Przejdź do głównej zawartości

PRZEDPREMIEROWO: Agata Czykierda-Grabowska - Wszystkie twoje marzenia

Tytuł: Wszystkie twoje marzenia
Autor: Agata Czykierda-Grabowska
Wydawnictwo: OMGBooks
Premiera: 10 maja 2017

Kiedy Kamil poznaje Maję, ta planuje właśnie wrzucenie swojego starego opla do Wisły. Pełna energii i mająca ogromny apetyt na życie dziewczyna od początku fascynuje przystojnego studenta, ale też od razu wyraźnie stawia granicę: Obiecaj mi, że nigdy się we mnie nie zakochasz. Początkowo Kamil nie widzi w tym nic złego. Dopiero przeprowadził się do Warszawy, zaczął studia. Mogą być kumplami z akademika. Albo przyjaciółmi. Albo friends with benefits.  Ale czy taka relacja jest w ogóle możliwa? Skoro są tylko przyjaciółmi, to dlaczego Kamil ma ochotę rozszarpać każdego faceta, który zbliży się do Mai? I jaka tajemnica nie pozwala Mai na planowanie przyszłości?

Maja to dziewczyna, która wiele przeszła w swoim życiu. Właśnie dlatego stała się taka skryta i nikogo do siebie nie dopuszcza. Wszystko ukrywa w sobie, a na twarz nakłada maskę. Dlatego dla wszystkich jest trochę szaloną i pełną energii dziewczyną. Nigdy się długo nie zastanawia, jak jej wpadnie do głowy jakiś pomysł, to od razu chce go realizować. Nie zwraca uwagi na zdanie innych i robi to, na co ma ochotę. Nigdy nie obnosi się ze swoimi problemami i woli wszystko trzymać w tajemnicy. W książkach możemy spotkać różnych bohaterów. Jednych kochamy od samego początku, drugich nienawidzimy, a do trzecich przekonujemy się z czasem. Maja jest połączeniem tego wszystkiego. Kochamy to jaka jest, ale nie możemy się pogodzić z tym, jak czasami traktuje swoich bliskich, a szczególnie Kamila. Z czasem zdajemy sobie jednak sprawę, że znalazła sobie miejsce w naszych sercach.

Kamil to chłopak, który również nie miał łatwo w życiu. Jednak on postanowił, że zapomni o wydarzeniach z przeszłości i będzie się starał żyć dalej. Nie jest mu łatwo, zwłaszcza, że często męczą go nocne koszmary. Widzi w nich wydarzenia z przeszłości, o których chciałby zapomnieć. Nowe otoczenie, nowa szkoła i nowo poznana dziewczyna sprawiają, że pewne wspomnienia zaczynają się zacierać. Zwłaszcza, gdy spędza czas w towarzystwie Mai. Kamil wie, że jest ona inna niż wszystkie dziewczyny i właśnie to go do niej przyciąga. Składa jej jednak obietnice, której szybko zaczyna żałować. Takich bohaterów właśnie kocham! Kamil nie jest przerysowany, to jest postać z krwi i kości. Ostatnio ciągle czytamy o przystojnych bogach seksu, którzy mają wszystko i chcą tylko zaliczać coraz to nowe dziewczyny. Natomiast tutaj mamy przystojnego chłopaka, który chciałby zaznać miłości. Możemy zobaczyć jak to mężczyzna musi starać się o kobietę, bo ona skrywa tajemnice i nie chce zaznać bliskości drugiego człowieka. 

Głównym wątkiem w książce jest oczywiście rodzące się uczucie pomiędzy głównymi bohaterami. Pani Agata potrafi tak dobrać bohaterów, że od razu wyczuwa się między nimi chemię. Po jej poprzedniej książce "Jak powietrze", wiedziałam, że i tym razem książka zaskoczy mnie bardzo pozytywnie. Podoba mi się to, że Maja i Kamil nie zakochują się w sobie tak nagle, od pierwszego wejrzenia. Muszą przejść bardzo długą drogę, aby zrozumieć, co do siebie czują. Z początku ciężko mi się czytało tą historię, bo nie rozumiałam, jak można tak nagle zostać przyjaciółmi. Ja potrzebuję na to dużo czasu, tak jak i pewnie większość osób, a tutaj bohaterowie ledwo się poznali, a już uważali siebie za najlepszych przyjaciół. Trochę wydawało się to naiwne i nierealne. Takie rzeczy nie dzieją się w prawdziwym życiu. Jednak gdy historia się rozkręciła, to przestało mi to rak bardzo przeszkadzać. Ta książka jest dowodem na to, że prawdziwa miłość najczęściej rodzi się z przyjaźni. Niesamowita chemia i uczucie, któremu główni bohaterowie nie mogą zaprzeczyć.

Ostatnim czasem, jak możecie zauważyć po recenzjach na blogu, coraz częściej sięgam po książki naszych rodzimych autorów. Nic więc dziwnego, że gdy tylko dostałam propozycję zostania ambasadorką książki „Wszystkie twoje marzenia”, to się zgodziłam. Wiedziałam, że Pani Agata mnie nie zawiedzie. W jej historiach jest taka lekkość, która sprawia, że czyta się bardzo przyjemnie. Nie znaczy to jednak, że jest to lektura niższych lotów, wręcz przeciwnie. Owszem znajdziemy tutaj małe niedociągnięcia, ale nie przeszkadzają nam one w całościowej ocenie książki. Fabuła jest oryginalna i każdy tutaj znajdzie coś dla siebie. Od samego początku wiedziałam, że będę oczarowana. Pani Agato mam tylko jedno pytanie. Dlaczego tak często wspominała Pani o jedzeniu? Za każdym razem robiłam się głodna!

Żeby nie było za bardzo kolorowo, to wytknę tutaj jedną rzecz, która nie przypadła mi do gustu. Z wielką przykrością muszę oświadczyć, że były to sceny seksu. Nie było ich dużo, dlatego tak bardzo nie narzekam, ale jak wiadomo w książkach każdy szczegół jest ważny. Tutaj sceny wydawały mi się bez polotu i mało ekscytujące. W takich sytuacjach czytelnik powinien coś odczuwać, natomiast ja nie czułam nic. Nie mogłam jakoś wyczuć tego klimatu. Poza tym jednym mankamentem, jestem kompletnie oczarowana tym, jak pięknie potrafi Pani wrzucić czytelnika w wir emocji, z których nie może się wydostać. 

Jak najbardziej zachęcam was do zapoznania się z tą historią, bo naprawdę warto. Polecam tym, którzy czytali już książki autorki, jak i tym, którzy dopiero chcą się zapoznać z jej twórczością. Cudowna historia o pokonywaniu własnych słabości, przezwyciężaniu złego i pięknej miłości.

Ocena: 8/10
Wiedział, że czasami śmiech nie oznacza radości. Jest tylko maską, pod którą można się skryć.
Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu OMGBooks

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Top 5 najlepszych cykli książek

Jako, że ostatnio mam mało czasu na czytanie z powodu matury, przedstawiam wam moje ulubione cykle książek. W komentarzach napiszcie jak u Was by wyglądało takie zestawienie. Oczywiście pojawia się też pozycja zerowa, bez której nie mogłoby być tego zestawienia.   5. Diabelskie Maszyny - Cassandra Clare Diabelskie maszyny to prequel "Darów Anioła" Cassandra Clare jest mistrzynią w tworzeniu fantastycznej atmosfery. Historia Tessy Gray porwała mnie już od samego początku. Potrafi sprawić, że razem z bohaterami przenosimy się do wiktoriańskich czasów. W dodatku każdy bohater jest zupełnie inny i chyba to mi się spodobało najbardziej. 4. Szklany Tron - Sarah J. Maas Książka inspirowana jedną z najpiękniejszych baśni, czyli "Kopciuszkiem". Szklany zamek i piękne opisy przyrody porywają nas do zupełnie innego świata. Trójkąt miłosny, który wcale nie jest tak oczywisty jak by się mogły wydawać. Silna kobieta, opanowany kapitan gwardii królewskiej i pewny

Eloisa James - Księżna w desperacji

Tytuł: Księżna w desperacji Autor: Eloisa James Cykl: Zdesperowane księżne Wydawnictwo: Amber     Lady Roberta boleje nad tym, że jej ekscentryczny ojciec jest nieustannie pośmiewiskiem salonów. Postanawia więc wyjść za mąż za człowieka rozważnego i powszechnie szanowanego, który pod żadnym względem nie będzie przypominał jej ojca. Doskonałym kandydatem wydaje się pewien stateczny książę. Niestety, nie zwraca on na Robertę uwagi - w przeciwieństwie do przystojnego hulaki i niepoprawnego uwodziciela, hrabiego Damona     Eloisa James bardzo dobrze nakreśliła bohaterów. W tej książce możemy spotkać dokładnie każdy typ osoby. Rozważna Roberta, szalony Markiz czy sztywny Villiers. Z kart tej książki możemy się o nich dowiedzie bardzo dużo. Główna bohaterka - Roberta - stara się podejmować jak najbardziej rozważne decyzje. Wstydzi się swojego ojca, który często jest pośmiewiskiem salonów. To zmusza ją do podjęcia decyzji, że wyjdzie tylko za człowieka opanowanego i szanowanego. D

PRZEDPREMIEROWO: Anna Bellon - Uratuj mnie + KONKURS

Tytuł: Uratuj mnie Autor: Anna Bellon Cykl: The Last Regret Wydawnictwo: OMGbooks Premiera: 28 września 2016 Normalne życie Mai skończyło się, gdy zginął jej ukochany brat. Pogrążyła się w żałobie, zerwała kontakty z wszystkimi przyjaciółmi. Liczyły się tylko książki i muzyka. Prawdziwe życie Kylera może się dopiero zacząć. Gdy skończy liceum, przestanie się przeprowadzać, zmieniać szkoły, gdy uwolni się od toksycznego ojca. Na razie jedyną ucieczką pozostaje muzyka. I prowokowanie otoczenia napisami na koszulkach. „A później nauczyłam się wszystkiego od nowa. Pojawił się ktoś, kto przebił się przez wzniesiony przeze mnie mur. Wziął go szturmem i nie pozwolił mi się z powrotem za nim schować. Wszedł w moje życie, śpiewając lekko zachrypniętym głosem o dziewczynie ulotnej jak papierosowy dym”. W nowej szkole Kyler poznaje Maię. I postanawia się z nią zaprzyjaźnić. Ale czy dziewczyna, która odtrąca od siebie wszystkich, jest na to gotowa? Czy Kyler ma w sobie tyle