Przejdź do głównej zawartości

DOMINIKA SMOLEŃ - CANDY

Tytuł: Candy
Autor: Dominika Smoleń
Seria: - - -
Tom: - - -
Tłumaczenie: - - -
Gatunek: Literatura obyczajowa, romans
Wydawnictwo: Dlaczemu
Premiera: 30.05.2020 r.

Maja to młoda i ambitna mieszkanka Katowic. Jest typem raczej zamkniętej w sobie dziewczyny, której nie w głowie są imprezy. Chce być najlepsza w swoim zawodzie i ma nadzieję na to, że kiedyś wespnie się na sam szczyt. Jej szef daje jej właśnie taką szansę i zleca wywiad z młodym gwiazdorem Zetem. Zet, a tak właściwie to Kuba, ma w swoim życbiu wszystko, o czym można tylko marzyć. Pieniądze, sławę i dziewczyny, w których może wybierać ile chce. Jego życie jednak mimo wszystko jest puste, bo brakuje w nim najważniejszego - miłości. Kiedy para się spotyka, nic już nie będzie takie samo. I chociaż przyjdzie im spędzić w swoim towarzystwie tylko kilka chwil, to oboje wyjdą z tego spotkania trochę inni. Jednak czy miłość i namiętność sprawi, że dwa tak różne swiaty, będą mogły połączyć się w jedno?

Dominika Smoleń to młoda pisarka, która dopiero zaczyna swoją przygodę z pisaniem. Co prawda ma na swoim koncie już kilka powieści, jednak widać, że dopiero próbuje odnaleźć się w tym świecie. Samą Dominikę możecie znać z bloga Książkowir, którego prowadzi. Czytałam już jedną, wcześniejszą jej książkę "Gaming House" i moja opinia nie była zbyt pochlebna. Jak poradziła siebie teraz? Na pewno trochę lepiej, widzę zdecydowaną poprawę języka, który w tej powieści bardziej przypadł mi do gustu. Wydaje mi się, że po prostu Dominika jest bardziej stworzona do pisania nieskąplikowanych romansów, gdyż lepiej się w nich odnajduje.

Wciąż jednak potrzeba dużo pracy, abym mogła uznać książkę za na prawdę dobrą. W tej zbyt wiele mi brakowało, ale też z drugiej strony było za dużo. Brakowało mi emocji, takiego odczucia, że głównych bohaterów łączy coś prawdziwego. Tutaj nie czułam tej chemii, Maja i Kuba niby byli razem, ale nie było tego czegoś, co by sprawiło, że ten związek wydawał by się realny. Za słowami nie kryły się emocje, a to sprawia, że wątek romantyczny wydaje się taki pusty. Czego było za dużo? Akcji. Cała historia dzieje się za prawdę szybko, jedna scena po drugiej, bez jakiegoś przerywnika, który by sprawił, że powieść byłaby pełniejsza. Tutaj jest takie przeskakiwanie ze sceny do sceny, a nie tak to powinno wyglądać. Książka, w porównaniu do tego, co autorka chciała w niej zawrzeć, jest po prostu zbyt krótka.

"Candy" to książka, która miała w sobie bardzo duży potencjał, niestety nie do końca wykorzystany. Pomysł na fabułę jest na prawdę dobry, ale zbyt wiele mi w nim brakowało, abym książkę mogła za taką uznać. Autorka stawia dopiero pierwsze kroki w sferze pisania i mam nadzieję, że z każdą jej powieścią będzie tylko lepiej.

Ocena: 4/10

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Top 5 najlepszych cykli książek

Jako, że ostatnio mam mało czasu na czytanie z powodu matury, przedstawiam wam moje ulubione cykle książek. W komentarzach napiszcie jak u Was by wyglądało takie zestawienie. Oczywiście pojawia się też pozycja zerowa, bez której nie mogłoby być tego zestawienia.   5. Diabelskie Maszyny - Cassandra Clare Diabelskie maszyny to prequel "Darów Anioła" Cassandra Clare jest mistrzynią w tworzeniu fantastycznej atmosfery. Historia Tessy Gray porwała mnie już od samego początku. Potrafi sprawić, że razem z bohaterami przenosimy się do wiktoriańskich czasów. W dodatku każdy bohater jest zupełnie inny i chyba to mi się spodobało najbardziej. 4. Szklany Tron - Sarah J. Maas Książka inspirowana jedną z najpiękniejszych baśni, czyli "Kopciuszkiem". Szklany zamek i piękne opisy przyrody porywają nas do zupełnie innego świata. Trójkąt miłosny, który wcale nie jest tak oczywisty jak by się mogły wydawać. Silna kobieta, opanowany kapitan gwardii królewskiej i pewny

Eloisa James - Księżna w desperacji

Tytuł: Księżna w desperacji Autor: Eloisa James Cykl: Zdesperowane księżne Wydawnictwo: Amber     Lady Roberta boleje nad tym, że jej ekscentryczny ojciec jest nieustannie pośmiewiskiem salonów. Postanawia więc wyjść za mąż za człowieka rozważnego i powszechnie szanowanego, który pod żadnym względem nie będzie przypominał jej ojca. Doskonałym kandydatem wydaje się pewien stateczny książę. Niestety, nie zwraca on na Robertę uwagi - w przeciwieństwie do przystojnego hulaki i niepoprawnego uwodziciela, hrabiego Damona     Eloisa James bardzo dobrze nakreśliła bohaterów. W tej książce możemy spotkać dokładnie każdy typ osoby. Rozważna Roberta, szalony Markiz czy sztywny Villiers. Z kart tej książki możemy się o nich dowiedzie bardzo dużo. Główna bohaterka - Roberta - stara się podejmować jak najbardziej rozważne decyzje. Wstydzi się swojego ojca, który często jest pośmiewiskiem salonów. To zmusza ją do podjęcia decyzji, że wyjdzie tylko za człowieka opanowanego i szanowanego. D

PRZEDPREMIEROWO: Anna Bellon - Uratuj mnie + KONKURS

Tytuł: Uratuj mnie Autor: Anna Bellon Cykl: The Last Regret Wydawnictwo: OMGbooks Premiera: 28 września 2016 Normalne życie Mai skończyło się, gdy zginął jej ukochany brat. Pogrążyła się w żałobie, zerwała kontakty z wszystkimi przyjaciółmi. Liczyły się tylko książki i muzyka. Prawdziwe życie Kylera może się dopiero zacząć. Gdy skończy liceum, przestanie się przeprowadzać, zmieniać szkoły, gdy uwolni się od toksycznego ojca. Na razie jedyną ucieczką pozostaje muzyka. I prowokowanie otoczenia napisami na koszulkach. „A później nauczyłam się wszystkiego od nowa. Pojawił się ktoś, kto przebił się przez wzniesiony przeze mnie mur. Wziął go szturmem i nie pozwolił mi się z powrotem za nim schować. Wszedł w moje życie, śpiewając lekko zachrypniętym głosem o dziewczynie ulotnej jak papierosowy dym”. W nowej szkole Kyler poznaje Maię. I postanawia się z nią zaprzyjaźnić. Ale czy dziewczyna, która odtrąca od siebie wszystkich, jest na to gotowa? Czy Kyler ma w sobie tyle