Przejdź do głównej zawartości

ADRIANA LOCKE - ZAPISANE W BLIZNACH

Tytuł: Zapisane w bliznach
Autor: Adriana Locke
Tłumaczenie: Klaudia Wyrwińka
Wydawnictwo: Szósty Zmysł
Premiera: 15.05.2019 r.

Siniaki znikają. Blizny pozostają jako świadectwo tego, że się żyło. Walczyło. Kochało. Łatwo jest się zakochać. Z kolei odkochanie to najtrudniejsza rzecz na świecie. Elin i Ty Whitt są w tym beznadziejni… Gdy lokalna gwiazda koszykówki uśmiechnęła się do Elin, było po niej. Tak łatwo przyszło jej zakochać się w ciemnowłosym bohaterze z czarującym uśmiechem i silnym, atletycznym ciałem. Aż uderza rzeczywistość. I robi to naprawdę mocno. Zakochanie się było zdecydowanie tą łatwą częścią. Patrzenie, jak to wszystko ulega rozpadowi, okazało się nie do zniesienia. Gdy Ty wraca z nowo odnalezioną determinacją, by odzyskać rodzinę, Elin czuje się rozdarta przez walkę między przeszłością a możliwością nowego startu. To mężczyzna, do którego należy jej serce. A zarazem jedyna osoba, która może sprawić jej niewyobrażalny ból. Życie nie zawsze jest łatwe. Miłość nie jest dla wrażliwych. Ale życie wciąż czegoś uczy, a Ty i Elin, oboje poznaczeni bliznami, są tego najlepszym dowodem. Jednak w tych bliznach zapisana jest ich miłość, która albo zwiąże ich ze sobą… albo rozdzieli na zawsze.

Elin odkąd poznała Ty'a miała tylko jedno marzenie. Chciała stworzyć z nim rodzinę i mieć gromadkę dzieci. Niestety okazało się, że los nie zawsze jest tak łaskawy, jak mogło by się wydawać. I chociaż Ty został jej mężem i kocha go najbardziej na świecie, to starania o dziecko pozostały bezowocne. Przez to zaczęły się między nimi kłótnie, które wybuchły bez większych powodów. Ich małżeństwu nie pomógł fakt, iż z powodu wypadku na kopalni, jej mąż nie mógł aktualnie pracować. Obowiązki, ciężka praca i frustracja wynikająca z braku potomstwa sprawiły, że Ty zniknął i nie wiadomo, gdzie się aktualnie znajduje. Elin jest zrozpaczona, ale jednocześnie wściekła. Jak człowiek, który przysięgał jej bycie na dobre i na złe, mógł tak po prostu odejść. A później nagle wraca, ale czy da się odbudować coś, co prawdopodobnie nie ma już żadnej przyszłości? Elin to bohaterka, która wiele się już nacierpiała w życiu. I chociaż ma pracę, którą zawsze chciała i mężczyznę, którego kocha, to brak jej dziecka, które zawsze było jej największym marzeniem. To sprawiło, że stała się trochę zgorzkniała i nerwowa, ale i tak skrada nasze serca.

Ty to mężczyzna, który pragnął tylko tej jednej dziewczyny, od kiedy tylko ją spotkał. Udało mu się zaprowadzić ją przed ołtarz i powiedzieć sakramentalne tak, ale życie nie okazało się zbyt latwe. Przed ślubem obiecał Elin gromadkę dzieci, a teraz nie może tej obietnicy spełnić. Kiedy podupada na zdrowiu przez wypadek w kopalni, nic już nie jest dla niego takie samo. Nie potrafi pogodzić się z tym, że to teraz jego kobieta musi na niego zarabiać, a on nie potrafi nawet zapewnić jej podstawowych potrzeb. Nieowocne starania o dziecko jeszcze bardziej uderzają w jego godność. Ty upada, ale nie potrafi powiedzieć o tym swojej żonie. Dlatego wybiera to, czego nie powinien nawet rozważać, ucieczkę. Ale teraz postanowił wrócić i nie wie jak poradzić sobie z tym, co zobaczył w oczach Elin, nienawiść. Ty to mężczyzna, który upadł bardzo nisko, ale na prawdę kocha swoją żonę i nie wyobraża sobie bez niej życia. Jest kruchy ale jednocześnie męski i to jest w nim najlepsze.

Zazwyczaj nie przepadam za książkami, w których główni bohaterowie są już parą, lub tak tak jak w tym przypadku, po ślubie. Wszystko to dlatego, iż lubię wiedzieć, jak ich relacja się zaczęła i jak to się w ogóle stało, że są parą. Teraz wiem, że mogłam przegapić wiele na prawdę dobrych książek. Może to zasługa Adrany Locke, a może tego, że nigdy jeszcze nie miałam styczności z taką historią, ale autentycznie i niezaprzeczalnie zakochałam się w tej powieści. Relacja pomiędzy głównymi bohaterami jest głęboka i pełna uczuć, które aż wylewają się z kart tej powieści. Tutaj na prawdę widać, że on kochają się tak, że to aż boli. I chociaż życie podkłada im kłody pod nogi, to jego uczucie nie chce ich opuścić. Nawet wtedy, kiedy jedno z nich wyjeżdża, a drugie zostaje że załamanym sercem. 

Adriana Locke podejmuje się takich tematów, które rozdzierają nasze serca na pół. Najpierw dokonała tego w "Poświęceniu", a teraz zrobiła nam to samo w "Zapisane w pamięci". Wcześniej mieliśmy wdowe, która straciła męża, chociaż tak na prawdę zawsze chciała się związać z jego bratem. Tym razem dostajemy małżeństwo, które bardzo się kocha, ale nie może spełnić swojego jedynego i największego marzenia. Wszelkie ich starania o dziecko pozostają bezowocne, chociaż wszelkie badania wypadają dobrze. To sprawia, że oboje zaczynają patrzeć na siebie trochę inaczej, a jedno obwinia drugie. W końcu dochodzi do tego, że jedno z nich postanawia odejść, a powrót wcale nie okazuje się łatwy. Jest to historia, która potrafi złamać serce.

"Zapisane w bliznach" to powieść, która łapie za serce. Bohaterowie, którzy zapadają w pamięć i plastyczny styl autorki, dzięki któremu przez książkę się płynie, a nie tylko czyta. Przepiękna histora dwójki ludzi, której jednym marzeniem była rodzina.

Ocena: 9/10

Komentarze

  1. Zdecydowanie mnie zachęciłaś. Będę polowała na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko dzięki temu wspaniałemu człowiekowi, zwanemu dr Agbazarą, wspaniałemu czaru rzucającemu we mnie radość, pomagając mi przywrócić mego kochanka, który zerwał ze mną Cztery miesiące temu, ale teraz ze mną przy pomocy dr Agbazary, wielkiego zaklęcia miłosnego odlewnik. Wszystkim dzięki niemu możesz również skontaktować się z nim o pomoc, jeśli potrzebujesz go w czasach kłopotów poprzez: ( agbazara@gmail.com ) możesz również Whatsapp na ten numer ( +2348104102662 )

      Usuń
  2. Myślę, że takie historie są naprawdę bardzo ciekawe: co się dzieje z ludźmi, którzy się kochają i chcą żyć razem długo i szczęśliwie, ale życie rzuca im kłody pod nogi. Temat starania się o dziecko jest mi bardzo bliski, bo też tego doświadczyłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. na Poligonie recenzowała to Ewka, muszę pożyczyć od niej książkę!

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o tej książce i jest na liście do przeczytania. A okładka jest piękna

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochana, w ostatnim akapicie wkradł Ci się błąd w tytule ksiazki.
    Jestem wielką fanką Adriany Locke, to co potrafi robić z emocjami czytelnika to majstersztyk

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystko dzięki temu wspaniałemu człowiekowi, zwanemu dr Agbazarą, wspaniałemu czaru rzucającemu we mnie radość, pomagając mi przywrócić mego kochanka, który zerwał ze mną Cztery miesiące temu, ale teraz ze mną przy pomocy dr Agbazary, wielkiego zaklęcia miłosnego odlewnik. Wszystkim dzięki niemu możesz również skontaktować się z nim o pomoc, jeśli potrzebujesz go w czasach kłopotów poprzez: ( agbazara@gmail.com ) możesz również Whatsapp na ten numer ( +2348104102662 )

    OdpowiedzUsuń
  7. Chcę ci bardzo podziękować za to, że pomogłeś mi odzyskać rodzinę i znów wyrazić szczęście, gdy myślałem, że wszystko jest stracone. skontaktowałem się z chubygreat@gmail.com w sieci, aby mi pomóc, ponieważ widziałem kilka i słyszałem o nim kilka zeznań. powiedział mi, co mam robić i rzeczy, które muszę zapewnić, a po tym, jak wszystko zostało ułożone na miejscu, zapewnił mnie, że dam mu dwa dni, że definitywnie wróci i całkowicie wróciła drugiego dnia. dzięki chubygreat. możesz WhatsApp mu 2348165965904.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Top 5 najlepszych cykli książek

Jako, że ostatnio mam mało czasu na czytanie z powodu matury, przedstawiam wam moje ulubione cykle książek. W komentarzach napiszcie jak u Was by wyglądało takie zestawienie. Oczywiście pojawia się też pozycja zerowa, bez której nie mogłoby być tego zestawienia.   5. Diabelskie Maszyny - Cassandra Clare Diabelskie maszyny to prequel "Darów Anioła" Cassandra Clare jest mistrzynią w tworzeniu fantastycznej atmosfery. Historia Tessy Gray porwała mnie już od samego początku. Potrafi sprawić, że razem z bohaterami przenosimy się do wiktoriańskich czasów. W dodatku każdy bohater jest zupełnie inny i chyba to mi się spodobało najbardziej. 4. Szklany Tron - Sarah J. Maas Książka inspirowana jedną z najpiękniejszych baśni, czyli "Kopciuszkiem". Szklany zamek i piękne opisy przyrody porywają nas do zupełnie innego świata. Trójkąt miłosny, który wcale nie jest tak oczywisty jak by się mogły wydawać. Silna kobieta, opanowany kapitan gwardii królewskiej i pewny

Eloisa James - Księżna w desperacji

Tytuł: Księżna w desperacji Autor: Eloisa James Cykl: Zdesperowane księżne Wydawnictwo: Amber     Lady Roberta boleje nad tym, że jej ekscentryczny ojciec jest nieustannie pośmiewiskiem salonów. Postanawia więc wyjść za mąż za człowieka rozważnego i powszechnie szanowanego, który pod żadnym względem nie będzie przypominał jej ojca. Doskonałym kandydatem wydaje się pewien stateczny książę. Niestety, nie zwraca on na Robertę uwagi - w przeciwieństwie do przystojnego hulaki i niepoprawnego uwodziciela, hrabiego Damona     Eloisa James bardzo dobrze nakreśliła bohaterów. W tej książce możemy spotkać dokładnie każdy typ osoby. Rozważna Roberta, szalony Markiz czy sztywny Villiers. Z kart tej książki możemy się o nich dowiedzie bardzo dużo. Główna bohaterka - Roberta - stara się podejmować jak najbardziej rozważne decyzje. Wstydzi się swojego ojca, który często jest pośmiewiskiem salonów. To zmusza ją do podjęcia decyzji, że wyjdzie tylko za człowieka opanowanego i szanowanego. D

PRZEDPREMIEROWO: Anna Bellon - Uratuj mnie + KONKURS

Tytuł: Uratuj mnie Autor: Anna Bellon Cykl: The Last Regret Wydawnictwo: OMGbooks Premiera: 28 września 2016 Normalne życie Mai skończyło się, gdy zginął jej ukochany brat. Pogrążyła się w żałobie, zerwała kontakty z wszystkimi przyjaciółmi. Liczyły się tylko książki i muzyka. Prawdziwe życie Kylera może się dopiero zacząć. Gdy skończy liceum, przestanie się przeprowadzać, zmieniać szkoły, gdy uwolni się od toksycznego ojca. Na razie jedyną ucieczką pozostaje muzyka. I prowokowanie otoczenia napisami na koszulkach. „A później nauczyłam się wszystkiego od nowa. Pojawił się ktoś, kto przebił się przez wzniesiony przeze mnie mur. Wziął go szturmem i nie pozwolił mi się z powrotem za nim schować. Wszedł w moje życie, śpiewając lekko zachrypniętym głosem o dziewczynie ulotnej jak papierosowy dym”. W nowej szkole Kyler poznaje Maię. I postanawia się z nią zaprzyjaźnić. Ale czy dziewczyna, która odtrąca od siebie wszystkich, jest na to gotowa? Czy Kyler ma w sobie tyle