Przejdź do głównej zawartości

NANA BEKHER - NIEZNOŚNY MILIONER

Tytuł: Nieznośny milioner
Autor: Nana Bekher
Seria: - - -
Tom: - - -
Tłumaczenie: - - -
Gatunek: Literatura obyczajowa, romans
Wydawnictwo: WasPos
Premiera: 17.01.2020 r.

Amber to młoda dziewczyna, ale już zdążyła poznać, jak gorzkie potrafi być życie. Jej rodzina nigdy nie była majętna, dlatego musi łączyć studia z pracą. Teraz w dodatku musi jeszcze pomagać rodzicom, gdyż jej tata uległ wypadkowi i musi poruszać się na wózku. Mimo tego dziewczyna jest szczęśliwa, a w jej życiu nie brakuje uśmiechu. Z pieniędzy, które odkładała kilka lat, udało jej się opłacić wymarzone wakacje na Hawanie. Razem z przyjaciółką ma zamiar odpocząć i dużo fotografować, gdyż jest to jej największa pasja. Szybko spotykają dwóch facetów, którzy, jak się okazuje, mieszkają niedaleko ich miiejscowości. Czy z tej znajomości narodzi się coś więcej?

Alex to tytułowy "Nieznośny milioner". Wraz z ojcem prowadzi firmę z branży paliwowej i stara się ją rozwijać kazdego dnia. Nie przejmuje się za bardzo niczym, gdyż uważa, że za pieniądze można kupić wszystko. Uwielbia jeździć w kolejne miejsca i poznawać dziewczyny, z którymi chętnie sie spotyka. Był kilka razy w związku, ale nigdy nie udało mu się utrzymać go przez dłuższy czas. Tak na prawdę nie wierzy w miłość i nie ma zamaru się ustatkować, gdyż nie czuje takiej potrzeby. Jednak gdy poznaje Amber, ta wydaje mu sie inna od wszystkich dziewczyn, które do tej pory spotkał. Szybko wkrada się do jego myśli i nie może o niej zapomnieć. Czy chłopak zmieni zdanie co do wiary w prawdziwą miłość?

"Nieznośny milioner" to debiut literacki Nany Bekher. Książka bardzo szybko uzyskała status bestsellera, a przedpremierowe recenzje były bardzo pozytywne. Ja postanowiłam trochę poczekać, aż kurz opadnie i będę mogła przeczytać ją na spokojnie, bez większych wymagań. I niestety trochę się zawiodłam. Podeszłam do książki na luzie, wiedząc, że debiuty nie są idealne i zawsze w nich czegoś brakuje. Tutaj jednak nie mam żadnych większych zarzutów co do samej historii, gdyż ona jest dobra, chociaż może nie jakoś bardzo oryginalna. Problem mam natomiast z językiem, jakim posługuje sie autorka. Wydaje mi się on zbyt prosty, tak jakby książka była pisana przez średniej jakości twórcę na platformie wattpad. Łatwy język jest okej, bo powieść lepiej się przyswaja i szybciej czyta, ale słowa muszą mieć też emocje, uczucia, których tutaj niestety nie czułam.

Historia sama w sobie jest dobra i nie mam co do niej żadnych zastrzeżeń. Może nie jest to nic oryginalnego, ale tempo akcji jest dynamiczne i dzięki temu powieść czyta sie z przyjemnością. Kartki przelatują nam przez palce, chociaż jest to niezły grubasek. Uczucie pomiędzy Amber a Alexem zostało dobrze rozpisane i chociaż początkowo myślałam, że wszystko toczy się zbyt szybko, to później jakoś o tym zapomniałam i już mi to nie przeszkadzało. Czuć miedzy nimi chemię, chociaż nie we wszystkich momentach, bo czasami miałam wrażenie, jakby jakaś scena była pisana na szybko, bez wiekszych uczuć ze strony autorki. To jednak jest jeszcze do dopracowania, gdyż to dopiero jej pierwsza książka, więc jestem pewna, że się rozkręci, bo widzę tutaj duży potencjał.

Jedyny zarzut mam do Alexa, gdyż niestety jego postać została trochę zepsuta. Tytuł "Nieznośny milioner" daje nam do zrozumienia, że facet to raczej aniołkiem nie będzie, a przynajmniej na początku. Dla mnie jednak nie był on zły, czy jakoś bardzo denerwujący. Miał kasę, a tacy ludzie, szczególnie młodzi, lubią szastać nią na prawo i lewo pokazując, jacy to oni nie są i na co mogą sobie pozwolić. Alex był taki rzadko, mnie wydawał sie calkiem normalnym chłopakiem, chociaż jego myślenie było czasami do kitu. Jak poznał Amber, to już w ogóle zrobił się miekką kluchą, chociaż gdzieś tam krył sie zadziorny charakterek. Trochę autorka za mało wykrowała go na tego 'nieznośnego" i zbyt szybko nadała mu później cechy zakochanego kundla. Trochę pracy jeszcze przed autorką, ale trening czyni mistrza.

"Nieznośny milioner" to nie jest debiut pozbawiony wad. Wiele w nim niedociągnięć, które mogą irytować czytelnika. Autorka musi nieco rozwinąć swoje skrzydła i podrasować język, którym sie posługuje. Jednak wszystko to jest do dopracowania i chętnie będę śledzić jej dalszą karierę pisarską.


Ocena: 5/10

Komentarze

  1. Słyszałam wiele skrajnych opinii, jak na razie mam dużo książek do nadrobienia wiec odpuszczam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie nie jest to mój gatunek, ale wielu Autorów kusi się później na inną tematykę, więc może pojawi się coś dla mnie do posmakowania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czeka cierpliwie na półce do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ok, ten opis książki brzmi tak jak jeden z wielu, nie wiem czy po nią sięgnę, zwłaszcza ze tytułowy bohater wyłamuje się ze swojej roli :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Tytuł nie znajdzie się w mojej biblioteczce, nie przyciągają mnie takie klimaty, a i ocena stosunkowo niska.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam i choć nie jest pozbawiona wad, to mi się podobała :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

LUDKA SKRZYDLEWSKA - KRÓL KIER

Tytuł: Król Kier Autor: Ludka Skrzydlewska  Seria: Królowie Vegas Tom: 4 Tłumaczenie: --- Gatunek: Romans, erotyk  Wydawnictwo: Editio Red Premiera: 14.02.2023 r.  Persia to dwudziestotrzyletnia młoda kobieta, która pracuje jako krupierka w Kasynie Enigma. Pewnej nocy poznaje tajemniczego mężczyznę, który od razu zwrócił jej uwagę. Do tego czuć było pomiędzy nimi przyciąganie, którego nie mogli się wyprzec. Dlatego spokojna i poukładana Persia decyduje się na jednonocną przygodę. Nie wie tylko, że ta noc zmieni jej życie na zawsze. Król Kier to tajemniczy mężczyzna, który rozprawia się ze złoczyńcami miasta. Kiedy Persia przez przypadek odkrywa jego tożsamość podczas strzelaniny po kasynem, ten postanawia ją porwać. Nie przewidział tylko, że Persii mogą szukać pewni wpływowi ludzie, a ona sama może stać się dla niego kimś ważnym. Czy zemsta za krzywdy przeszłości wciąż będzie dla niego najważniejsza? A może to miejsce zajmie Persia? Uwielbiam książki Ludki Skrzydlewskiej, a już szczegó

Greek Gods Book TAG

Stworzyłam mój własny TAG. Jestem w blogosferze od niedawna, więc jeżeli ktoś stworzył taki tag, napiszcie mi kto. Edytuję wtedy post i napiszę czyim był pomysłem. 1. Afrodyta , czyli książka z najpiękniejszą okładką. Ostatnimi czasy zachwycam się nową okładka "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell. 2. Persefona , czyli książka, w której zakochałaś się od pierwszego wejrzenia. Zdecydowanie "Duma i uprzedzenie" Jane Austen.  Już od samego początku pokochałam tą książkę. 3. Hades , czyli książka, która przyprawia Cię o dreszcze. Właśnie czytam "Czarna Loteria" Tess Gerritsen, i muszę przyznać że w niektórych momentach mnie przeraża. 4. Zeus , czyli książka, którą każdy powinien znać. "Pan Tadeusz"Adama Mickiewicza. Każdy Polak powinien znać tą książkę. 5. Posejdon , czyli książka związana z morzem. Jedyna, która mi się teraz przypomina to "Historia prawdziwa kapitana Haka" Pierdomenico Baccalario. 6. Hestia , czyli ks

MAGDALENA KRAUZE - ZAUFAJ MI JESZCZE RAZ

Tytuł: Zaufaj mi jeszcze raz Autor: Magdalena Krauze Seria: Czekałam na ciebie Tom: 2 Tłumaczenie: - - - Wydawnictwo: Jaguar Premiera: 23.10.2019 r. Życie Pauliny zmienia się nieoczekiwanie o sto osiemdziesiąt stopni, kiedy na jaw wychodzi tajemnica skrywana przez Igora. Dziewczyna załamuje się i kompletnie nie wie co ma teraz zrobić. Dlatego decyduje się na wyjazd licząc na to, że w nowym otoczeniu dojdzie ze swoim życiem do ładu i składu. Potrzebuje dużo czasu, żeby móc przemyśleć pewne sprawy i spojrzeć Igorowi w oczy. Tak właśnie trafia do uroczego pensjonatu w Karpaczu. Dziewczyna poznaje tam Adama, który od początku wydaje się rozumieć ją bez słów. On również wiele przeszedł w swoim życiu i teraz bardzo przez to cierpi. Szybko więc się zaprzyjaźniają i rozmawiają o tym, co ich dręczy. Adam daje do zrozumienia Paulinie, że źle postąpiła wyjeżdżając i nie dając Igorowi szansy na wyjaśnienie sytuacji. Paulina w końcu rozumie, że jednym lekarstwem jest szczera