Przejdź do głównej zawartości

MONA KASTEN - HOPE AGAIN

Tytuł: Hope Again
Autor: Mona Kasten
Seria: Begin Again
Tom: 4
Tłumaczenie: Ewa Spirydowicz
Wydawnictwo: Jaguar
Premiera: 02.10.2019 r.

Everly Penn przeszła w swoim życiu na prawdę wiele. Jej ojciec był tyranem i swoją agresję wyładowywał na niej i jej matce. Wszystko musiało być tak jak on chce, bo inaczej wpadał w niepochamowany szał. Od tamtego czasu wiele minęło, matka od niego odeszła, ale potwory zostały, tylko tych w głowie ciężej się pozbyć. Dziewczyna często nie może spać, gdyż w nocy śnią jej się koszmary. Wracają wspomnienia, których rozum nie potrafi zapomnieć. Ma jedną przyjaciółkę, Dawn, ale nawet ona nie wie, co ją spotkało. Jedyne pocieszenie znajduje w zajęciach z kreatywnego pisania, a raczej z tego, że może na nich spotkać Nolana, swojego wykładowce. Nolan jest od niej niewiele starszy, zachowuje się bardziej jak kolega niż nauczyciel. Do tego jest przystojny i inteligentny, a to sprawia, że ciężko o nim zapomnieć. Tak jak Everly ma problemy ze snem, dlatego często w nocy rozmawiają. To jemu Everly powierza swoje sekrety i wspomnienia, chociaż ukryte są one pod zadaniami na zajęcia. To przed nim otwiera powoli swoje serce, chociaż kiedyś obiecywała, że nigdy tego nie zrobi. Tylko czy tak trudną przeszłość, jaką skrywają oboje, nie stanie im na drodze do szczęścia? Mona Kasten idealnie wykreowała głównych bohaterów (tych pobocznych zresztą też). Everly jest dziewczyną twardo stąpającą po ziemi i bardzo zranioną przez życie. Nie jest jednak tak, że nagle usuwa wszystkie zmartwienia w cień, bo na horyzoncie pojawia się miłość. Nolan natomiast jest bardzo inteligentny, ufny i ma tak wielkie serce, że nie sposób go nie polubić.

"Hope Again" to pierwsza powieść tej autorki, jaką miałam okazję przeczytać. I chociaż jest to czwarty tom z tej serii, to zupełnie mi to nie przeszkadzało, gdyż każdy opowiada o innych bohaterach. Co więcej, po jego przeczytaniu mam jeszcze większą ochotę na poprzednie części, niż miało to miejsce wcześniej i z pewnością zapoznam się z nimi przy najbliżej okazji. Wszystko to dlatego, że ta książka jest tak świetna, iż trudno mi opisać to słowami. Według mnie Mona Kasten po prostu rozwaliła system, a ja kilka dni po zakończeniu lektury nie mogę się pozbierać. Już dawno nie czytałam tak dobrego romansu (może oprócz "Rysunkowego chłopaka"). Ta powieść jest lekka, przyjemna, słodka i jednocześnie brutalna, ciężka i pełna emocji. Czytając ją czułam wszystko to, przez co przechodzili bohaterowie, a łatwo w życiu to oni nie mieli. Coś pięknego, autorka trafiła prosto w moje serce.

Główny prym wiedzie tutaj wątek miłosny, ale nie jest on byle jaki. Coraz częściej możemy spotkać książki, w których to znajduje się romans pomiędzy uczennicą, a nauczycielem. W większości wygląda to jednak tak, że ona zakochuje się od pierwszego wejrzenia, on oczywiście też i nim się obejrzymy, to lądują razem w łóżku. Tutaj tego nie znajdziecie. Relacja pomiędzy Everly, a Nolanem rozwija się bardzo długo i powoli. Oni oboje wiedzą, że to jest zakazane, że coś takiego nie powinno mieć miejsca. Dodatkowo oboje zostali bardzo skrzywdzeni przez los i ciężko jest im otworzyć się na drugiego człowieka. Przez to o mało nie krzyczałam na cały głos "kiedy wy się w końcu, do cholery, pocałujecie!" Ich relacja bardzo długo jest niewinna, opiera się na rozmowach, spojrzenia choh i niewinnych dotykach. To buduje tak duże napięcie, że z niecierpliwością czekamy, aż ono w końcu się rozładuje, bo mamy wrażenie, jakby miało zaraz wybuchnąć. Mona Kasten zasługuje na wielkie brawa.

Temat przemocy w rodzinie jest ostatnim czasem poruszany coraz częściej, ale długo był uważany jako tabu. Nikt się nie interesował, co dzieje się za zamkniętymi ścianami, skoro na zewnątrz to była idealna rodzina. Tak mniej więcej było w przypadku Everly, bo kto by podejrzewał, że policjant może swojej rodzinie gotować piekło na ziemi. Bardzo ciężko się o tym czyta, człowiek ma łzy w oczach widząc, jak duża krzywdę może wyrządzić komuś najbliższa osoba. Ta, która powinna się nią opiekować, pokazywać świat, a nie sprawiać, że staje się cieniem samego siebie. Coś tak niewyobrażalnego zasługuje na największe potępienie. Takie rzeczy zostawiają piętno już na całe życie. O tym nie da się zapomnieć. Tego nie da się wymazać. Z tym trzeba nauczyć się stawiać kroki od nowa, chociaż nie jest łatwo.

"Hope Again" to historia, która złamała moje serce. Pełna uczuć, miłości i wielkiego bólu, z którym muszą zmagać się bohaterowie. To moje pierwsze i z pewnością nie ostatnie spotkanie z tą autorką.

Ocena: 9,5/10

Komentarze

  1. Wysoka ocena. Nie miałam okazji czytać na razie żadnej książki tej autorki i przyznam szczerze, że chcę zacząć od książki ,,Save me".

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moje pierwsze spotkanie z tą autorka, więc mocno mnie zachwyciła :)

      Usuń
  2. Mona Kasten potrafi zagrać na uczuciach czytelników, za to tak bardzo lubię jej książki. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie muszę przeczytać inne jej powieści :)

      Usuń
  3. Nie wiem czy jestem teraz gotowa na taką poruszającą książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam jednak do zapisania sobie tytułu, bo warto po nią sięgnąć :)

      Usuń
  4. U mnie na półce czeka pierwsza część tej serii i coraz bardziej mam na nią chęć. A twoja recenzja skłania mnie ku stwierdzeniu, że na tej jednej się nie skończy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pierwszej jeszcze nie czytałam (dwóch pozostałych też nie), ale koniecznie muszę to nadrobić :)

      Usuń
  5. Ale klimatyczne zdjęcie! Bardzo chciałabym przeczytać tę serię. Od pierwszego tomu czuję pozytywne wibrację, gdy czytam o historii bohaterów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ❤️ Poprzednich tomów jeszcze nie czytałam, ale ten zdecydowanie polecam :)

      Usuń
  6. Nie czytałam tej serii, ale mam na nią wielką ochotę :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

LUDKA SKRZYDLEWSKA - KRÓL KIER

Tytuł: Król Kier Autor: Ludka Skrzydlewska  Seria: Królowie Vegas Tom: 4 Tłumaczenie: --- Gatunek: Romans, erotyk  Wydawnictwo: Editio Red Premiera: 14.02.2023 r.  Persia to dwudziestotrzyletnia młoda kobieta, która pracuje jako krupierka w Kasynie Enigma. Pewnej nocy poznaje tajemniczego mężczyznę, który od razu zwrócił jej uwagę. Do tego czuć było pomiędzy nimi przyciąganie, którego nie mogli się wyprzec. Dlatego spokojna i poukładana Persia decyduje się na jednonocną przygodę. Nie wie tylko, że ta noc zmieni jej życie na zawsze. Król Kier to tajemniczy mężczyzna, który rozprawia się ze złoczyńcami miasta. Kiedy Persia przez przypadek odkrywa jego tożsamość podczas strzelaniny po kasynem, ten postanawia ją porwać. Nie przewidział tylko, że Persii mogą szukać pewni wpływowi ludzie, a ona sama może stać się dla niego kimś ważnym. Czy zemsta za krzywdy przeszłości wciąż będzie dla niego najważniejsza? A może to miejsce zajmie Persia? Uwielbiam książki Ludki Skrzydlewskiej, a już szczegó

Greek Gods Book TAG

Stworzyłam mój własny TAG. Jestem w blogosferze od niedawna, więc jeżeli ktoś stworzył taki tag, napiszcie mi kto. Edytuję wtedy post i napiszę czyim był pomysłem. 1. Afrodyta , czyli książka z najpiękniejszą okładką. Ostatnimi czasy zachwycam się nową okładka "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell. 2. Persefona , czyli książka, w której zakochałaś się od pierwszego wejrzenia. Zdecydowanie "Duma i uprzedzenie" Jane Austen.  Już od samego początku pokochałam tą książkę. 3. Hades , czyli książka, która przyprawia Cię o dreszcze. Właśnie czytam "Czarna Loteria" Tess Gerritsen, i muszę przyznać że w niektórych momentach mnie przeraża. 4. Zeus , czyli książka, którą każdy powinien znać. "Pan Tadeusz"Adama Mickiewicza. Każdy Polak powinien znać tą książkę. 5. Posejdon , czyli książka związana z morzem. Jedyna, która mi się teraz przypomina to "Historia prawdziwa kapitana Haka" Pierdomenico Baccalario. 6. Hestia , czyli ks

MAGDALENA KRAUZE - ZAUFAJ MI JESZCZE RAZ

Tytuł: Zaufaj mi jeszcze raz Autor: Magdalena Krauze Seria: Czekałam na ciebie Tom: 2 Tłumaczenie: - - - Wydawnictwo: Jaguar Premiera: 23.10.2019 r. Życie Pauliny zmienia się nieoczekiwanie o sto osiemdziesiąt stopni, kiedy na jaw wychodzi tajemnica skrywana przez Igora. Dziewczyna załamuje się i kompletnie nie wie co ma teraz zrobić. Dlatego decyduje się na wyjazd licząc na to, że w nowym otoczeniu dojdzie ze swoim życiem do ładu i składu. Potrzebuje dużo czasu, żeby móc przemyśleć pewne sprawy i spojrzeć Igorowi w oczy. Tak właśnie trafia do uroczego pensjonatu w Karpaczu. Dziewczyna poznaje tam Adama, który od początku wydaje się rozumieć ją bez słów. On również wiele przeszedł w swoim życiu i teraz bardzo przez to cierpi. Szybko więc się zaprzyjaźniają i rozmawiają o tym, co ich dręczy. Adam daje do zrozumienia Paulinie, że źle postąpiła wyjeżdżając i nie dając Igorowi szansy na wyjaśnienie sytuacji. Paulina w końcu rozumie, że jednym lekarstwem jest szczera