Przejdź do głównej zawartości

SARAH J. MAAS - DOM NIEBA I ODDECHU CZ. 1

Tytuł:
Dom nieba i oddechu
Autor: Sarah J. Maas
Seria: Księżycowe Miasto 
Tom: 2 (cz. 1)
Tłumaczenie: Małgorzata Fabianowska
Gatunek: fantasy, science fiction 
Wydawnictwo: Uroboros
Premiera: 27.04.2022 r. 

Bryce i Hunt próbują wrócić do normalności i zapomnieć o tym, co niedawno miało miejsce. Udało im się co prawda uratować Księżycowe Miasto, ale do tej pory nie doszli po tym do siebie. Teraz chcą już tylko spokoju, aby móc odetchnąć i pomyśleć o wspólnej przyszłości. To, co miało być dla Bryce tylko jednorazową przygodą, jakich miało już wiele, okazało sie prawdziwym i trwałym uczuciem. Hunt stał sie dla niej kimś bardzo ważnym, czego nigdy się nie spodziewała. Jednak ich wspólny spokój nie potrwał długo. Asteri obiecali zostawić ich w spokoju, jednak narasta coraz większy bunt, a władcy nasilają represje. Bryce, Hunt i ich przyjaciele muszą zadecydować, czy lepiej w tej sytuacji jest milczeć czy walczyć o słuszną sprawę. Jedno jest pewne, oni nie należą do ludzi, którzy będą czekać na rozwój wydarzeń.  

Nie będę ukrywać, że Sarah J. Maas jest jedną z moich ulubionych autorek i po kolejne jej książki sięgam bez zastanowienia. Oczywiście, zdarzają się te lepsze i te gorsze, jak chyba u każdego autora. Ja najbardziej zakochana jestem w Dworach i to się chyba nie zmieni. Cieszyłam się, że drugi tom Księżycowego Miasta w końcu się u nas pojawi. Pierwsza część bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła, gdyż widziałam tam tą Maas, którą pokochałam. Zrobił na mnie duże wrażenie i miałam nadzieję, że tak samo będzie i tym razem. Niestety, po pierwszej części jestem lekko zawiedziona. Może druga to podciągnie, ale póki co nie jestem do końca zadowolona. 

W tej części autorka bardzo skupia się na relacji głównych bohaterów. Momentami miałam wrażenie, że nic innego się nie liczy. Uwielbiam Bryce i Huntera, gdyż ich postacie są na prawdę świetnie skonstruowane i skradli moje serce od samego początku. Jednak tutaj miałam zdecydowany przesyt ich romansu. Cieszę się, że w końcu mieli chwilę dla siebie, że mogli odetchnać po wydarzeniach z pierwszego tomu, ale jak to mówią: co za dużo, to nie zdrowo. Trochę brakowało mi tutaj typowej dla Maas akcji, tego z niecierpliwienia tym, co będzie się działo dalej. W dodatku autorka średnio radzi sobie ze scenami erotycznymi, a tutaj nam ich nie szczędzi. Ja ogólnie uwielbiam romanse i erotyki, czytam ja bardzo często, ale w przypadku Maas mi to nie do końca pasuje. Mam wrażenie, że takie sceny, szczególnie te mocniejsze, nie są po prostu dla niej. 

Nie oznacza to jednak, że książka jest zła i mi się nie podobała. Mogę spokojnie powiedzieć, że jest dobra, ale nie utrzymała poziomu pierwszego tomu, nad czym ubolewam. Nie brakuje nam tutaj intryg, w czym Maas jest zdecydowanie najlepsza i to zawsze jej wychodzi. Mamy też dobrze wykreowane postacie, zarówno te główne, jak i te poboczne, chociaż o tych drugich brakowało mi czegoś więcej. Akcja póki co kręci się raczej powoli, nie ma takich momentów, że czytelnik zbiera szczękę z podłogi, ale mam nadzieję, że w drugiej części tego tomu to dostaniemy, bo tego najbardziej mi brakowało. 

"Dom nieba i oddechu" to dobra książka, jednak ma sporo wad, przez które lektura nieco mi się ciągnęła. Brakowało mi tutaj akcji, niebezpieczeństwa i zastanawiania się, co będzie dalej, a właśnie dzięki temu zakochałam się w pierwszym tomie. Mam nadzieję, że drugą część tego tomu nieco nadgoni za pierwszą. 

Ocena: 6/10



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

PRZEDPREMIEROWO: JENNIFER ROSNER - ŻÓŁTY PTAK ŚPIEWA

Tytuł: Żółty ptak śpiewa Autor: Jennifer Rosner Seria: - - - Tom: - - - Tłumaczenie:  Aleksandra Wolnicka Gatunek:  powieść historyczna Wydawnictwo: Otwarte Premiera: 11.03.2020 r. Polska 1941 roku, to czas drugiej wojny światowej, gdzie życie każdego człowieka stoi pod znakiem zapytania. W Polskich wioskach trwają właśnie obławy na Żydów. Każdy, kto tylko pomoże osobie, która ma w sobie żydowską krew, zostaje skazany na śmierć. Róża wraz ze swoją córką Szirą, uciekają z domu i szukają schronienia na strychu starej stodoły Pana Henryka, który kiedyś był częstym klientem w ich piekarni. Początkowo niechętnie, ale w końcu Henryk i jego żona pozwalają matce z córką zostać w stodole, przynajmniej na jakiś czas. Róża tłumaczy Szirze, że musi zachowywać się bardzo cichutko, jak mysz pod miotłą. Każdy niespodziewany hałas może je zdradzić i zesłać na nie i na gospodarzy wyrok śmierci. Szira początkowo nie rozumie dlaczego muszą się ukrywać i nie mogą wrócić do domu. U

ANNA ZIOBRO - TYSIĄC KAWAŁKÓW

Tytuł: Tysiąc kawałków Autor: Anna Ziobro Seria: - - - Tom: - - - Tłumaczenie: - - - Gatunek: literatura obyczajowa, romans Wydawnictwo: Oficynka Premiera: 22.01.2020 r. Julia to niespełna trzydziestoletnia kobieta, która wierzy w to, że kiedyś odnajdzie miłość swojego życia. Jej rodzice uważają, że już dawno powinna wyjść za mąż, najlepiej za lekarza bądź prawnika. Chcą dla swojej córki jak najlepiej i nie wiedzą, że wszystkie te pytania i próby szukania przez nich kolejnych kandydatów, tylko ją męczą. Zbliża się sylwester, którego Julia postanawia spędzić w Pradze. Chce chociaż raz bardziej spektakularnie przywitać nowy rok i spędzić go poza granicami kraju. Poznaje tam Daniela, chłopaka, który może nie jest idealny, ale widzi w niej coś więcej, niż tylko ładną buzię. Od samego początku zaczyna między nimi iskrzyć i zdają rozumieć się bez słów. Julia zdaje sobie sprawę z tego, że to właśnie Daniel jest przeznaczoną jej drugą połówką. Jedyne co ich dzieli, to

LUDKA SKRZYDLEWSKA - KRÓL KIER

Tytuł: Król Kier Autor: Ludka Skrzydlewska  Seria: Królowie Vegas Tom: 4 Tłumaczenie: --- Gatunek: Romans, erotyk  Wydawnictwo: Editio Red Premiera: 14.02.2023 r.  Persia to dwudziestotrzyletnia młoda kobieta, która pracuje jako krupierka w Kasynie Enigma. Pewnej nocy poznaje tajemniczego mężczyznę, który od razu zwrócił jej uwagę. Do tego czuć było pomiędzy nimi przyciąganie, którego nie mogli się wyprzec. Dlatego spokojna i poukładana Persia decyduje się na jednonocną przygodę. Nie wie tylko, że ta noc zmieni jej życie na zawsze. Król Kier to tajemniczy mężczyzna, który rozprawia się ze złoczyńcami miasta. Kiedy Persia przez przypadek odkrywa jego tożsamość podczas strzelaniny po kasynem, ten postanawia ją porwać. Nie przewidział tylko, że Persii mogą szukać pewni wpływowi ludzie, a ona sama może stać się dla niego kimś ważnym. Czy zemsta za krzywdy przeszłości wciąż będzie dla niego najważniejsza? A może to miejsce zajmie Persia? Uwielbiam książki Ludki Skrzydlewskiej, a już szczegó