Przejdź do głównej zawartości

PRZEDPREMIEROWO: Amy Harmon - Pieśń Dawida

Tytuł: Pieśń Dawida
Autor: Amy Harmon
Cykl: Prawo Mojżesza
Wydawnictwo: editiored
Premiera: 14 października 2016

Czasem najważniejsze walki to te, których nie spodziewamy się wygrać. Dawid walczył od dzieciństwa. Jeździł po świecie, imprezował, wydawał pieniądze, ale to walka stała się sensem jego życia. Kształtowała go. Dawid, zwany Tagiem, stał się impulsywnym i prowokacyjnym młodzieńcem. Nie stronił od alkoholu. Kiedy zaginęła jego starsza siostra, w poczuciu winy targnął się na własne życie. Kilkakrotnie. Dopiero spotkanie z Mojżeszem umożliwiło mu uporządkowanie własnego wnętrza, choć okoliczności narodzin tej przedziwnej przyjaźni były niecodzienne. W życiu Taga pojawiła się także niewidoma Millie. Od razu wiedział, że to ktoś zupełnie wyjątkowy, o kogo warto walczyć. Millie stała się dziewczyną życia Dawida i kochała go całym sercem. Dzięki niej czuł się bezpieczny i akceptowany. I nagle zniknął bez śladu. Sprzedał mieszkanie, zabrał samochód i wyjechał bez słowa pożegnania, nie zostawiając choćby wskazówki, dokąd i dlaczego odchodzi. Książka nawiązuje do bestsellerowej powieści Amy Harmon "Prawo Mojżesza". To napisana w niezwykle sugestywny sposób historia o miłości i przyjaźni, o upadkach i podnoszeniu się z kolan, o porażce i zwycięstwach. To emocjonalna opowieść o poszukiwaniach, tęsknocie i rozpaczliwych próbach znalezienia odpowiedzi na najtrudniejsze pytania – o sens życia, miłości i przyjaźni. Dla Millie Dawid był jak piosenka.

Amelie straciła w dzieciństwie wzrok. Od tamtej pory stara się żyć bez pomocy innych. Nie lubi być od nikogo zależna, a tym bardziej nie chce niczyjej litości. Do tego po odejściu ojca i śmierci matki, zajmuje się swoim młodszym bratem. Jest osobą otwartą, więc bardzo szybko nawiązuje relacje. Nie udaje nikogo i zawsze stara się być sobą. Dlatego zaczęła tańczyć na rurze w barze Dawida. Nikomu tam nie przeszkadza, że jest niewidoma i bez problemu łapią z nią kontakt. Poznaje się z Tagiem, kiedy ten musi zastąpić swojego pracownika i odprowadzić ją do domu. Dawid "Tag" Taggert to mężczyzna, który nie wie czego chce od życia. Jest najlepszym i jedynym przyjacielem Mojżesza. Razem podróżowali i próbowali znaleźć swoje miejsce na tym świecie. Kiedy Mojżesz znalazł je u boku swojej ukochanej, Dawid zajął się barem i sztukami walki. Pasowało mu takie życie. Nie brakowało mu kobiet i dobrej zabawy. Jednak kiedy spotkał Millie wszystko się zmieniło. Pokazała mu ona życia od całkiem innej strony i nigdy jej tego nie zapomni. 

Muszę przyznać, że z początku bałam się, iż drugi tom nie będzie już tak doskonały jak pierwszy. Często jest tak, że kontynuacje nie powinny być pisane, bo są zwyczajnie słabsze. Jednakże ta książka pokazała mi, że może być całkiem inaczej. Według mnie ta część jest jeszcze lepsza od pierwszej, a nie wiem czy to jest możliwe. Historia miłosna Taga i Millie jest tak unikatowa, jak żadna inna. Nigdy wcześniej się z czymś takim nie spotkałam. Poznajemy ją z kaset, które nagrał dla Amelie, Dawid. Muszę przyznać, że taka forma bardzo mi się spodobała, bo czegoś takiego jeszcze nie było. Oczywiście są również rozdziały z perspektywy głównej bohaterki, jak i ze strony Mojżesza, które są idealnym dopełnieniem całej historii. 

Amy Harmon podjęła również tematy, które są bardzo ciężkie. Główna bohaterka jest niewidoma, a jej brat jest dzieckiem autystycznym. Z takim dzieckiem miałam kiedyś styczność i wiedziałam, że nie jest to prosty orzech do zgryzienia. Bałam się, że autorka nie spełni moich wymagań. Nie miałam się o co martwić. Pani Harmon dokładnie wiedziała o czym pisze. Pokazuje, że do takiego dziecka można dotrzeć, jednakże na każdego jest całkiem inny sposób. Autorka pokazuje nam również jak zacząć życie praktycznie od nowa, przez co musiała przejść główna bohaterka. Nie jest to łatwe, ale nie niewykonalne. Wszystko się da zrobić jeżeli się tylko chce.

Czytaliście już pierwszą część tego cyklu? Zastanawiacie się czy przeczytać ten? Ja zdecydowanie was do tego zachęcam. Amy Harmon zagra na waszych uczuciach jeszcze bardziej niż przy pierwszym tomie. Zdruzgoce was wręcz emocjonalnie. Mnie pozostało jedynie czekać na kolejną książkę ten autorki. Mam nadzieję, że nie będę musiała długo czekać.

Ocena: 10/10

"Możesz biec, ukrywać się lub umrzeć, ale cokolwiek zrobisz, będziesz sobą."

Za egzemplarz książki i możliwość przeczytania bardzo dziękuję Grupie Helion SA oraz wydawnictwu editiored.

Komentarze

  1. Jestem w trakcie lektury tego tytułu :) Pierwszy tom bardzo mi się podobał i mam nadzieję, że drugi odbiorę równie emocjonalnie jak Ty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio przeczytałam pierwszy tom i podobał mi się więc na pewno sięgnę po Pieśń Dawida :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja już bym chciała ją przeczytać. Nie mogę się doczekać jej pojawienia w księgarniach. W pierwszym tomie się po prostu zakochałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam pierwszej części, ale słyszałam o niej wiele dobrego - zresztą o drugiej też, więc może kiedyś uda mi się znaleźć wolną chwilę na sięgnięcie po ten cykl ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. brzmi bardzo zachęcająco :) muszę sięgnąć po obydwie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Top 5 najlepszych cykli książek

Jako, że ostatnio mam mało czasu na czytanie z powodu matury, przedstawiam wam moje ulubione cykle książek. W komentarzach napiszcie jak u Was by wyglądało takie zestawienie. Oczywiście pojawia się też pozycja zerowa, bez której nie mogłoby być tego zestawienia.   5. Diabelskie Maszyny - Cassandra Clare Diabelskie maszyny to prequel "Darów Anioła" Cassandra Clare jest mistrzynią w tworzeniu fantastycznej atmosfery. Historia Tessy Gray porwała mnie już od samego początku. Potrafi sprawić, że razem z bohaterami przenosimy się do wiktoriańskich czasów. W dodatku każdy bohater jest zupełnie inny i chyba to mi się spodobało najbardziej. 4. Szklany Tron - Sarah J. Maas Książka inspirowana jedną z najpiękniejszych baśni, czyli "Kopciuszkiem". Szklany zamek i piękne opisy przyrody porywają nas do zupełnie innego świata. Trójkąt miłosny, który wcale nie jest tak oczywisty jak by się mogły wydawać. Silna kobieta, opanowany kapitan gwardii królewskiej i pewny

Eloisa James - Księżna w desperacji

Tytuł: Księżna w desperacji Autor: Eloisa James Cykl: Zdesperowane księżne Wydawnictwo: Amber     Lady Roberta boleje nad tym, że jej ekscentryczny ojciec jest nieustannie pośmiewiskiem salonów. Postanawia więc wyjść za mąż za człowieka rozważnego i powszechnie szanowanego, który pod żadnym względem nie będzie przypominał jej ojca. Doskonałym kandydatem wydaje się pewien stateczny książę. Niestety, nie zwraca on na Robertę uwagi - w przeciwieństwie do przystojnego hulaki i niepoprawnego uwodziciela, hrabiego Damona     Eloisa James bardzo dobrze nakreśliła bohaterów. W tej książce możemy spotkać dokładnie każdy typ osoby. Rozważna Roberta, szalony Markiz czy sztywny Villiers. Z kart tej książki możemy się o nich dowiedzie bardzo dużo. Główna bohaterka - Roberta - stara się podejmować jak najbardziej rozważne decyzje. Wstydzi się swojego ojca, który często jest pośmiewiskiem salonów. To zmusza ją do podjęcia decyzji, że wyjdzie tylko za człowieka opanowanego i szanowanego. D

PRZEDPREMIEROWO: Anna Bellon - Uratuj mnie + KONKURS

Tytuł: Uratuj mnie Autor: Anna Bellon Cykl: The Last Regret Wydawnictwo: OMGbooks Premiera: 28 września 2016 Normalne życie Mai skończyło się, gdy zginął jej ukochany brat. Pogrążyła się w żałobie, zerwała kontakty z wszystkimi przyjaciółmi. Liczyły się tylko książki i muzyka. Prawdziwe życie Kylera może się dopiero zacząć. Gdy skończy liceum, przestanie się przeprowadzać, zmieniać szkoły, gdy uwolni się od toksycznego ojca. Na razie jedyną ucieczką pozostaje muzyka. I prowokowanie otoczenia napisami na koszulkach. „A później nauczyłam się wszystkiego od nowa. Pojawił się ktoś, kto przebił się przez wzniesiony przeze mnie mur. Wziął go szturmem i nie pozwolił mi się z powrotem za nim schować. Wszedł w moje życie, śpiewając lekko zachrypniętym głosem o dziewczynie ulotnej jak papierosowy dym”. W nowej szkole Kyler poznaje Maię. I postanawia się z nią zaprzyjaźnić. Ale czy dziewczyna, która odtrąca od siebie wszystkich, jest na to gotowa? Czy Kyler ma w sobie tyle