Przejdź do głównej zawartości

MAMA CZYTA: MAGDALENA ZARĘBSKA - ARTEK I BARDZO DŁUGI TYDZIEŃ

Autor: Magdalena Zarębska
Tytuł: Artek i bardzo długi tydzień
Seria: Mój mały świat
Wydawnictwo: Skrzat
Premiera: 16.10.2019 r.

"Artek i bardzo długi tydzień" to pierwsza książeczka dla dzieci, którą mam przyjemność dla Was zrecenzować w moim nowym cyklu MAMA CZYTA. Mam syna i wiem, jak dobrze na jego rozwój wpływa czytanie książek. Dzieci dzięki temu rozwijają wyobraźnię, poznają nowe słowa, a także bardziej otwierają się na ludzi. Dlatego właśnie postanowiłam, że stworzę tutaj cykl, w którym będę mogła polecić te książki dla najmłodszych, które są na prawdę warte uwagi. Każdy dobrze wie, jak wielkie znaczenie w świecie dorosłych i dzieci ma teraz elektronika. Pozwólmy naszym pociechom oderwać się od tego i zachęcajmy je do czytania od najmłodszych lat. Będzie to dla nich wielki krok do tego, aby pokochać tą czynność również w przyszłości.

Artek to mały chłopczyk, którym do tej pory zawsze opiekowała się mama. To ona go budziła, robiła pyszne śniadanie i zaprowadzała do przedszkola. To z nią dzielił się wrażeniami kolejnego dnia z kolegami, chodził na plac zabaw i układał w domu klocki. Teraz jednak wszystko miało się zmienić. Mama musi jechać na tydzień do szpitala, aby zrobić kontrolne badania. Od w tym czasie ma zostać z tatą i opiekunką, Panią Halinką. Artek próbuje wyżalić się swojemu braciszkowi, Sebastianowi, ale on ewidentnie nic jeszcze nie rozumie. Zamieszanie jest ogromne, a do tego tata robi wszystko inaczej niż mama. Nie pomaga mu się ubierać, nie potrafi jednocześnie zajmować się bratem i nim, przez co Artek musi czasami sam robić sobie kolacje. Wszystko jest nie tak, przez co Artek się złości. Ale tata ma też dobre pomysły, kupuje mu hot-dog, albo zabiera do mamy do szpitala. A kiedy zabiera go do dziadków? Wtedy dopiero się zaczyna...

"Artek i bardzo długi tydzień" to piękna, pełna kolorowych obrazków książeczka, która zachwyci nie jednego małego czytelnika. Jest to jedna z tych książek, które uczą poprzez dobrą zabawę. A dobrej zabawy tutaj z pewnością nie brakuje, bo w niektórych momentach nawet ja się zaśmiałam. Na pewno jest to dobra pozycja dla tych dzieci, które w najbliższym czasie będą miały spędzić dłuższy czas bez mamy, a do tej pory tego nie robiły. Historia Artka pokaże im, że dobrze można się bawić nie tylko z mamą, ale także z tatą, dziadkami czy opiekunką. Chociaż każde z nich jest inne i ma inne pomysły, to nie ma co się denerwować, gdyż też może być fajnie, chociaż początkowo może się wydawać inaczej. I co najważniejsze, dziecko nauczy się, że każda rozłąka kiedyś się kończy, czasami szybciej, niż można się tego spodziewać.

"Artek i bardzo długi tydzień" to książeczka, z której dziecko wyciągnie bardzo interesujące wnioski. Zobaczy, że chociaż tata czy babcia zajmują się nim inaczej, to różnież może się z nimi dobrze bawić. Zrozumie też, że żadna rozłąka nie trwa wiecznie, jeżeli czas spędza się inaczej niż zwykle.

Komentarze

  1. Mam mieszane odczucia, początkowo kręciłam nosem na zachowanie Artka, ale szybko uświadomiłam sobie, że sama znam takiego urwiska. Co nam się nie podobało, to zachowanie taty w pewnych momentach. Nie poświęcał zbytnio czasu Artkowi, wolał krzyczeć niż zainteresować się tym, co czuję chłopiec i mu tłumaczyć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo słyszałam już o tej książce, choć nie jestem jej targetem. Ilustracje mają bardzo żywe kolory.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszy mnie to, że na naszym rynku pojawiają się książki, które nie tylko bawią, ale też uczą dzieci. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O książce nie słyszałam, ale dobrze, że są na rynku takie książki, z których dzieci mogą wynieść wiele wartościowych rzeczy. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mogę śmiało polecić serię Zaopiekuj się mną <3

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Top 5 najlepszych cykli książek

Jako, że ostatnio mam mało czasu na czytanie z powodu matury, przedstawiam wam moje ulubione cykle książek. W komentarzach napiszcie jak u Was by wyglądało takie zestawienie. Oczywiście pojawia się też pozycja zerowa, bez której nie mogłoby być tego zestawienia.   5. Diabelskie Maszyny - Cassandra Clare Diabelskie maszyny to prequel "Darów Anioła" Cassandra Clare jest mistrzynią w tworzeniu fantastycznej atmosfery. Historia Tessy Gray porwała mnie już od samego początku. Potrafi sprawić, że razem z bohaterami przenosimy się do wiktoriańskich czasów. W dodatku każdy bohater jest zupełnie inny i chyba to mi się spodobało najbardziej. 4. Szklany Tron - Sarah J. Maas Książka inspirowana jedną z najpiękniejszych baśni, czyli "Kopciuszkiem". Szklany zamek i piękne opisy przyrody porywają nas do zupełnie innego świata. Trójkąt miłosny, który wcale nie jest tak oczywisty jak by się mogły wydawać. Silna kobieta, opanowany kapitan gwardii królewskiej i pewny

Eloisa James - Księżna w desperacji

Tytuł: Księżna w desperacji Autor: Eloisa James Cykl: Zdesperowane księżne Wydawnictwo: Amber     Lady Roberta boleje nad tym, że jej ekscentryczny ojciec jest nieustannie pośmiewiskiem salonów. Postanawia więc wyjść za mąż za człowieka rozważnego i powszechnie szanowanego, który pod żadnym względem nie będzie przypominał jej ojca. Doskonałym kandydatem wydaje się pewien stateczny książę. Niestety, nie zwraca on na Robertę uwagi - w przeciwieństwie do przystojnego hulaki i niepoprawnego uwodziciela, hrabiego Damona     Eloisa James bardzo dobrze nakreśliła bohaterów. W tej książce możemy spotkać dokładnie każdy typ osoby. Rozważna Roberta, szalony Markiz czy sztywny Villiers. Z kart tej książki możemy się o nich dowiedzie bardzo dużo. Główna bohaterka - Roberta - stara się podejmować jak najbardziej rozważne decyzje. Wstydzi się swojego ojca, który często jest pośmiewiskiem salonów. To zmusza ją do podjęcia decyzji, że wyjdzie tylko za człowieka opanowanego i szanowanego. D

PRZEDPREMIEROWO: Anna Bellon - Uratuj mnie + KONKURS

Tytuł: Uratuj mnie Autor: Anna Bellon Cykl: The Last Regret Wydawnictwo: OMGbooks Premiera: 28 września 2016 Normalne życie Mai skończyło się, gdy zginął jej ukochany brat. Pogrążyła się w żałobie, zerwała kontakty z wszystkimi przyjaciółmi. Liczyły się tylko książki i muzyka. Prawdziwe życie Kylera może się dopiero zacząć. Gdy skończy liceum, przestanie się przeprowadzać, zmieniać szkoły, gdy uwolni się od toksycznego ojca. Na razie jedyną ucieczką pozostaje muzyka. I prowokowanie otoczenia napisami na koszulkach. „A później nauczyłam się wszystkiego od nowa. Pojawił się ktoś, kto przebił się przez wzniesiony przeze mnie mur. Wziął go szturmem i nie pozwolił mi się z powrotem za nim schować. Wszedł w moje życie, śpiewając lekko zachrypniętym głosem o dziewczynie ulotnej jak papierosowy dym”. W nowej szkole Kyler poznaje Maię. I postanawia się z nią zaprzyjaźnić. Ale czy dziewczyna, która odtrąca od siebie wszystkich, jest na to gotowa? Czy Kyler ma w sobie tyle