Przejdź do głównej zawartości

Top 5 najlepszych cykli książek

Jako, że ostatnio mam mało czasu na czytanie z powodu matury, przedstawiam wam moje ulubione cykle książek. W komentarzach napiszcie jak u Was by wyglądało takie zestawienie. Oczywiście pojawia się też pozycja zerowa, bez której nie mogłoby być tego zestawienia.


 
5. Diabelskie Maszyny - Cassandra Clare

Diabelskie maszyny to prequel "Darów Anioła" Cassandra Clare jest mistrzynią w tworzeniu fantastycznej atmosfery. Historia Tessy Gray porwała mnie już od samego początku. Potrafi sprawić, że razem z bohaterami przenosimy się do wiktoriańskich czasów. W dodatku każdy bohater jest zupełnie inny i chyba to mi się spodobało najbardziej.






4. Szklany Tron - Sarah J. Maas

Książka inspirowana jedną z najpiękniejszych baśni, czyli "Kopciuszkiem". Szklany zamek i piękne opisy przyrody porywają nas do zupełnie innego świata. Trójkąt miłosny, który wcale nie jest tak oczywisty jak by się mogły wydawać. Silna kobieta, opanowany kapitan gwardii królewskiej i pewny siebie książę. Nic więcej nam nie jest do szczęścia potrzebne.





3. Władca Pierścieni - J.R.R. Tolkien

Świat hobbitów, elfów i krasnoludów zna już chyba każdy. Jeżeli nie, to na pewno o nim słyszał. Tolkien napisał jedną z najlepszych powieści fantastycznych. Zakochałam się po uszy w świecie wykreowanym przez autora. Przepiękne opisy przyrody i krajobrazów chyba nie mają sobie równych. Tych książek nie czyta się łatwo, ale zdecydowanie warto po nie sięgnąć.



2. Dary Anioła - Cassandra Clare

Nocni łowcy, wampiry, wilkołaki i demony zdecydowanie wciągają nas do swojego świata. Jest to drugi cykl Pani Clare, który musiał się znaleźć w tym zestawieniu. Ktoś mógł by powiedzieć, że jest to typowa seria dla nastolatków, którzy uwielbiają pięknych i nierealnych bohaterów. Jak wielkie to jest kłamstwo? Na pewno na skalę światową. Książki z tego cyklu są wyjątkowe i uzależniające.




1. Pieśń Lodu i Ognia - George R.R. Martin

Kto wie jak sprawić żeby twój świat lęgnął w gruzach? Zdecydowanie mistrzem jest Martin! Świat przedstawiony w tych książkach należy do moich ulubionych. Wszystkie miasta bardzo się od siebie różnią, ale każde z nich łapie nas za serce. Jeżeli nie czytaliście jeszcze książek z tego cyklu, mam dla was pewną radę. Nie kochajcie żadnego bohatera, bo Martin potrafi zabić dosłownie wszystkich.



0. Harry Potter - Joanne Kathleen Rowling

Znacie osobę, która nie zna przygód Harrego, Rona i Hermiony? Ja nie i chyba ciężko by było kogoś takiego znaleźć. Magiczny świat wykreowany przed Rowling przenosi nas do całkiem innej rzeczywistości. W dodatku przy tej fantastycznej powieści możemy się na prawdę bardzo wiele nauczyć. Każdy powinien chociaż raz przeczytać ten cykl.


Komentarze

  1. Nie znam żadnej z powyższych książek za wyjątkiem Harrego Pottera, za którym niestety nie przepadam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Harry to kawał mojego dzieciństwa ;) Dary to naprawdę fajny cykl, szkoda tylko, że pod koniec (czyli w ostatnich dwóch częściach) nie było już tak dobrze jak na początku. Diabelskie maszyny również znam i lubię ;)
    Pozdrawiam,
    Kochamy Książki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tym, że Dary Anioła nie były już tak dobre pod koniec. Wydawało mi się, że niektóre wątki ciągnięte są na siłę. Jednakże w dalszym ciągu są jedną z najlepszych serii :)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. Znam tylko dwie ostatnie, ale Cassandra Clare znajduje się wysoko na mojej liście książek do przeczytania, a ty tylko utwierdziłaś mnie, że to absolutny must have. Zresztą od dawna mnie kusi do twórczości pani Clare.
    Zapraszam do mnie!
    www.swiatfangirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie musisz przeczytać jej książki! Zabiorą cię do całkowicie innego świata.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. Znam oczywiście pierwsze cztery i uczciwie przyznaję, że Harrego Pottera, Pieśń lodu i ognia oraz Władcę Pierścieni z pewnością umieściłabym w pierwszej piątce najlepszych książek mojego życia! :)
    Za dwie pozostałe pozycje zamierzam się niedługo zabrać, a Twój ranking upewnia mnie, że powinnam.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej zachęcam do zapoznania się z pozostałą dwójką. Jak najbardziej są tego warte :)

      Usuń
  5. Uwielbiam Szklany Tron :D muszę też sięgnąć po drugi tom Diabelskich Maszyn i dokończyć tę trylogię, bo wszyscy tak chwalą, szczególnie ostanią część :D
    Powodzenia na maturze ;)

    litery-na-papierze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie musisz ją dokończyć, bo w tym przypadku im dalej tym lepiej :)

      Usuń
  6. Znam! Moja koleżanka nic o Potterze nie wie i co gorsza - nie chce się dowiedzieć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest grzech niewybaczalny! Musisz ją jakoś przekonać :)

      Usuń
  7. A ja znam kilka osób, które Pottera omijają, widocznie nie wiedzą, co tracą :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O taaak, Szklany Tron i Harry to istne cuda :D
    Pozdrawiam serdecznie ;*
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Harry Potter to mój ulubiony cykl książek, tak samo jak cykl o Ani z Zielonego Wzgórza !
    Pozdrawiam ! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Eloisa James - Księżna w desperacji

Tytuł: Księżna w desperacji Autor: Eloisa James Cykl: Zdesperowane księżne Wydawnictwo: Amber     Lady Roberta boleje nad tym, że jej ekscentryczny ojciec jest nieustannie pośmiewiskiem salonów. Postanawia więc wyjść za mąż za człowieka rozważnego i powszechnie szanowanego, który pod żadnym względem nie będzie przypominał jej ojca. Doskonałym kandydatem wydaje się pewien stateczny książę. Niestety, nie zwraca on na Robertę uwagi - w przeciwieństwie do przystojnego hulaki i niepoprawnego uwodziciela, hrabiego Damona     Eloisa James bardzo dobrze nakreśliła bohaterów. W tej książce możemy spotkać dokładnie każdy typ osoby. Rozważna Roberta, szalony Markiz czy sztywny Villiers. Z kart tej książki możemy się o nich dowiedzie bardzo dużo. Główna bohaterka - Roberta - stara się podejmować jak najbardziej rozważne decyzje. Wstydzi się swojego ojca, który często jest pośmiewiskiem salonów. To zmusza ją do podjęcia decyzji, że wyjdzie tylko za człowieka opanowanego i szanowanego. D

PRZEDPREMIEROWO: Anna Bellon - Uratuj mnie + KONKURS

Tytuł: Uratuj mnie Autor: Anna Bellon Cykl: The Last Regret Wydawnictwo: OMGbooks Premiera: 28 września 2016 Normalne życie Mai skończyło się, gdy zginął jej ukochany brat. Pogrążyła się w żałobie, zerwała kontakty z wszystkimi przyjaciółmi. Liczyły się tylko książki i muzyka. Prawdziwe życie Kylera może się dopiero zacząć. Gdy skończy liceum, przestanie się przeprowadzać, zmieniać szkoły, gdy uwolni się od toksycznego ojca. Na razie jedyną ucieczką pozostaje muzyka. I prowokowanie otoczenia napisami na koszulkach. „A później nauczyłam się wszystkiego od nowa. Pojawił się ktoś, kto przebił się przez wzniesiony przeze mnie mur. Wziął go szturmem i nie pozwolił mi się z powrotem za nim schować. Wszedł w moje życie, śpiewając lekko zachrypniętym głosem o dziewczynie ulotnej jak papierosowy dym”. W nowej szkole Kyler poznaje Maię. I postanawia się z nią zaprzyjaźnić. Ale czy dziewczyna, która odtrąca od siebie wszystkich, jest na to gotowa? Czy Kyler ma w sobie tyle