Przejdź do głównej zawartości

BIANCA IOSIVONI - FIRST LAST SONG

Tytuł: First Last Song
Autor: Bianca Iosivoni
Seria: First
Tom: 4
Tłumaczenie: Joanna Słowikowska
Gatunek: Literatura obyczajowa, romans, new adult
Wydawnictwo: Jaguar
Premiera: 08.04.2020 r.

Grace to dziewczyna, o której wszyscy myślą, że ma wszystko. Jest piękna, mądra, ma cudowny głos i uśmiech na twarzy. Momentami może wydawać się nieco zamknięta w sobie, ale nauczyło ją tego życie. Rodzice dawali jej wszystko, prócz jednego - miłości. Ojca nigdy nie było w domu, a matka miała fioła na punkcie wyglądu i konkursów miss, a Grace nigdy nie była dla niej dość dobra. Dzięki temu dziewczyna ma wielkie kompleksy dotyczące swojego ciała. Kiedy jej nowy facet kieruje w jej stronę nieprzyjemny komentarz, Grace postanawia zapisać się na siłownię. Prosi o pomoc swojego kolegę, Masona, którego osobiście uważa na seksistowskiego dupka. Kiedy Grace dołącza jako wokalistka do zespołu Masona, przekonuje się, że chłopak tak na prawdę ma dobre serce i wiele zyskuje przy bliższym poznaniu. Jest jednak z nim jeden problem. Ma dziewczynę, za którą nikt nie przepada, bo często zachowuje się jak wariatka. Czy Grace i Mason wplączą się w miłosny trójkąt?

To już ostatni tom z serii "First" i na prawdę przykro mi z tego powodu. Ja ogólnie raczej nie przepadam za książkami, które miejsce mają na uczelniach. Kiedyś takich powieści wyszło na prawdę dużo i jakoś później mi się to przejadło. Tą serię jednak polubiłam, bo każda książka opowiada o innych parach z grupki przyjaciół, a ja lubię takie rozwiązania. Nie mamy ciągnięcia akcji jednych bohaterów przez niewiadomo ile czasu, ale z drugiej strony możemy o nich wyłapać jakieś smaczki w kolejnych tomach. Bianca Iosivoni na prawdę poradziła sobie na tym polu, bo jest bardzo konsekwentna. Jaki bohater był na początku, taki zostaje do końca. Czyli jeżeli ktoś był dupkiem, to nie robi go w następnych tomach miękką kluską. Dla mnie to bardzo ważne, bo nie lubię niewyjaśnionych zmian w zachowaniu bohaterów.

Pierwsze, co tutaj mnie ujęło, to oczywiście motyw muzyki. Wszystkie książki, w których on się pojawia, czytam z zapartym tchem. Dzięki temu mam wrażenie, że mogę jakoś bliżej zżyć się z boharami, wydają mi się bardzej realni. Przez muzykę przechodzą emocje, które wyzierają ze stron tej powieści. To dzięki niej dwójka osób, które w innych okolicznościach mogłyby się do siebie nie zbliżyć, zaczynają coś do siebie czuć. A między nimi na prawdę jest wielka chemia. Nie to, co między Masonem, a jego, pożal się Boże, dziewczyną. Jak ta wariatka grała mi na nerwy, to szkoda języka strzępić. Obrażała się o wszystko, zazdrosna była o wszystkich i myślała, że jest Panią świata. Jak takie laski mnie w książkach wkurzają.

Oczywiście autorka nie mogła nie wpleść jakiegoś rodzinnego wątku. W każdym z tomów pojawiają się jakieś problemy na tle rodziny i tutaj nie mogło tego zabraknąć. Matka Grace ześwirowała na punkcie wszelkich wyborów piękności, więc wygląd jest dla niej bardzo ważny. Nie interesowało ją to, co na ten temat myśli Grace, ona chciała decydować za nią. Co chwilę dogadywała córce, że zgrubła, że nie wygląda tak, jak powinna, że musi mniej jeść, bo nigdy nie będzie idealna. Jednym słowem zawsze musiała się o coś przyczepić. Przez to Grace popadła w straszne kompleksy, ma zaniżoną samoocenę i czasami zamyka się w sobie. Jak bym spotkała tą kobietę, to bym jej powyrywała wszystkie włosy z głowy, może by się czegoś nauczyła.

"First last song" to dobre zaliczenie serii, za którą na pewno będę tęsknić. Pełna uczuć, chemi między bohaterami i wszechogarniającej muzyki. Zdecydowanie trafiła do mojego serca.

Ocena: 8/10

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

LUDKA SKRZYDLEWSKA - KRÓL KIER

Tytuł: Król Kier Autor: Ludka Skrzydlewska  Seria: Królowie Vegas Tom: 4 Tłumaczenie: --- Gatunek: Romans, erotyk  Wydawnictwo: Editio Red Premiera: 14.02.2023 r.  Persia to dwudziestotrzyletnia młoda kobieta, która pracuje jako krupierka w Kasynie Enigma. Pewnej nocy poznaje tajemniczego mężczyznę, który od razu zwrócił jej uwagę. Do tego czuć było pomiędzy nimi przyciąganie, którego nie mogli się wyprzec. Dlatego spokojna i poukładana Persia decyduje się na jednonocną przygodę. Nie wie tylko, że ta noc zmieni jej życie na zawsze. Król Kier to tajemniczy mężczyzna, który rozprawia się ze złoczyńcami miasta. Kiedy Persia przez przypadek odkrywa jego tożsamość podczas strzelaniny po kasynem, ten postanawia ją porwać. Nie przewidział tylko, że Persii mogą szukać pewni wpływowi ludzie, a ona sama może stać się dla niego kimś ważnym. Czy zemsta za krzywdy przeszłości wciąż będzie dla niego najważniejsza? A może to miejsce zajmie Persia? Uwielbiam książki Ludki Skrzydlewskiej, a już szczegó

Greek Gods Book TAG

Stworzyłam mój własny TAG. Jestem w blogosferze od niedawna, więc jeżeli ktoś stworzył taki tag, napiszcie mi kto. Edytuję wtedy post i napiszę czyim był pomysłem. 1. Afrodyta , czyli książka z najpiękniejszą okładką. Ostatnimi czasy zachwycam się nową okładka "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell. 2. Persefona , czyli książka, w której zakochałaś się od pierwszego wejrzenia. Zdecydowanie "Duma i uprzedzenie" Jane Austen.  Już od samego początku pokochałam tą książkę. 3. Hades , czyli książka, która przyprawia Cię o dreszcze. Właśnie czytam "Czarna Loteria" Tess Gerritsen, i muszę przyznać że w niektórych momentach mnie przeraża. 4. Zeus , czyli książka, którą każdy powinien znać. "Pan Tadeusz"Adama Mickiewicza. Każdy Polak powinien znać tą książkę. 5. Posejdon , czyli książka związana z morzem. Jedyna, która mi się teraz przypomina to "Historia prawdziwa kapitana Haka" Pierdomenico Baccalario. 6. Hestia , czyli ks

MAGDALENA KRAUZE - ZAUFAJ MI JESZCZE RAZ

Tytuł: Zaufaj mi jeszcze raz Autor: Magdalena Krauze Seria: Czekałam na ciebie Tom: 2 Tłumaczenie: - - - Wydawnictwo: Jaguar Premiera: 23.10.2019 r. Życie Pauliny zmienia się nieoczekiwanie o sto osiemdziesiąt stopni, kiedy na jaw wychodzi tajemnica skrywana przez Igora. Dziewczyna załamuje się i kompletnie nie wie co ma teraz zrobić. Dlatego decyduje się na wyjazd licząc na to, że w nowym otoczeniu dojdzie ze swoim życiem do ładu i składu. Potrzebuje dużo czasu, żeby móc przemyśleć pewne sprawy i spojrzeć Igorowi w oczy. Tak właśnie trafia do uroczego pensjonatu w Karpaczu. Dziewczyna poznaje tam Adama, który od początku wydaje się rozumieć ją bez słów. On również wiele przeszedł w swoim życiu i teraz bardzo przez to cierpi. Szybko więc się zaprzyjaźniają i rozmawiają o tym, co ich dręczy. Adam daje do zrozumienia Paulinie, że źle postąpiła wyjeżdżając i nie dając Igorowi szansy na wyjaśnienie sytuacji. Paulina w końcu rozumie, że jednym lekarstwem jest szczera