Przejdź do głównej zawartości

BIANCA IOSIVONI, LAURA KNEIDL - MOC AMULETU

Tytuł:
Moc amuletu
Autor: Bianca Iosivoni, Laura Kneidl
Seria: Midnight Chronicles
Tom: 1
Tłumaczenie: Agata Teperek
Gatunek: Fantastyka, fantasy, science fiction
Wydawnictwo: Jaguar
Premiera: 10.02.2021 r. 

Roxy to doświadczona łowczyni duchów, która nie jedno już przeżyła. Teraz jednak ma wykonać zadanie, które jest niemożliwe do zrealizowania. Ma 449 dni na to, by odesłać 449 zbiegłych dusz do krainy umarłych. Jeżeli tego nie zrobi, to ona zajmie ich miejsce. Roxy wie, że nie podoła temu zadaniu, ale nie ma wyjścia. To przez nią dusze zbiegły, kiedy wypełniając ostatnią wolę Amelii, swojej mistrzyni, przez przypadek otwarła wrota piekielne. Podczas poszukiwań dusz Roxy zostaje zaatakowana przez mężczyznę, który został opętany. Łowczyni próbuje mu pomóc i wypędzić z niego intruza. Wtedy mężczyzna traci przytomność, a wraz z nią też pamięć. Nie wie kim jest i skąd pochodzi, pamięta jedynie ostatnie słowa wypowiadane przez Roxy. Dziewczyna musi zaopiekować się Shawem i pomóc mu odzyskać wspomnienia. Jednocześnie musi pamiętać, że sama ma zadanie do wykonania. Z pomocą przychodzą jej inni londyńscy łowcy. Czy Shaw odzyska swoje wspomniana, a Roxy wypędzi zbiegłe dusze?

Bianca Iosivoni i Laura Kneidl to jedne z moich ulubionych niemieckich autorek. Ich książki zdobią moje półki, a ja bardzo się cieszę, że zdecydowały się połączyć swoje siły i napisać coś wspólnie. Wyszło im to bez zarzutu, ani razu nie odczułam, że książka napisana jest przez dwie osoby. Cała akcja jest bardzo płynna, nie mamy żadnych przeskoków, które mogą się pojawić, kiedy historia pisana jest przez więcej, niż jedną osobę. Początkowo książka jednak nie wydawała mi się ciekawa, ciężko mi było się w nią wgryźć. Dopiero później akcja się rozkręca, a my zostajemy wciągnięci w wir wydarzeń. Dlatego mam do was prośbę. Nie zniechęcajcie się słabym początkiem, bo ta powieść zdecydowanie zasługuje na przeczytanie.

Pojawiło się kilka opinii, jakoby powieść ta była podobna do serii Dary Anioła. Nie powiem, sama miałam takie wrażenie kilka razy, ale wydaje mi się, że porostu temat jest podobny. Zarówno tam jak i tutaj mamy łowców i to może nas skłaniać do zdania, że historie są podobne. Jednak tak na prawdę nie są wcale podobne, to dwie całkiem inne serie. Tutaj wszystko się dopiero rozkręca, gdyż to pierwszy tom (ma być sześć), więc nie wiadomo, w którą stronę pójdą autorki. Tutaj jednak bardzo podoba mi się to, że na pierwszym miejscu zawsze jest misja. Roxy wie, że ma zadanie do wykonania i stara się nie zbaczać z tej ścieżki. Nawet jeżeli zaczyna czuć coś więcej do Shawa, to nie stawia go na piedestale ponad wszystko. Wątek romantyczny jest tutaj bardzo delikatny i dopiero zaczyna się coś dziać pomiędzy Roxy, a Shawem.

"Moc amuletu" to świetnie zaczynająca się seria, w której nie brakuje akcji i ciekawych bohaterów. Jeżeli macie ochotę na trochę niebezpieczeństwa i lekki wątek romantyczny, to zdecydowanie będzie to powieść dla Was. Polecam.

Ocena: 8/10


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

LUDKA SKRZYDLEWSKA - KRÓL KIER

Tytuł: Król Kier Autor: Ludka Skrzydlewska  Seria: Królowie Vegas Tom: 4 Tłumaczenie: --- Gatunek: Romans, erotyk  Wydawnictwo: Editio Red Premiera: 14.02.2023 r.  Persia to dwudziestotrzyletnia młoda kobieta, która pracuje jako krupierka w Kasynie Enigma. Pewnej nocy poznaje tajemniczego mężczyznę, który od razu zwrócił jej uwagę. Do tego czuć było pomiędzy nimi przyciąganie, którego nie mogli się wyprzec. Dlatego spokojna i poukładana Persia decyduje się na jednonocną przygodę. Nie wie tylko, że ta noc zmieni jej życie na zawsze. Król Kier to tajemniczy mężczyzna, który rozprawia się ze złoczyńcami miasta. Kiedy Persia przez przypadek odkrywa jego tożsamość podczas strzelaniny po kasynem, ten postanawia ją porwać. Nie przewidział tylko, że Persii mogą szukać pewni wpływowi ludzie, a ona sama może stać się dla niego kimś ważnym. Czy zemsta za krzywdy przeszłości wciąż będzie dla niego najważniejsza? A może to miejsce zajmie Persia? Uwielbiam książki Ludki Skrzydlewskiej, a już szczegó

Greek Gods Book TAG

Stworzyłam mój własny TAG. Jestem w blogosferze od niedawna, więc jeżeli ktoś stworzył taki tag, napiszcie mi kto. Edytuję wtedy post i napiszę czyim był pomysłem. 1. Afrodyta , czyli książka z najpiękniejszą okładką. Ostatnimi czasy zachwycam się nową okładka "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell. 2. Persefona , czyli książka, w której zakochałaś się od pierwszego wejrzenia. Zdecydowanie "Duma i uprzedzenie" Jane Austen.  Już od samego początku pokochałam tą książkę. 3. Hades , czyli książka, która przyprawia Cię o dreszcze. Właśnie czytam "Czarna Loteria" Tess Gerritsen, i muszę przyznać że w niektórych momentach mnie przeraża. 4. Zeus , czyli książka, którą każdy powinien znać. "Pan Tadeusz"Adama Mickiewicza. Każdy Polak powinien znać tą książkę. 5. Posejdon , czyli książka związana z morzem. Jedyna, która mi się teraz przypomina to "Historia prawdziwa kapitana Haka" Pierdomenico Baccalario. 6. Hestia , czyli ks

MAGDALENA KRAUZE - ZAUFAJ MI JESZCZE RAZ

Tytuł: Zaufaj mi jeszcze raz Autor: Magdalena Krauze Seria: Czekałam na ciebie Tom: 2 Tłumaczenie: - - - Wydawnictwo: Jaguar Premiera: 23.10.2019 r. Życie Pauliny zmienia się nieoczekiwanie o sto osiemdziesiąt stopni, kiedy na jaw wychodzi tajemnica skrywana przez Igora. Dziewczyna załamuje się i kompletnie nie wie co ma teraz zrobić. Dlatego decyduje się na wyjazd licząc na to, że w nowym otoczeniu dojdzie ze swoim życiem do ładu i składu. Potrzebuje dużo czasu, żeby móc przemyśleć pewne sprawy i spojrzeć Igorowi w oczy. Tak właśnie trafia do uroczego pensjonatu w Karpaczu. Dziewczyna poznaje tam Adama, który od początku wydaje się rozumieć ją bez słów. On również wiele przeszedł w swoim życiu i teraz bardzo przez to cierpi. Szybko więc się zaprzyjaźniają i rozmawiają o tym, co ich dręczy. Adam daje do zrozumienia Paulinie, że źle postąpiła wyjeżdżając i nie dając Igorowi szansy na wyjaśnienie sytuacji. Paulina w końcu rozumie, że jednym lekarstwem jest szczera