Przejdź do głównej zawartości

JENN BENNETT - ŚWIATŁO KSIĘŻYCA

Tytuł: Światło księżyca
Autor: Jenn Bennett
Seria: - - -
Tom: - - -
Tłumaczenie: Izabella Mazurek
Wydawnictwo: Iuvi
Premiera: 16.10.2019 r.

Birdie to osiemnastoletnia dziewczyna, która była samotna przez całe swoje życie. Wychowywali ją surowi dziadkowie, gdyż jej mama młodo zmarła mając problemy z sercem. Kilka miesięcy temu odeszła również jej babcia i została sama z dziadkiem. Jej jedyną przyjaciółką i powierniczką tajemnic jest ukochana ciocia Mona. Birdie była uczona w domu przez babcię, nigdy nie oddalała się za bardzo od miejsca zamieszkania, nie zawierała też nowych znajomości. Ta samotność wykształciła w niej niesamowicie wielką wyobraźnię. Dziewczyna w swoich myślach wciela się w detektywa, szuka zagadek do rozwiązania, a każdy nieznajomy wydaje jej się podejrzany. To była jej jedyna droga ucieczki od szarej i nudnej rzeczywistości. Teraz jednak wszystko ma się zmienić, a życie ma nabrać tempa. Birdie zaczyna pracę w jako nocna recepcjonistka w jednym z najlepszych hoteli. Spotyka tam chłopaka, którego nigdy już nie chciała spotkać. Jej skrępowanie zdaje się sięgać zenitu, ale okazuje się, że Daniel może być jej bratnią duszą. Wszystko na to wskazuje, zwłaszcza, że on też uwielbia wyszukiwać zagadki do rozwiązania.

"Światło księżyca" to moje pierwsze spotkanie z Jenn Bennett, która w ostatnim czasie stała się u Nas dosyć poczytna. Wszyscy zachwycali się jej książkami, więc stwierdziłam, że i ja muszę sprawdzić, co w trawie piszczy. I wiecie co? Przepadłam bez reszty. Autorka na prawdę przedstawiła tutaj uroczą historię, która momentami opływa lukrem, by później przytłoczyć ciężarem cierpienia bohaterów. Początkowo wydawała mi się trochę przewidywalna, gdyż schemat poznania się bohaterów już się przewijał. Poznają się jednej nocy, spędzają ją ze sobą, ona ze wstydu ucieka i nie chce go już więcej widzieć. Później dostaje pracę i oczywiście okazuje się, że on również tam pracuje. Jak widzicie, początek może Wam się wydawać trochę przewidywalny i oklepany, ale później jest już tylko lepiej. 

Na pewno muszę pochwalić styl, jakim pisze autorka. Jest lekki, ale barwny i plastyczny. Sprawia to, że powieść czyta się na prawdę lekko. Może mieć na to wpływ również sama powieść, gdyż jest to po prostu romans młodzieżowy. Owszem, znajdziecie tutaj również trochę dramatu, gdyż bohaterowie wiele przeszli w swoim życiu. Będziecie mieli też okazję zaznać smaku tajemnicy i zabawy w detektywa, gdyż głównych bohaterów połączy chęć do odkrycia jednej zagadki. Jednak w głównej mierze jest to właśnie romans i autorka wcale tego nie ukrywa. Nie myślcie sobie jednak, że to książka w stylu przeczytam i zapomnę. Nie, myślę, że ta historia zostanie ze mną na dłużej, gdyż czytając ją czułam ciepło rozlewające się po moim sercu. To właśnie jedna z tych powieści, które sprawiają, że nagle robi nam się tak przyjemnie i słodko. Zdecydowanie o tym nie zapomnę.

"Światło księżyca" to pełna miłości, ciepła i radości opowieść o dwójce ludzi, którzy po cierpieniach w swoim życiu, w końcu zasłużyli na trochę szczęścia. Historia pierwszej miłości, która zostaje na zawsze. Przepiękna.

Ocena: 8/10

Komentarze

  1. Czytałam wszystkie książki tej autorki i mogę śmiało powiedzieć, że polecam Ci wszystkie ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam jej Z głową w gwiazdach i mile ją wspominam. ten tytuł również mam w planach. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli będę miała ochotę na romantyczną historię to rozejrzę się za tą książką bo zaciekawiła mnie fabuła

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi naprawdę fajnie. Nie znam autorki, ale dorzucę do listy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba po raz pierwszy widzę tę książkę, ale naprawdę mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w planach przeczytać tą książkę, choć nie jest ona moim priorytetem czytelniczym.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Top 5 najlepszych cykli książek

Jako, że ostatnio mam mało czasu na czytanie z powodu matury, przedstawiam wam moje ulubione cykle książek. W komentarzach napiszcie jak u Was by wyglądało takie zestawienie. Oczywiście pojawia się też pozycja zerowa, bez której nie mogłoby być tego zestawienia.   5. Diabelskie Maszyny - Cassandra Clare Diabelskie maszyny to prequel "Darów Anioła" Cassandra Clare jest mistrzynią w tworzeniu fantastycznej atmosfery. Historia Tessy Gray porwała mnie już od samego początku. Potrafi sprawić, że razem z bohaterami przenosimy się do wiktoriańskich czasów. W dodatku każdy bohater jest zupełnie inny i chyba to mi się spodobało najbardziej. 4. Szklany Tron - Sarah J. Maas Książka inspirowana jedną z najpiękniejszych baśni, czyli "Kopciuszkiem". Szklany zamek i piękne opisy przyrody porywają nas do zupełnie innego świata. Trójkąt miłosny, który wcale nie jest tak oczywisty jak by się mogły wydawać. Silna kobieta, opanowany kapitan gwardii królewskiej i pewny

Eloisa James - Księżna w desperacji

Tytuł: Księżna w desperacji Autor: Eloisa James Cykl: Zdesperowane księżne Wydawnictwo: Amber     Lady Roberta boleje nad tym, że jej ekscentryczny ojciec jest nieustannie pośmiewiskiem salonów. Postanawia więc wyjść za mąż za człowieka rozważnego i powszechnie szanowanego, który pod żadnym względem nie będzie przypominał jej ojca. Doskonałym kandydatem wydaje się pewien stateczny książę. Niestety, nie zwraca on na Robertę uwagi - w przeciwieństwie do przystojnego hulaki i niepoprawnego uwodziciela, hrabiego Damona     Eloisa James bardzo dobrze nakreśliła bohaterów. W tej książce możemy spotkać dokładnie każdy typ osoby. Rozważna Roberta, szalony Markiz czy sztywny Villiers. Z kart tej książki możemy się o nich dowiedzie bardzo dużo. Główna bohaterka - Roberta - stara się podejmować jak najbardziej rozważne decyzje. Wstydzi się swojego ojca, który często jest pośmiewiskiem salonów. To zmusza ją do podjęcia decyzji, że wyjdzie tylko za człowieka opanowanego i szanowanego. D

PRZEDPREMIEROWO: Anna Bellon - Uratuj mnie + KONKURS

Tytuł: Uratuj mnie Autor: Anna Bellon Cykl: The Last Regret Wydawnictwo: OMGbooks Premiera: 28 września 2016 Normalne życie Mai skończyło się, gdy zginął jej ukochany brat. Pogrążyła się w żałobie, zerwała kontakty z wszystkimi przyjaciółmi. Liczyły się tylko książki i muzyka. Prawdziwe życie Kylera może się dopiero zacząć. Gdy skończy liceum, przestanie się przeprowadzać, zmieniać szkoły, gdy uwolni się od toksycznego ojca. Na razie jedyną ucieczką pozostaje muzyka. I prowokowanie otoczenia napisami na koszulkach. „A później nauczyłam się wszystkiego od nowa. Pojawił się ktoś, kto przebił się przez wzniesiony przeze mnie mur. Wziął go szturmem i nie pozwolił mi się z powrotem za nim schować. Wszedł w moje życie, śpiewając lekko zachrypniętym głosem o dziewczynie ulotnej jak papierosowy dym”. W nowej szkole Kyler poznaje Maię. I postanawia się z nią zaprzyjaźnić. Ale czy dziewczyna, która odtrąca od siebie wszystkich, jest na to gotowa? Czy Kyler ma w sobie tyle