Przejdź do głównej zawartości

Monika Magoska-Suchar, Sylwia Dubielecka - Klątwa przeznaczenia

Tytuł: Klątwa przeznaczenia
Autorki: Monika Magoska-Suchar, Sylwia Dubielecka
Wydawnictwo: Novae Res

Arienne, młoda czarodziejka, szukając schronienia przed grożącym jej niebezpieczeństwem, postanawia zaufać Przeznaczeniu. Uzbrojona jedynie w magiczne umiejętności oraz kobiecą intuicję i spryt, przybywa do siedziby Związku – bractwa rządzonego twardą męską ręką, gdzie nie ma miejsca dla inteligentnych, uzdolnionych kobiet, takich jak ona. Zmuszona znosić liczne upokorzenia ze strony bezwstydnych Związkowców, Arienne wchodzi pod protektorat jednego z najsilniejszych i najgroźniejszych z nich. Nie spodziewa się jednak, że za sprawą intrygującego czarnowłosego mężczyzny cały jej plan się skomplikuje, zaś Los wyznaczy im wspólną misję.

Arienne to bardzo młoda dziewczyna, która jeszcze nie do końca wie jaka jest jej rola w świecie. Jest bardzo krucha, mimo że posiada wielką moc. Nie do końca jeszcze rozumie okrucieństwo, jakie może zaoferować świat. Postanawia jednak zaufać przeznaczeniu i udaje się do Czarnej Twierdzy - bractwa, gdzie zdanie kobiety się nie liczy. Jest przerażona zasadami jakie w nim panują. Nie chce być jak reszta kobiet, które zrobią wszystko, żeby zdobyć przychylność jednego z Mistrzów. Jednak tylko w ten sposób będzie mogła szkolić swoje umiejętności i pozostać w bractwie. W przeciwnym razie, czekać ją będzie śmierć.

Severo jest Mistrzem Walk. Nie chce pakować się w żaden związek i nie szuka swojej Milady. Kocha życie jako wolny mężczyzna, który może robić co mu się tylko podoba. Posiada największą siłę w Czarnej Twierdzy i nikt nie może się z nim równać. Życie w bractwie go przytłacza i bardzo chętnie by z niego zrezygnował, gdyby tylko mógł. W Arienne zauważa jednak coś więcej. Imponuje mu jej umiejętności magiczne i cięty język, który chciałby przytemperować. Praktycznie od pierwszego spotkania wie, że zostanie ona jego Milady, jednak nie jest sam. Nie jeden człowiek z bractwie ma na nią ochotę.

Muszę przyznać, że początkowo podchodziłam do książki z małą rezerwą. Bałam się, że przez wszystkie pozytywne opinie jakie o niej usłyszałam, mogę się zawieść. Jednak już po przeczytaniu pierwszych dziesięciu stron, moje obawy odeszły w niepamięć. Dzięki autorkom przenosimy się w średniowieczny klimat. Znajdujemy się w świecie rodem z gry o tron. Już dawno nie czytałam niczego tak dobrego. Historia jest dopracowana w każdym możliwym szczególe, a fabuła nie ma żadnych dziur. Nie boję się stwierdzenia, że jest to książka na skalę światową.

Oczywiście jednym z głównych wątków jest romans jaki nawiązuje się pomiędzy szesnastoletnią Arienne i trzydziestosześcioletnim Severo. Bałam się, że ta spora różnica wieku może mnie trochę odrzucać. Jednak coś takiego nie miało miejsca. Zrozumiałam, że mnie coś takiego nie może przeszkadzać, gdy historia jest dobrze opowiedziana. Między bohaterami wyczuwa się wyraźną chemię, której nie da się zaprzeczyć. Młoda czarodziejka jest dorosła jak na swój wiek i potrafi porozumieć się z dużo starszym mężczyzną, który właśnie został jej Panem. Zakochałam się w ich relacji.

Okrutny świat, którym rządzą mężczyźni, a kobiety nie mają nic do powiedzenia. Właśnie tak opisałabym tą książkę w jednym zdaniu. Możemy zobaczyć jak się traktowało kobiety w dawnych czasach, jak zabawki, których można się pozbyć, gdy tylko się nam znudzą. Oczywiście znajdziemy tutaj wyjątki, ale nie ma ich zbyt dużo. Większości mężczyzn podoba się to, jak wygląda ich świat. Gdy tylko kobiety się im nudzą, odsyłają je do podziemi, gdzie czeka je tylko śmierć. Nie wolno im nic czuć, nie wolno kochać i mieć dzieci. Okrutna i tragiczna prawda.

Znam wiele osób, które trzymają się z daleka od naszych rodzimych autorów. Uważają, że nie potrafią oni tak pisać i wymyślać takich historii, jak ci zagraniczni. Nie wiedzą oni, jak dużo tracą. Ja coraz częściej dochodzę do wniosku, że lepiej czyta mi się książki polskich autorów, niż tych zagranicznych. Oczywiście z tych drugich nigdy nie zrezygnuję, ale ci pierwsi też zasługują na naszą uwagę. Autorki odwaliły kawał dobrej pracy i liczę na jak najszybszą kontynuację tego dzieła. Ten grubasek (800 stron!) wstrząsnął moim światem i na pewno sięgnę po kontynuację.

Ocena: 10/10
"Nieważne, jaką bronią tego dokonasz, ale gdy już okiełznasz i zdobędziesz mężczyznę, traktuj go, jakby był władcą świata, a tymczasem on nawet nie zauważy, kiedy to ty będziesz nim rządzić."
Za możliwość przeczytania książki dziękuję autorkom książki, wydawnictwu Novae Res oraz Stan: Zaczytany.

Komentarze

  1. Znam to uczucie. Ten zachwyt gdy kończy się książkę, ale jednocześnie żal, że to juz koniec i teraz trzeba czekać 😁 mnie również zachwyciła ta książka. I faktycznie trzeba tu powiedzieć: cudze chwalicie swego nie znacie. Czytajmmy, na naszym rodzimym rynku jak widać też możnanapisac i wydać perełke ❤️❤️

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się całkowicie. Polscy autorzy wcale nie są gorsi, a takie myślenie bardzo krzywdzi i zniechęca młodych pisarzy! Jezeli nie czytałaś mojje recenzji na temat tej książki, zapraszam na:
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Greek Gods Book TAG

Stworzyłam mój własny TAG. Jestem w blogosferze od niedawna, więc jeżeli ktoś stworzył taki tag, napiszcie mi kto. Edytuję wtedy post i napiszę czyim był pomysłem. 1. Afrodyta , czyli książka z najpiękniejszą okładką. Ostatnimi czasy zachwycam się nową okładka "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell. 2. Persefona , czyli książka, w której zakochałaś się od pierwszego wejrzenia. Zdecydowanie "Duma i uprzedzenie" Jane Austen.  Już od samego początku pokochałam tą książkę. 3. Hades , czyli książka, która przyprawia Cię o dreszcze. Właśnie czytam "Czarna Loteria" Tess Gerritsen, i muszę przyznać że w niektórych momentach mnie przeraża. 4. Zeus , czyli książka, którą każdy powinien znać. "Pan Tadeusz"Adama Mickiewicza. Każdy Polak powinien znać tą książkę. 5. Posejdon , czyli książka związana z morzem. Jedyna, która mi się teraz przypomina to "Historia prawdziwa kapitana Haka" Pierdomenico Baccalario. 6. Hestia , czyli ks

MAGDALENA KRAUZE - ZAUFAJ MI JESZCZE RAZ

Tytuł: Zaufaj mi jeszcze raz Autor: Magdalena Krauze Seria: Czekałam na ciebie Tom: 2 Tłumaczenie: - - - Wydawnictwo: Jaguar Premiera: 23.10.2019 r. Życie Pauliny zmienia się nieoczekiwanie o sto osiemdziesiąt stopni, kiedy na jaw wychodzi tajemnica skrywana przez Igora. Dziewczyna załamuje się i kompletnie nie wie co ma teraz zrobić. Dlatego decyduje się na wyjazd licząc na to, że w nowym otoczeniu dojdzie ze swoim życiem do ładu i składu. Potrzebuje dużo czasu, żeby móc przemyśleć pewne sprawy i spojrzeć Igorowi w oczy. Tak właśnie trafia do uroczego pensjonatu w Karpaczu. Dziewczyna poznaje tam Adama, który od początku wydaje się rozumieć ją bez słów. On również wiele przeszedł w swoim życiu i teraz bardzo przez to cierpi. Szybko więc się zaprzyjaźniają i rozmawiają o tym, co ich dręczy. Adam daje do zrozumienia Paulinie, że źle postąpiła wyjeżdżając i nie dając Igorowi szansy na wyjaśnienie sytuacji. Paulina w końcu rozumie, że jednym lekarstwem jest szczera

LUDKA SKRZYDLEWSKA - KRÓL KIER

Tytuł: Król Kier Autor: Ludka Skrzydlewska  Seria: Królowie Vegas Tom: 4 Tłumaczenie: --- Gatunek: Romans, erotyk  Wydawnictwo: Editio Red Premiera: 14.02.2023 r.  Persia to dwudziestotrzyletnia młoda kobieta, która pracuje jako krupierka w Kasynie Enigma. Pewnej nocy poznaje tajemniczego mężczyznę, który od razu zwrócił jej uwagę. Do tego czuć było pomiędzy nimi przyciąganie, którego nie mogli się wyprzec. Dlatego spokojna i poukładana Persia decyduje się na jednonocną przygodę. Nie wie tylko, że ta noc zmieni jej życie na zawsze. Król Kier to tajemniczy mężczyzna, który rozprawia się ze złoczyńcami miasta. Kiedy Persia przez przypadek odkrywa jego tożsamość podczas strzelaniny po kasynem, ten postanawia ją porwać. Nie przewidział tylko, że Persii mogą szukać pewni wpływowi ludzie, a ona sama może stać się dla niego kimś ważnym. Czy zemsta za krzywdy przeszłości wciąż będzie dla niego najważniejsza? A może to miejsce zajmie Persia? Uwielbiam książki Ludki Skrzydlewskiej, a już szczegó