Przejdź do głównej zawartości

Simone Moro - Misja helikopter


Tytuł: Misja helikopter
Autor: Simone Moro
Wydawnictwo: Agora SA

Simone Moro – najbardziej utytułowany i najpopularniejszy dziś himalaista świata – to drugi, po Jerzym Kukuczce, zdobywca czterech ośmiotysięczników zimą. Ale co robić, kiedy człowiekowi uzależnionemu od ekstremalnej wspinaczki zabraknie ośmiotysięczników do zdobycia? Można na przykład spróbować zrealizować inne wielkie marzenie. Marzenie o lataniu. Simone Moro zawsze chciał pilotować helikoptery. Zdobył licencję, kupił śmigłowiec – ale nie po to, żeby uprawiać drogie hobby. Miał plan: stworzyć himalajskie pogotowie. Dowieść, że można nieść skuteczną pomoc również tym, którzy wspinają się na najwyższe szczyty. Sam pokazał, że śmierć nie jest przeznaczeniem najwybitniejszych himalaistów świata. Teraz postanowił zmienić los innych. Okazało się, że był to plan nie mniej trudny, a przygoda z himalajskim pogotowiem nie mniej fascynująca niż wspinaczkowe wyczyny Simone Moro.

Simone Moro to himalaista, który nie ma sobie równych. Żadne góry nie są mu straszne i zapuści się w każde tereny. Uważa, że wszystko da się osiągnąć, jeżeli się tylko chce. Jednak nie tylko wspinanie jest mu bliskie. Marzy o tym, żeby kiedyś latać helikopterem i ratować ludzkie życia. Te maszyny od zawsze go fascynowały, szczególnie to, co one potrafią. Dlatego postanowił zrobić wszystkie możliwe kursy i zostać pilotem. Nie była to droga łatwa, ale dla niego nie ma rzeczy niemożliwych. Bohater to na prawdę bardzo ambitny człowiek, dąży do obranego celu na wszystkie możliwe sposoby. Niestety tym samym wydaje się osobą zakochaną w sobie. Im bardziej się zagłębiałam w tą historię, tym bardziej nie mogłam go znieść. Interesowały go tylko jego marzenia, a rodzinie poświęcał tyle czasu co nic. W całej książce wspomniał o niej tylko kilka razy, a wypadów w góry, kursów i latania helikopterem było tyle, że policzyć się nie da. Niestety bardzo zaniżył mi odbiór tej książki. 

Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważną pracę wykonują piloci helikopterów. Szczególnie ci, którzy działają w górach. Nie jest to zadanie łatwe, ale dla ratowania cudzego życia, są w stanie poświęcić swoje. Do tego zawodu trzeba mieć pasje i anielską wręcz cierpliwość. Wszystko trzeba wykonywać staranie, bo każdy błąd może kosztować najwyższą cenę. Dzięki tej historii mogłam chociaż trochę przyjrzeć się ich pracy i wręcz się w niej zakochałam. Sama uwielbiam góry i gdybym tylko bliżej nich mieszkała, to chętnie bym się podjęła takiej pracy. Ratowanie życia innych ludzi, to jedna z najpiękniejszych rzeczy na tym świecie. Nie ma nic, co byłoby bardziej wartościowe.

Simone Moro idealnie obrazuje otaczającą go rzeczywistość. Opisy gór są odwzorowane perfekcyjnie. Podczas czytania książki czuje się ten mroźny klimat i chciałoby się znowu zobaczyć śnieg (oczywiście dopiero pod koniec roku). Książka napisana jest tak, że czyta się ją nad wyraz szybko. Mamy piękną polszczyznę, ale nie ma żadnych trudności z czytaniem. Doczepię się tylko jednego, niezliczona liczna imion i nazwisk. Co chwilę pojawiają się bohaterowie, a potem znikają. W dodatku o większości z nich czytamy tylko przez jedną stroną i nagle nie wiadomo co się z nimi dzieje. Część z nich jest natomiast tylko wspominana. W końcu zaczęłam już się gubić i nie wiedziałam kto jest kim. Jak ktoś się pojawiał na początku książki, to szybko o nim zapomniałam, a tu nagle BUM, czytamy o nim pod koniec książki i nawet nie wiemy kto to jest. Bardzo mi się to nie spodobało. 

Polecam książkę ludziom, którzy interesują się tematem gór. Wydaje mi się, że nie jest to historia dla osób, których to nie pociąga. Pojawia się wiele niezrozumiałych terminów i szukałam sobie coś o nich w internecie tylko dlatego, że chciałam się dowiedzieć więcej, o pacy pilotów. Wątpię żeby osoba niezainteresowana, chciała coś takiego robić.

Ocena: 5,5/10

Za możliwość przeczytania książki dziękuję księgarni internetowej Merlin.pl

Komentarze

  1. Ciekawa pozycja, aczkolwiek tym razem zdecydowanie nie dla mnie :)Może następna polecana przez Ciebie pozycja, bardziej przypadnie mi do gustu :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Top 5 najlepszych cykli książek

Jako, że ostatnio mam mało czasu na czytanie z powodu matury, przedstawiam wam moje ulubione cykle książek. W komentarzach napiszcie jak u Was by wyglądało takie zestawienie. Oczywiście pojawia się też pozycja zerowa, bez której nie mogłoby być tego zestawienia.   5. Diabelskie Maszyny - Cassandra Clare Diabelskie maszyny to prequel "Darów Anioła" Cassandra Clare jest mistrzynią w tworzeniu fantastycznej atmosfery. Historia Tessy Gray porwała mnie już od samego początku. Potrafi sprawić, że razem z bohaterami przenosimy się do wiktoriańskich czasów. W dodatku każdy bohater jest zupełnie inny i chyba to mi się spodobało najbardziej. 4. Szklany Tron - Sarah J. Maas Książka inspirowana jedną z najpiękniejszych baśni, czyli "Kopciuszkiem". Szklany zamek i piękne opisy przyrody porywają nas do zupełnie innego świata. Trójkąt miłosny, który wcale nie jest tak oczywisty jak by się mogły wydawać. Silna kobieta, opanowany kapitan gwardii królewskiej i pewny

Eloisa James - Księżna w desperacji

Tytuł: Księżna w desperacji Autor: Eloisa James Cykl: Zdesperowane księżne Wydawnictwo: Amber     Lady Roberta boleje nad tym, że jej ekscentryczny ojciec jest nieustannie pośmiewiskiem salonów. Postanawia więc wyjść za mąż za człowieka rozważnego i powszechnie szanowanego, który pod żadnym względem nie będzie przypominał jej ojca. Doskonałym kandydatem wydaje się pewien stateczny książę. Niestety, nie zwraca on na Robertę uwagi - w przeciwieństwie do przystojnego hulaki i niepoprawnego uwodziciela, hrabiego Damona     Eloisa James bardzo dobrze nakreśliła bohaterów. W tej książce możemy spotkać dokładnie każdy typ osoby. Rozważna Roberta, szalony Markiz czy sztywny Villiers. Z kart tej książki możemy się o nich dowiedzie bardzo dużo. Główna bohaterka - Roberta - stara się podejmować jak najbardziej rozważne decyzje. Wstydzi się swojego ojca, który często jest pośmiewiskiem salonów. To zmusza ją do podjęcia decyzji, że wyjdzie tylko za człowieka opanowanego i szanowanego. D

PRZEDPREMIEROWO: Anna Bellon - Uratuj mnie + KONKURS

Tytuł: Uratuj mnie Autor: Anna Bellon Cykl: The Last Regret Wydawnictwo: OMGbooks Premiera: 28 września 2016 Normalne życie Mai skończyło się, gdy zginął jej ukochany brat. Pogrążyła się w żałobie, zerwała kontakty z wszystkimi przyjaciółmi. Liczyły się tylko książki i muzyka. Prawdziwe życie Kylera może się dopiero zacząć. Gdy skończy liceum, przestanie się przeprowadzać, zmieniać szkoły, gdy uwolni się od toksycznego ojca. Na razie jedyną ucieczką pozostaje muzyka. I prowokowanie otoczenia napisami na koszulkach. „A później nauczyłam się wszystkiego od nowa. Pojawił się ktoś, kto przebił się przez wzniesiony przeze mnie mur. Wziął go szturmem i nie pozwolił mi się z powrotem za nim schować. Wszedł w moje życie, śpiewając lekko zachrypniętym głosem o dziewczynie ulotnej jak papierosowy dym”. W nowej szkole Kyler poznaje Maię. I postanawia się z nią zaprzyjaźnić. Ale czy dziewczyna, która odtrąca od siebie wszystkich, jest na to gotowa? Czy Kyler ma w sobie tyle