Przejdź do głównej zawartości

LAURA KNEIDL - TYLKO BĄDŹ PRZY MNIE

Tytuł: Tylko bądź przy mnie
Autor: Laura Kneidl
Seria: Jednak mnie kochaj 
Tom: 2
Tłumaczenie: Joanna Grzelak
Gatunek: literatura obyczajowa, romans
Wydawnictwo: Jaguar
Premiera: 22.01.2020 r. 

Sage po rozstaniu w Lukiem po raz kolejny została sama, bez dachu nad głową. Postanawia udać się do najtańszego motelu jaki znajdzie i tam pomieszkać. W tym momencie nie stać jej nawet na wynajem mieszkania, więc musi jakoś dać sobie radę. Zerwała z Lukiem, bo musiała, nie wiedziała tylko, że przysporzy ją to o tak wielki ból serca. Dziewczyna musi jakoś się pozbierać i żyć dalej, ale nie ma pojęcia, jak to zrobić. Wciąż pragnie tylko jednego, chce być bezpieczna, ale przy jej niebezpiecznym ojczymie, który znajdzie ją wszędzie, nie jest to raczej możliwe. Postanawia jednak znaleźć jakieś niedrogie mieszkanie i żyć. Nie jest to jednak takie proste, a czas spędzony w motelu dłuży się niemiłosiernie. Kiedy w progu pojawia się Luca, jej serce przestaje bić. Nie spodziewała się go tutaj po tym, jak złamała jego serce. On jednak proponuje jej powrót do jego mieszkania i spanie na kanapie. Dziewczyna się zgadza, bo wie, że nie ma innego wyjścia. Wie, że nie może na nic liczyć ze strony chłopaka i sama nie może do tego dopuścić, jednak jej serce wyrywa się w stronę miłości, o której nigdy nie zapomni. Czy ta dwójka znajdzie jeszcze swoją szansę na szczęście?

Kiedy zakończyłam pierwszą część nie mogłam powstrzymać potoku łez, który lał mi się po policzkach. Miałam nadzieję, że autorka oszczędzi mi tego w drugiej części, ale gdzież, od razu pojechała z grubej rury. Powieść zaczyna się w podobnym momencie, w którym skończyła się część pierwsza. Mamy więc załamaną Sage i skrzywdzonego Luka. Oboje myśleli, że ich miłości nic nie będzie w stanie zwyciężyć. Mieli nadzieję na to, że będą mogli razem budować swoje szczęście. Nie wiedzieli tylko, jak szybko bańka pęknie, a oni będą musieli zmierzyć się z rzeczywistością. Oboje nie potrafią poradzić sobie ze stratą siebie nawzajem. Luke nie ma o niczym pojęcia, a Sage wie, że tylko w ten sposób może zapewnić bezpieczeństwo młodszej siostrze. Mimo, że serce jej pęka, zostawia miłość życia i stara się iść dalej, ale nie jest tak prosto, kiedy w piersi bije złamane serce.

Jeżeli miałabym porównać obie części, to pierwsza wypada trochę lepiej w porównaniu do drugiej. Tam mieliśmy więcej zwrotów akcji, niepewności, która towarzyszyła nam w każdej chwili. Tutaj mamy bardziej prosto, bez większych skoków akcji, które na pewno nadały by tej powieści tempa. Niestety muszę przyznać, że na tej części troszkę się nudziłam. Nie znaczy to, że jest ona zła. Nie, ale oczekiwałam czegoś więcej. Oczywiście wciąż mamy tutaj gamę emocji, która zalewa nas z każdej strony. Wciąż czujemy pod powiekami łzy, które nie sposób okiełznać. Mnie jednak czegoś brakowało i dlatego autorka nie do końca spełniła moje oczekiwania.

"Tylko bądź przy mnie" to dobra kontynuacja, która jednak nie dorównała swojej poprzedniczce. Mimo to Laura Kneidl wie, jak zagrać na uczuciach czytelników, bo tych tutaj z pewnością nie brakuje. Piękna seria o prawdziwej miłości. 

Ocena: 7/10

Komentarze

  1. Przygoda czytelnicza, która może zainteresować moją córkę, chętnie podrzucę jej ten tytuł pod rozwagę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak to niestety bywa z kontynuacjami - niestety większość z nich nie potrafi utrzymać poziomu pierwszej części.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o tej serii, a przynajmniej nie przypominam sobie o niej. Skoro pierwsza część wywołał w tobie taką reakcje, to muszę sprawdzić ten cykl.


    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Oba tomy są przede mną i strasznie jestem ich ciekawa. O obu częściach czytałam dużo dobrego. ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Top 5 najlepszych cykli książek

Jako, że ostatnio mam mało czasu na czytanie z powodu matury, przedstawiam wam moje ulubione cykle książek. W komentarzach napiszcie jak u Was by wyglądało takie zestawienie. Oczywiście pojawia się też pozycja zerowa, bez której nie mogłoby być tego zestawienia.   5. Diabelskie Maszyny - Cassandra Clare Diabelskie maszyny to prequel "Darów Anioła" Cassandra Clare jest mistrzynią w tworzeniu fantastycznej atmosfery. Historia Tessy Gray porwała mnie już od samego początku. Potrafi sprawić, że razem z bohaterami przenosimy się do wiktoriańskich czasów. W dodatku każdy bohater jest zupełnie inny i chyba to mi się spodobało najbardziej. 4. Szklany Tron - Sarah J. Maas Książka inspirowana jedną z najpiękniejszych baśni, czyli "Kopciuszkiem". Szklany zamek i piękne opisy przyrody porywają nas do zupełnie innego świata. Trójkąt miłosny, który wcale nie jest tak oczywisty jak by się mogły wydawać. Silna kobieta, opanowany kapitan gwardii królewskiej i pewny

Eloisa James - Księżna w desperacji

Tytuł: Księżna w desperacji Autor: Eloisa James Cykl: Zdesperowane księżne Wydawnictwo: Amber     Lady Roberta boleje nad tym, że jej ekscentryczny ojciec jest nieustannie pośmiewiskiem salonów. Postanawia więc wyjść za mąż za człowieka rozważnego i powszechnie szanowanego, który pod żadnym względem nie będzie przypominał jej ojca. Doskonałym kandydatem wydaje się pewien stateczny książę. Niestety, nie zwraca on na Robertę uwagi - w przeciwieństwie do przystojnego hulaki i niepoprawnego uwodziciela, hrabiego Damona     Eloisa James bardzo dobrze nakreśliła bohaterów. W tej książce możemy spotkać dokładnie każdy typ osoby. Rozważna Roberta, szalony Markiz czy sztywny Villiers. Z kart tej książki możemy się o nich dowiedzie bardzo dużo. Główna bohaterka - Roberta - stara się podejmować jak najbardziej rozważne decyzje. Wstydzi się swojego ojca, który często jest pośmiewiskiem salonów. To zmusza ją do podjęcia decyzji, że wyjdzie tylko za człowieka opanowanego i szanowanego. D

PRZEDPREMIEROWO: Anna Bellon - Uratuj mnie + KONKURS

Tytuł: Uratuj mnie Autor: Anna Bellon Cykl: The Last Regret Wydawnictwo: OMGbooks Premiera: 28 września 2016 Normalne życie Mai skończyło się, gdy zginął jej ukochany brat. Pogrążyła się w żałobie, zerwała kontakty z wszystkimi przyjaciółmi. Liczyły się tylko książki i muzyka. Prawdziwe życie Kylera może się dopiero zacząć. Gdy skończy liceum, przestanie się przeprowadzać, zmieniać szkoły, gdy uwolni się od toksycznego ojca. Na razie jedyną ucieczką pozostaje muzyka. I prowokowanie otoczenia napisami na koszulkach. „A później nauczyłam się wszystkiego od nowa. Pojawił się ktoś, kto przebił się przez wzniesiony przeze mnie mur. Wziął go szturmem i nie pozwolił mi się z powrotem za nim schować. Wszedł w moje życie, śpiewając lekko zachrypniętym głosem o dziewczynie ulotnej jak papierosowy dym”. W nowej szkole Kyler poznaje Maię. I postanawia się z nią zaprzyjaźnić. Ale czy dziewczyna, która odtrąca od siebie wszystkich, jest na to gotowa? Czy Kyler ma w sobie tyle