Przejdź do głównej zawartości

ALEKSANDRA SZTORC - BARDZIEJ KOCHAĆ SIEBIE

Tytuł:
Bardziej kochać siebie
Autor: Aleksandra Sztorc
Seria: - - -
Tom: - - -
Tłumaczenie: - - -
Gatunek: Literatura piękna
Wydawnictwo: Self-publishing
Premiera: 21.01.2021 r.

Zuzanna Kaczmarek, to młoda dziewczyna, która nigdy nie miała łatwo w swoim życiu. Wychowywała się w rodzinie alkoholików, w której nie zaznała czułości i miłości. Żyła we wszechogarniającym smutku, który zdawał się nie mieć końca. Przerodził się on w ciężką depresję, która została z dziewczyną aż do dzisiejszego dnia. Zuza zaczęła jednak sesje u psychoterapeuty i stara się w jakimś stopniu poukładać własne życie. Nie jest jej jednak łatwo, gdyż traumatyczne dzieciństwo kładzie cień na każdą relację, w jaką wchodzi dziewczyna. Jej poczucie własnej wartości praktycznie nie istnieje, w uczucia ją przytłaczają. Sesje z terapeutą sprawiają, że Zuza zaczyna wierzyć w to, że uda jej się w końcu pokochać siebie. 

"Bardziej kochać siebie" to nie jest debiut tej autorki na rynku wydawniczum, jednak jej poprzednia książka, "Etalianek z Leśnej Krainy" to literatura dziecięca, więc można uznać, że to pierwsza powieść Aleksandry Sztorc. I od razu powiem Wam, iż mam wielką nadzieję, że nie ostatnia. Co ta historia ze mną zrobiła, to nie macie pojęcia. Wstrząsnęła mną tak, jak już od dawna żadna inna. To wszechogarniające cierpienie i ból sprawiły,że do tej pory nie mogę się pozbierać i nie wiem co mogłabym Wam powiedzieć. Książki wydawane w self-publishingu często są pomijane i zapomniane, w większości uznane za gorsze, bo nie podpisał się pod nią żadnen znany wydawca. I to jest wielka głupota, bo przez takie myślenie możemy pominąć takie książki, jak "Bardziej kochać siebie".

Wychowywanie się w rodzinie alkoholików nie jest łatwym przeżyciem. Kłótnie, awantury i litry alkoholu sprawiają, że dziecko zaczyna zamykać się w sobie. W późniejszym czasie prowadzi do wielkich zaburzeń, z którymi większość nie potrafi sobie poradzić. Często też sami w końcu zamieniają się alkoholików, bo nie potrafią inaczej poradzić sobie z problemem. Zuza stara się jednak być silna, wie, jak takie dzieciństwo na nią wpłynęło i wie, że sama sobie z tym nie poradzi, dlatego zapisała się do psychoterapeuty. Dorosłe Dziecko Alkoholików (DDA) musi liczyć się z tym, że przed nim długa droga, aby wyjść na prostą, ale Zuza nie ma zamiaru się poddać i ma nadzieję na to, że w końcu pokocha i zaakceptuje samą siebie.

Emocje, które towarzyszyły mi podczas tej lektury, są po prostu nie do opisania. Razem z Zuzanną czułam ogrom jej bólu i cierpienia. Trudno mi było pogodzić się z tym, że taka dobra dziewczyna jak ona, musiała przechodzić w życiu takie piekło. Zastanawiałam się, dlaczego ktoś zesłał na nią taki los? Dlaczego to właśnie na nią trafiło? Aleksandra Sztorc pisze w sposób tak emocjonalny, że czułam się, jakby wszystko to, co znajdujemy w książce, dotyczyło mnie, a nie Zuzy. Już dawno nie spotkałam autorki, która potrafiła by tak dobrze opisać emocje. Jestem oczarowana i czekam na więcej jej książek.

"Bardziej kochać siebie" to pełna bólu i cierpienia powieść, która pokazuje, jak bardzo mogą nas skrzywdzić rodzice swoim zachowaniem. To historia, dzięki której można zacząć wierzyć, że być może kiedyś będzie lepiej i uda nam się pokochać siebie. Jestem oczarowana!

Ocena: 9/10

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Top 5 najlepszych cykli książek

Jako, że ostatnio mam mało czasu na czytanie z powodu matury, przedstawiam wam moje ulubione cykle książek. W komentarzach napiszcie jak u Was by wyglądało takie zestawienie. Oczywiście pojawia się też pozycja zerowa, bez której nie mogłoby być tego zestawienia.   5. Diabelskie Maszyny - Cassandra Clare Diabelskie maszyny to prequel "Darów Anioła" Cassandra Clare jest mistrzynią w tworzeniu fantastycznej atmosfery. Historia Tessy Gray porwała mnie już od samego początku. Potrafi sprawić, że razem z bohaterami przenosimy się do wiktoriańskich czasów. W dodatku każdy bohater jest zupełnie inny i chyba to mi się spodobało najbardziej. 4. Szklany Tron - Sarah J. Maas Książka inspirowana jedną z najpiękniejszych baśni, czyli "Kopciuszkiem". Szklany zamek i piękne opisy przyrody porywają nas do zupełnie innego świata. Trójkąt miłosny, który wcale nie jest tak oczywisty jak by się mogły wydawać. Silna kobieta, opanowany kapitan gwardii królewskiej i pewny

Eloisa James - Księżna w desperacji

Tytuł: Księżna w desperacji Autor: Eloisa James Cykl: Zdesperowane księżne Wydawnictwo: Amber     Lady Roberta boleje nad tym, że jej ekscentryczny ojciec jest nieustannie pośmiewiskiem salonów. Postanawia więc wyjść za mąż za człowieka rozważnego i powszechnie szanowanego, który pod żadnym względem nie będzie przypominał jej ojca. Doskonałym kandydatem wydaje się pewien stateczny książę. Niestety, nie zwraca on na Robertę uwagi - w przeciwieństwie do przystojnego hulaki i niepoprawnego uwodziciela, hrabiego Damona     Eloisa James bardzo dobrze nakreśliła bohaterów. W tej książce możemy spotkać dokładnie każdy typ osoby. Rozważna Roberta, szalony Markiz czy sztywny Villiers. Z kart tej książki możemy się o nich dowiedzie bardzo dużo. Główna bohaterka - Roberta - stara się podejmować jak najbardziej rozważne decyzje. Wstydzi się swojego ojca, który często jest pośmiewiskiem salonów. To zmusza ją do podjęcia decyzji, że wyjdzie tylko za człowieka opanowanego i szanowanego. D

PRZEDPREMIEROWO: Anna Bellon - Uratuj mnie + KONKURS

Tytuł: Uratuj mnie Autor: Anna Bellon Cykl: The Last Regret Wydawnictwo: OMGbooks Premiera: 28 września 2016 Normalne życie Mai skończyło się, gdy zginął jej ukochany brat. Pogrążyła się w żałobie, zerwała kontakty z wszystkimi przyjaciółmi. Liczyły się tylko książki i muzyka. Prawdziwe życie Kylera może się dopiero zacząć. Gdy skończy liceum, przestanie się przeprowadzać, zmieniać szkoły, gdy uwolni się od toksycznego ojca. Na razie jedyną ucieczką pozostaje muzyka. I prowokowanie otoczenia napisami na koszulkach. „A później nauczyłam się wszystkiego od nowa. Pojawił się ktoś, kto przebił się przez wzniesiony przeze mnie mur. Wziął go szturmem i nie pozwolił mi się z powrotem za nim schować. Wszedł w moje życie, śpiewając lekko zachrypniętym głosem o dziewczynie ulotnej jak papierosowy dym”. W nowej szkole Kyler poznaje Maię. I postanawia się z nią zaprzyjaźnić. Ale czy dziewczyna, która odtrąca od siebie wszystkich, jest na to gotowa? Czy Kyler ma w sobie tyle