Przejdź do głównej zawartości

Antologia - Grzeszne święta

Tytuł: Grzeszne święta

Autor: Antologia

Seria: - - -

Tom: - - -

Tłumaczenie: - - -

Gatunek: Literatura obyczajowa, romans, erotyk

Wydawnictwo: Akurat

Premiera: 28.10.2020 r.


"Grzeszne święta" to antologia dziesięciu polskich autorek, gdzie każda napisała jedno opowiadanie. Wszystkie jednak miały skupić się na jednym - około świątecznym klimacie i podgrzaniu atmosfery gorącym romansem. Czy to się im udało? Zdecydowanie tak! Jeżeli mam być szczera, to osobiście bardzo rzadko sięgam po antologie, gdyż nie przepadam za takimi krótkimi opowiadaniami. Zawsze zostawiają po sobie wielki niedosyt, a ja później chodzę sfrustrowana, gdyż nie mogę poznać dalszego ciągu historii. Tym razem jednak nie mogłam się oprzeć, gdyż uwielbiam autorki, które ją napisały. I zupełnie tego nie żałuję, bo to na prawdę dobre opowiadania. Jedne oczywiście pasowały mi bardziej, inne mniej, ale ogólnie mogę powiedzieć, że jest świetnie!

Zdecydowanie na wielki plus jest atmosfera, którą stworzyły dziewczyny. Poczułam nie tylko magię świąt, ale także rumieńce na twarzach, szczególnie przy niektórych opowiadaniach. Mogę bez żadnych wątpliwości przyznać, że dzięki tej antologii wkręciłam się w klimat świąteczny. Nie byłam pewna, czy będzie to możliwe w listopadzie, ale okazało się, że jak najbardziej tak. Poza tym jest gorąco, namiętnie, a sceny seksu w niektórych opowiadaniach zdecydowanie dodały nieco pikanterii. Nie miałam nawet problemu z tym, że w tak krótkiej formie się one pojawiły. Zazwyczaj nie przepadam za zbyt szybkim rozwojem wydarzeń, ale tutaj wszystko do siebie idealnie pasowało.

Chciałabym także wyróżnić kilka opowiadań, które najbardziej mi się podobały oraz jedno, które, według mnie, w ogóle do tej antologii nie pasuje. Najlepszymi opowiadaniami były (kolejność jak pojawiły się w książce, bo nie potrafię wybrać najlepszego): "Świąteczne przepychanki" Anny Wolf, "Uwiedzeni smakiem" Anny Szafrańskiej, "Miłość o smaku ganache" Anny Bellon, "Idealne Święta" Agnieszki Siepielskiej, "Kurier zawsze puka dwa razy" K.N. Haner. Tych pięciu opowiadań z wielką przyjemnością przeczytała bym ich kontynuację. Świetne jest także opowiadanie Kingi Litkowiec, czyli "Zabójcza pomyłka", ale brakło mi w nim dalszego ciągu, bo dla mnie było to za mało.

Jedynym opowiadaniem, które mi się kompletnie nie podobało, było "Ki" Agaty Suchockiej. Zupełnie nie czułam w nim żadnego klimatu, mimo tego, że główny bohater właśnie szykował się do świąt. Najbardziej mnie jednak wkurzało powtarzanie co chwilę ksywki jego miłości, czyli właśnie "Ki". Pojawiało się na jednej stronie conajmniej pięć razy, jeżeli nie więcej. Było mi bardzo ciężko je czytać, a najgorsze jest to, że to było pierwsze opowiadanie tej we. Mnie początkowo natrzeć zniechęciło do dalszego czytania, ale wiedziałam, że dalej są opowiadania autorek, które nie mogą mnie zawieść. Czytałam już książki Agaty Suchockiej i były na prawdę dobre, więc nie wiem, co tutaj się stało.

"Grzeszne święta" to bardzo dobra antologia, która idealnie wprowadzi Was w magię świąt. Co wiecej, opowiadania wywołają także rumieńce na waszej twarzy i przysporzą o szybsze bicie serce. Zdecydowanie warto po nią sięgnąć.

Ocena: 8/10 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Top 5 najlepszych cykli książek

Jako, że ostatnio mam mało czasu na czytanie z powodu matury, przedstawiam wam moje ulubione cykle książek. W komentarzach napiszcie jak u Was by wyglądało takie zestawienie. Oczywiście pojawia się też pozycja zerowa, bez której nie mogłoby być tego zestawienia.   5. Diabelskie Maszyny - Cassandra Clare Diabelskie maszyny to prequel "Darów Anioła" Cassandra Clare jest mistrzynią w tworzeniu fantastycznej atmosfery. Historia Tessy Gray porwała mnie już od samego początku. Potrafi sprawić, że razem z bohaterami przenosimy się do wiktoriańskich czasów. W dodatku każdy bohater jest zupełnie inny i chyba to mi się spodobało najbardziej. 4. Szklany Tron - Sarah J. Maas Książka inspirowana jedną z najpiękniejszych baśni, czyli "Kopciuszkiem". Szklany zamek i piękne opisy przyrody porywają nas do zupełnie innego świata. Trójkąt miłosny, który wcale nie jest tak oczywisty jak by się mogły wydawać. Silna kobieta, opanowany kapitan gwardii królewskiej i pewny

Eloisa James - Księżna w desperacji

Tytuł: Księżna w desperacji Autor: Eloisa James Cykl: Zdesperowane księżne Wydawnictwo: Amber     Lady Roberta boleje nad tym, że jej ekscentryczny ojciec jest nieustannie pośmiewiskiem salonów. Postanawia więc wyjść za mąż za człowieka rozważnego i powszechnie szanowanego, który pod żadnym względem nie będzie przypominał jej ojca. Doskonałym kandydatem wydaje się pewien stateczny książę. Niestety, nie zwraca on na Robertę uwagi - w przeciwieństwie do przystojnego hulaki i niepoprawnego uwodziciela, hrabiego Damona     Eloisa James bardzo dobrze nakreśliła bohaterów. W tej książce możemy spotkać dokładnie każdy typ osoby. Rozważna Roberta, szalony Markiz czy sztywny Villiers. Z kart tej książki możemy się o nich dowiedzie bardzo dużo. Główna bohaterka - Roberta - stara się podejmować jak najbardziej rozważne decyzje. Wstydzi się swojego ojca, który często jest pośmiewiskiem salonów. To zmusza ją do podjęcia decyzji, że wyjdzie tylko za człowieka opanowanego i szanowanego. D

PRZEDPREMIEROWO: Anna Bellon - Uratuj mnie + KONKURS

Tytuł: Uratuj mnie Autor: Anna Bellon Cykl: The Last Regret Wydawnictwo: OMGbooks Premiera: 28 września 2016 Normalne życie Mai skończyło się, gdy zginął jej ukochany brat. Pogrążyła się w żałobie, zerwała kontakty z wszystkimi przyjaciółmi. Liczyły się tylko książki i muzyka. Prawdziwe życie Kylera może się dopiero zacząć. Gdy skończy liceum, przestanie się przeprowadzać, zmieniać szkoły, gdy uwolni się od toksycznego ojca. Na razie jedyną ucieczką pozostaje muzyka. I prowokowanie otoczenia napisami na koszulkach. „A później nauczyłam się wszystkiego od nowa. Pojawił się ktoś, kto przebił się przez wzniesiony przeze mnie mur. Wziął go szturmem i nie pozwolił mi się z powrotem za nim schować. Wszedł w moje życie, śpiewając lekko zachrypniętym głosem o dziewczynie ulotnej jak papierosowy dym”. W nowej szkole Kyler poznaje Maię. I postanawia się z nią zaprzyjaźnić. Ale czy dziewczyna, która odtrąca od siebie wszystkich, jest na to gotowa? Czy Kyler ma w sobie tyle