Przejdź do głównej zawartości

Mia Sheridan - Bez winy

Kira nie ma grosza przy duszy, za to mnóstwo kłopotów. W przeszłości odebrano jej to, co najważniejsze. Teraz musi postawić wszystko na jedną kartę, aby odmienić swój los. Grayson walczy o przerwanie pasma życiowych niepowodzeń, ale przytłaczający ciężar wyrzutów sumienia kruszy resztki jego nadziei na lepsze jutro. Kira składa mu propozycję, która może go ocalić. Wystarczy tylko, że złoży przysięgę, nawet jeśli nie zamierza jej dotrzymać. Obiecali sobie wieczność, nie wiedząc, że jedna chwila może odmienić całe życie. Czy miłość da im kolejną szansę, choć żadne z nich nie jest bez winy?


"Obserwuj, co robią ludzie, kiedy sądzą,że nikt ich nie widzi, kochana. W ten sposób dowiesz się kim naprawdę są."

Kira to młoda kobieta, która nie miała w życiu zbyt łatwo. Mogła pławić się w luksusie ale jedyne co robiła, to nienawidziła swojego ojca, który chciał kontrolować jej życie w każdym możliwym stopniu. W dodatku bardzo w bardzo młodym wieku straciła matkę. Lubi pakować się w kłopoty, a w wymyślaniu głupich planów jest mistrzynią. Stara odizolować się od swojego ojca, a jedyną osobą, która może jej pomóc jest Grayson. Czasami miałam wrażenie, że Kira jest na prawdę głupią istotką. Jej myśli i zmienność decyzji potrafi człowieka doprowadzić do szału. Jednak po dłuższym zastanowieniu zrozumiałam, że taki jest jej urok. Bez tego jej postać mogłaby być nudna i bez polotu. Szczególnie uwielbiam jej żywiołowość i to, że nic nie robi na pół gwizdka. Kompletnie mnie tym zauroczyła. 

Grayson to typ mężczyzny, który podoba się kobietom. Jest przystojny i wysportowany, a do tego nieprzeciętnie inteligenty. Zawsze szuka kobiet na jedną noc, bo nie chce się już więcej angażować. W przyszłości nie raz został zraniony i to zawsze przez najbliższe osoby. Jego ojciec nie chciał mieć z nim nic wspólnego, a macocha nie mogła znieść jego widoku pod jej dachem. Otoczył swoje serce bryłą lodu, którą ciężko jest roztopić. Początkowo nie widzi w Kirze nic ciekawego. Jednak w końcu jej ogień zaczyna do niego docierać. Mogłoby się wydawać, że Grayson to kolejny bohater, który miał ciężko w życiu. Jednak w nim jest coś wyjątkowego. Chociażby zawziętość z jaką próbuje przywrócić starą świetność winnicy, którą przepisał mu ojciec. Chce udowodnić jemu i przede wszystkim sobie, że nie jest do niczego. Czasami podczas czytania miałam ochotę przenieść się do jego świata i go przytulić. Wciąż się zastanawiam jak dał radę się podnieść po katuszach, jakie musiał przejść w życiu.

"Bo nagle zrozumiałam, że czasem należy spotkać się w pół drogi, ale czasem najprostszym wyrazem dobroci jest spotkać drugiego człowieka tam, gdzie on stoi. Na tym polega miłość."


W książkach tej autorki uwielbiam to, że nic nie dzieje się za szybko. Wszystko tutaj ma swój czas i harmonię. Dzięki temu jej powieści tak bardzo mnie wciągają. Niektórzy mogą myśleć, że przez to lektura jest nudna ale nic bardziej mylnego. Chemia między dwójką głównych bohaterach pojawia się już na samym początku. Przez całą książkę możemy śledzić ich słowne potyczki i niewypowiedziane pożądanie. Czasami miałam wrażenie, że ta chemia wypełnia już nawet mój pokój. Właśnie przez to nie oderwałam się od książki, dopóki jej całej nie przeczytałam.

Cieszę się, że autorka pisze książki z perspektywy dwójki bohaterów. Dzięki temu możemy lepiej poznać ich postacie. Wiemy co się dzieje w ich głowach. Nie mamy ograniczenia do tylko jednej postaci. Może między innymi dlatego jej książki mają tak ogromny urok. W dodatku pióro Mii Sheridan jest lekkie i bardzo szybko się czyta jej powieści. Czasami chciałabym żeby tak nie było. Chciałabym dłużej pozostać w tej historii. Doszłam do końca i pomyślałam sobie "To już? Tak szybko? Przecież dopiero co zaczęłam czytać". Widocznie wszystko ma swoje złe strony. 

W "Bez winy" nic nie dzieje się bez przyczyny. Wszystko jest idealnie dopracowane i nie zauważyłam żadnych potknięć fabularnych. Cieszę się, że autorka dba także o poboczne postacie. Ich historie też są ciekawe, mimo że poznajemy je tylko troszeczkę. Jeżeli jeszcze nie czytaliście tej książki, to zdecydowanie was zachęcam. Mimo, że nie przebiła "Bez słów", to ma w sobie wielki urok. Z pewnością sięgnę po inne książki tej autorki. 

Ocena: 9/10


"Jesteśmy małżeństwem i przyjdą takie chwile, że będziemy mieć odmienne zdania i pokłócimy się, czy nawet będziemy podważać opinię drugiej strony. Przyjdą chwile, że moja miłość do ciebie wyciągnie na światło dzienne wszystkie moje skrywane lęki. Ale moja przysięga brzmi tak: cokolwiek by się działo, nigdy nie wyjdę z pokoju, dopóki się nie pogodzimy."

Komentarze

  1. Moja przygoda z autorką skończyła się nie za dobrze, więc trochę obawiam się dawać jej drugą szansę. Zobaczymy. :/

    Dwie strony książek

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

LUDKA SKRZYDLEWSKA - KRÓL KIER

Tytuł: Król Kier Autor: Ludka Skrzydlewska  Seria: Królowie Vegas Tom: 4 Tłumaczenie: --- Gatunek: Romans, erotyk  Wydawnictwo: Editio Red Premiera: 14.02.2023 r.  Persia to dwudziestotrzyletnia młoda kobieta, która pracuje jako krupierka w Kasynie Enigma. Pewnej nocy poznaje tajemniczego mężczyznę, który od razu zwrócił jej uwagę. Do tego czuć było pomiędzy nimi przyciąganie, którego nie mogli się wyprzec. Dlatego spokojna i poukładana Persia decyduje się na jednonocną przygodę. Nie wie tylko, że ta noc zmieni jej życie na zawsze. Król Kier to tajemniczy mężczyzna, który rozprawia się ze złoczyńcami miasta. Kiedy Persia przez przypadek odkrywa jego tożsamość podczas strzelaniny po kasynem, ten postanawia ją porwać. Nie przewidział tylko, że Persii mogą szukać pewni wpływowi ludzie, a ona sama może stać się dla niego kimś ważnym. Czy zemsta za krzywdy przeszłości wciąż będzie dla niego najważniejsza? A może to miejsce zajmie Persia? Uwielbiam książki Ludki Skrzydlewskiej, a już szczegó

Greek Gods Book TAG

Stworzyłam mój własny TAG. Jestem w blogosferze od niedawna, więc jeżeli ktoś stworzył taki tag, napiszcie mi kto. Edytuję wtedy post i napiszę czyim był pomysłem. 1. Afrodyta , czyli książka z najpiękniejszą okładką. Ostatnimi czasy zachwycam się nową okładka "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell. 2. Persefona , czyli książka, w której zakochałaś się od pierwszego wejrzenia. Zdecydowanie "Duma i uprzedzenie" Jane Austen.  Już od samego początku pokochałam tą książkę. 3. Hades , czyli książka, która przyprawia Cię o dreszcze. Właśnie czytam "Czarna Loteria" Tess Gerritsen, i muszę przyznać że w niektórych momentach mnie przeraża. 4. Zeus , czyli książka, którą każdy powinien znać. "Pan Tadeusz"Adama Mickiewicza. Każdy Polak powinien znać tą książkę. 5. Posejdon , czyli książka związana z morzem. Jedyna, która mi się teraz przypomina to "Historia prawdziwa kapitana Haka" Pierdomenico Baccalario. 6. Hestia , czyli ks

MAGDALENA KRAUZE - ZAUFAJ MI JESZCZE RAZ

Tytuł: Zaufaj mi jeszcze raz Autor: Magdalena Krauze Seria: Czekałam na ciebie Tom: 2 Tłumaczenie: - - - Wydawnictwo: Jaguar Premiera: 23.10.2019 r. Życie Pauliny zmienia się nieoczekiwanie o sto osiemdziesiąt stopni, kiedy na jaw wychodzi tajemnica skrywana przez Igora. Dziewczyna załamuje się i kompletnie nie wie co ma teraz zrobić. Dlatego decyduje się na wyjazd licząc na to, że w nowym otoczeniu dojdzie ze swoim życiem do ładu i składu. Potrzebuje dużo czasu, żeby móc przemyśleć pewne sprawy i spojrzeć Igorowi w oczy. Tak właśnie trafia do uroczego pensjonatu w Karpaczu. Dziewczyna poznaje tam Adama, który od początku wydaje się rozumieć ją bez słów. On również wiele przeszedł w swoim życiu i teraz bardzo przez to cierpi. Szybko więc się zaprzyjaźniają i rozmawiają o tym, co ich dręczy. Adam daje do zrozumienia Paulinie, że źle postąpiła wyjeżdżając i nie dając Igorowi szansy na wyjaśnienie sytuacji. Paulina w końcu rozumie, że jednym lekarstwem jest szczera