Przejdź do głównej zawartości

TOP 5 książek na letnie wieczory

Na zewnątrz robi się coraz cieplej, więc przychodzi jeszcze większa ochota na czytanie. Nabieramy ochotę na powieści lekkie, a te cięższe często odkładamy na inne dni. W dodatku jeżeli ktoś jeszcze nie pracuje, tylko się uczy, to czasu ma na prawdę bardzo dużo. Dlatego postanowiłam przedstawić wam moje TOP 5 książek na letnie wieczory. Są to lżejsze historie, które czyta się lekko i z uśmiechem na twarzy (chociaż i czas na łzy się pojawia, kiedy momenty do tego zobowiązują).

#5
Wszystkie twoje marzenia
Książa, która swoją premierę miała w maju tego roku. Jest to cudowna, delikatna opowieść o miłości, która nie ma łatwo. Czasami musimy przebyć długą drogę, aby przyznać się do tego, co czujemy. Tak właśnie jest w tej historii. Nic nie dzieję się za szybko, a chemia między głównymi bohaterami jest w stanie nas spalić. Jest to książka o zaufaniu, które nie tak łatwo jest zdobyć. Główni bohaterowie z czasem znajdują sobie miejsce w naszych sercach i myślach. Ciepła historia, która zastanie z nami na dłużej.

#4
Cykl Dwór Cierni i róż
O tym cyklu słyszeli już chyba wszyscy. Ja nie jestem odmienna i również się w nim zakochałam (szczególnie w drugiej części, dlatego nie zrażajcie się po pierwszej). Fantastyka zawsze jest dobrym wyborem na wakacje. Tutaj mamy do czynienia ze złożonym światem potężnych Fae i kruchych ludzi. Praktycznie we wszystkich książkach pojawiają się wątki miłosne i oczywiście w tych nie mogłoby być inaczej. Są one delikatne i bardzo dobrze poprowadzone, dzięki nich zakochałam się tej historii. Poza tym, kto nie lubi baśni i legend? Chyba nie ma na świecie takiej osoby. Połączenie pięknej i bestii z czarodziejskimi istotami musi być czymś niezwykłym.

#3
Cykl Dimily
Jest to jedna z tych "letnich" powieści, w przenośni i dosłownie. Wszystkie trzy części rozgrywają się w czasie wakacji, rok po roku. Była to jedna z tych rzeczy, które na prawdę mi się spodobały. To co działo się przez dziesięć miesięcy, których nie mamy opisanych, dowiadujemy się ze wspomnień bohaterów. Jest to zabieg, którego nie widziałam jeszcze wcześniej i poczułam tą oryginalność bijącą z powieści. Najważniejszą rzeczą w tej historii jest zakazana miłość, która pojawiła się między przyrodnim rodzeństwem. W niektórych książkach coś takiego może odrzucać, ale tutaj jest to poprowadzone delikatnie i zakochałam się w tej parze. Z zaciekawieniem przewracamy kolejne strony i chcemy się jak najszybciej dowiedzieć, jak się to wszystko skończy.

#2
Cykl Dary Anioła
Pamiętam, gdy po raz pierwszy przeczytałam tą serię. Mam wrażenie, że to było lata świetlne temu. Kiedy ostatnio zaczęłam ją dla przypomnienia czytać od nowa, zrozumiałam, dlaczego się w niej zakochałam. Mamy tu akcję, która nigdy się nie kończy i chyba wszystkie istoty magicznego świata: Nocnych Łowców, czarnoksiężników, wampirów, wilkołaków i wielu innych. Los ich wszystkich przeplata się ze sobą. Jest to zestawienie aniołów z demonami, tylko którzy z nich, są na prawdę tymi dobrymi? Jeżeli jeszcze nie czytaliście tej serii, to zdecydowanie musicie to zrobić. W letnie wieczory nie będziecie się z nią nudzić.

#1
Bez słów
Tak na prawdę to na początku nie wiedziałam, którą książkę Mii Sheridan mam wybrać. Jednak doszłam do wniosku, że to ta pierwsza na zawsze zostanie w moim sercu i to właśnie w niej jestem bezgranicznie zakochana. Głębokie cierpienie, które ukazane jest w tej książce, zraniło moją duszę na wieki. Od bardzo dawna nie spotkałam tak dobrze nakreślonych bohaterów, którzy by razem tak dobrze się uzupełniali. Dzięki tej historii zrozumiałam, że miłość nie jest łatwa, ale dla niej warto przezwyciężyć wszystkie przeciwności losu. Jest to historia, która zapada w pamięć i będzie na pewno czymś więcej, niż wakacyjną przygodą.


Tak na prawdę to powinno być TOP 10, bo nie potrafiłam wybrać tych pięciu książek. Oszukałam jednak przeznaczenie i serie dawałam jako jedno. W sumie mogłam dać tylko pierwsze tomy, ale wy sami wiecie, że czasami dopiero w tych drugich rozwija się akcja i w nich się zakochujemy, więc postanowiłam zostawić tak jak jest. Jeżeli bym mogła, to dodałabym jeszcze dwie książki, a mianowicie: Prawo Mojżesza i Pieśń Dawida. Tak, więc je też polecam jak coś, tylko takim drobnym maczkiem, bo już trochę nakłamałam z tym liczeniem. W najbliższym czasie pojawi się też TOP 5 filmów na letnie wieczory i TOP 5 klasyków na letnie wieczory, więc mam nadzieję, że będziecie ich wyczekiwać.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

LUDKA SKRZYDLEWSKA - KRÓL KIER

Tytuł: Król Kier Autor: Ludka Skrzydlewska  Seria: Królowie Vegas Tom: 4 Tłumaczenie: --- Gatunek: Romans, erotyk  Wydawnictwo: Editio Red Premiera: 14.02.2023 r.  Persia to dwudziestotrzyletnia młoda kobieta, która pracuje jako krupierka w Kasynie Enigma. Pewnej nocy poznaje tajemniczego mężczyznę, który od razu zwrócił jej uwagę. Do tego czuć było pomiędzy nimi przyciąganie, którego nie mogli się wyprzec. Dlatego spokojna i poukładana Persia decyduje się na jednonocną przygodę. Nie wie tylko, że ta noc zmieni jej życie na zawsze. Król Kier to tajemniczy mężczyzna, który rozprawia się ze złoczyńcami miasta. Kiedy Persia przez przypadek odkrywa jego tożsamość podczas strzelaniny po kasynem, ten postanawia ją porwać. Nie przewidział tylko, że Persii mogą szukać pewni wpływowi ludzie, a ona sama może stać się dla niego kimś ważnym. Czy zemsta za krzywdy przeszłości wciąż będzie dla niego najważniejsza? A może to miejsce zajmie Persia? Uwielbiam książki Ludki Skrzydlewskiej, a już szczegó

Greek Gods Book TAG

Stworzyłam mój własny TAG. Jestem w blogosferze od niedawna, więc jeżeli ktoś stworzył taki tag, napiszcie mi kto. Edytuję wtedy post i napiszę czyim był pomysłem. 1. Afrodyta , czyli książka z najpiękniejszą okładką. Ostatnimi czasy zachwycam się nową okładka "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell. 2. Persefona , czyli książka, w której zakochałaś się od pierwszego wejrzenia. Zdecydowanie "Duma i uprzedzenie" Jane Austen.  Już od samego początku pokochałam tą książkę. 3. Hades , czyli książka, która przyprawia Cię o dreszcze. Właśnie czytam "Czarna Loteria" Tess Gerritsen, i muszę przyznać że w niektórych momentach mnie przeraża. 4. Zeus , czyli książka, którą każdy powinien znać. "Pan Tadeusz"Adama Mickiewicza. Każdy Polak powinien znać tą książkę. 5. Posejdon , czyli książka związana z morzem. Jedyna, która mi się teraz przypomina to "Historia prawdziwa kapitana Haka" Pierdomenico Baccalario. 6. Hestia , czyli ks

MAGDALENA KRAUZE - ZAUFAJ MI JESZCZE RAZ

Tytuł: Zaufaj mi jeszcze raz Autor: Magdalena Krauze Seria: Czekałam na ciebie Tom: 2 Tłumaczenie: - - - Wydawnictwo: Jaguar Premiera: 23.10.2019 r. Życie Pauliny zmienia się nieoczekiwanie o sto osiemdziesiąt stopni, kiedy na jaw wychodzi tajemnica skrywana przez Igora. Dziewczyna załamuje się i kompletnie nie wie co ma teraz zrobić. Dlatego decyduje się na wyjazd licząc na to, że w nowym otoczeniu dojdzie ze swoim życiem do ładu i składu. Potrzebuje dużo czasu, żeby móc przemyśleć pewne sprawy i spojrzeć Igorowi w oczy. Tak właśnie trafia do uroczego pensjonatu w Karpaczu. Dziewczyna poznaje tam Adama, który od początku wydaje się rozumieć ją bez słów. On również wiele przeszedł w swoim życiu i teraz bardzo przez to cierpi. Szybko więc się zaprzyjaźniają i rozmawiają o tym, co ich dręczy. Adam daje do zrozumienia Paulinie, że źle postąpiła wyjeżdżając i nie dając Igorowi szansy na wyjaśnienie sytuacji. Paulina w końcu rozumie, że jednym lekarstwem jest szczera