycznie każdy będzie podkładał kłody pod nogi, kłamał, motał i zasłaniał swoje prawdziwe oblicze. Dowiadujemy się, jak okrutny potrafi być król i co może zrobić, żeby było tak, jak on chce. Bliżej możemy także poznać Blayne'a, który okazał się dla mnie tutaj wielkim zaskoczeniem. W tej historii zdarzyć może się absolutnie wszystko, a najbliższa osoba może okazać się największym wrogiem.

Duża część książki poświęcona jest oczywiście magicznej bitwie o szaty Czarnego Maga. Nasi bohaterowie mają jedyną okazję, aby wziąć udział w tym pojedynku. Tylko, że Ryiah musi stanąć do walki z Darrenem, którego nigdy nie pokonała, i który dodatkowo jest jej narzeczonym. To oczywiście sprawia, że w ich świeżym związku pojawiają się rysy, a z czasem nawet i pęknięcia. Żadne z nich nie potrafi odpuścić i zrezygnować dla dobra drugiego. Dzięki temu książka zyskała napięcie, które było jej potrzebne. Może czasami się wydawać, że niektóre rzeczy są przesadzone, ale według mnie tak właśnie powinno być. Oczywiście dowiadujemy się, kto otrzyma szaty Czarnego Maga, ale nie mogę wam tego zdradzić, bo czytanie książki nie miałoby większego sensu. A ja serdecznie was to tego zachęcam, bo warto zapoznać się z tą serią.

"Kandydatka" to fenomenalna kontynuacja serii, w której nie brakuje magii, pojedynków, intryg, ale także miłości i przyjaźni. Świetna seria fantasy z zaskakującym zakończeniem, na której kontynuację czekam z niecierpliwością.

Ocena: 9/10

Komentarze

  1. Na początku zrezygnowałam z czytania tych książek, bo średnio mnie zachęciły, ale jak tak wychwalasz, to chyba trzeba będzie dodać do listy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałam poczytać coś dobrego z gatunku fantastyki, muszę przyjrzeć się tej serii nieco bliżej. Na Twoim blogu spotykam się z nią pierwszy raz.

    Pozdrawiam,

    http://tamczytam.blogspot.com/2019/10/cudze-grzechy.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli szukasz dobrej fantastyki, to ta seria według mnie jest odpowiednia :)

      Usuń
  3. Mam ją na uwadze :-) Myślę, że seria przypadnie mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta seria przewija mi się ostatnio często na blogach i zaczynam całkiem poważnie rozważać jej lekturę, bo wszyscy zachwalają ją jak świnie trufle. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Znowu głośno o tej serii w social mediach, może to mnie w końcu skłoni do sięgnięcia po pierwszy tom? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że tak, bo to na prawdę świetna seria :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

LUDKA SKRZYDLEWSKA - KRÓL KIER

Tytuł: Król Kier Autor: Ludka Skrzydlewska  Seria: Królowie Vegas Tom: 4 Tłumaczenie: --- Gatunek: Romans, erotyk  Wydawnictwo: Editio Red Premiera: 14.02.2023 r.  Persia to dwudziestotrzyletnia młoda kobieta, która pracuje jako krupierka w Kasynie Enigma. Pewnej nocy poznaje tajemniczego mężczyznę, który od razu zwrócił jej uwagę. Do tego czuć było pomiędzy nimi przyciąganie, którego nie mogli się wyprzec. Dlatego spokojna i poukładana Persia decyduje się na jednonocną przygodę. Nie wie tylko, że ta noc zmieni jej życie na zawsze. Król Kier to tajemniczy mężczyzna, który rozprawia się ze złoczyńcami miasta. Kiedy Persia przez przypadek odkrywa jego tożsamość podczas strzelaniny po kasynem, ten postanawia ją porwać. Nie przewidział tylko, że Persii mogą szukać pewni wpływowi ludzie, a ona sama może stać się dla niego kimś ważnym. Czy zemsta za krzywdy przeszłości wciąż będzie dla niego najważniejsza? A może to miejsce zajmie Persia? Uwielbiam książki Ludki Skrzydlewskiej, a już szczegó

Greek Gods Book TAG

Stworzyłam mój własny TAG. Jestem w blogosferze od niedawna, więc jeżeli ktoś stworzył taki tag, napiszcie mi kto. Edytuję wtedy post i napiszę czyim był pomysłem. 1. Afrodyta , czyli książka z najpiękniejszą okładką. Ostatnimi czasy zachwycam się nową okładka "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell. 2. Persefona , czyli książka, w której zakochałaś się od pierwszego wejrzenia. Zdecydowanie "Duma i uprzedzenie" Jane Austen.  Już od samego początku pokochałam tą książkę. 3. Hades , czyli książka, która przyprawia Cię o dreszcze. Właśnie czytam "Czarna Loteria" Tess Gerritsen, i muszę przyznać że w niektórych momentach mnie przeraża. 4. Zeus , czyli książka, którą każdy powinien znać. "Pan Tadeusz"Adama Mickiewicza. Każdy Polak powinien znać tą książkę. 5. Posejdon , czyli książka związana z morzem. Jedyna, która mi się teraz przypomina to "Historia prawdziwa kapitana Haka" Pierdomenico Baccalario. 6. Hestia , czyli ks

MAGDALENA KRAUZE - ZAUFAJ MI JESZCZE RAZ

Tytuł: Zaufaj mi jeszcze raz Autor: Magdalena Krauze Seria: Czekałam na ciebie Tom: 2 Tłumaczenie: - - - Wydawnictwo: Jaguar Premiera: 23.10.2019 r. Życie Pauliny zmienia się nieoczekiwanie o sto osiemdziesiąt stopni, kiedy na jaw wychodzi tajemnica skrywana przez Igora. Dziewczyna załamuje się i kompletnie nie wie co ma teraz zrobić. Dlatego decyduje się na wyjazd licząc na to, że w nowym otoczeniu dojdzie ze swoim życiem do ładu i składu. Potrzebuje dużo czasu, żeby móc przemyśleć pewne sprawy i spojrzeć Igorowi w oczy. Tak właśnie trafia do uroczego pensjonatu w Karpaczu. Dziewczyna poznaje tam Adama, który od początku wydaje się rozumieć ją bez słów. On również wiele przeszedł w swoim życiu i teraz bardzo przez to cierpi. Szybko więc się zaprzyjaźniają i rozmawiają o tym, co ich dręczy. Adam daje do zrozumienia Paulinie, że źle postąpiła wyjeżdżając i nie dając Igorowi szansy na wyjaśnienie sytuacji. Paulina w końcu rozumie, że jednym lekarstwem jest szczera