Przejdź do głównej zawartości

KIERA CASS - ZDRADZONA

Tytuł:
Zdradzona
Autor: Kiera Cass
Seria: The Betrothed
Tom: 2
Tłumaczenie: Małgorzata Kaczorowska
Gatunek: Literatura młodzieżowa
Wydawnictwo: Jaguar
Premiera: 30.06.2021 r.

Hollis całe swoje życie spędziła na zamku królewskim w otoczeniu bogactw i wielkich wygód. Chciała jednak jeszcze czegoś więcej i liczyła na to, że uda jej się zauroczyć księcia i zostać jego żoną. Jednak los potrafi być nieprzewidywalny i Hollis musi uciekać z Koroani. Teraz próbuje na nowo ułożyć swoje życie w Isolcie, gdzie znalazła schronienie i dach nad głową. Przygarnęli ją Eastoffe'owie, jedyni bliscy ludzie, którzy jeszcze jej pozostali. Jedynie Etan robi problemy z jej przybycia. Nie potrafi jej zaufać i pała do niej wyraźną niechęcią. Kiedy Hollis myśli, że w jej życiu w końcu wszystko się poukłada, młoda kobieta zostaje wciągnięta w kolejną intrygę. Eastoffe'owie uważają, że tylko obalenie króla pomoże uratować ich kraj, jednak nie uda się to bez udziały Hollis. Musi jednak pomóc jej w tym Etan, a ich współpraca nie będzie łatwa. Czy tej dwójce uda się dojść do porozumienia i zaufać sobie wzajemnie? 

Pierwsza część z tej serii Kiery Cass była mocno przeciętna. Nie widziałam tego polotu, takiej iskierki, dzięki której pokochałam kiedyś serię Rywalki. Postanowiłam jednak mimo wszystko dać szansę kontynuacji, gdyż nie lubię mieć niedokończonych serii. Dodatkowo autorka zakończyła Narzeczoną w taki sposób, że musiałam się dowiedzieć, co będzie dalej. I muszę przyznać, że ten tom jest trochę lepszy od poprzedniego. Wciąż nie jest wybitny, a cała seria nie zapadnie mi jakoś mocno w pamięć, ale był dobry. W końcu zauważyłam tutaj chociaż trochę dawnej Kiery Cass która oczarowała mnie swoim lekkim i przyjemnym w odbiorze stylem. Pozostało jej jeszcze jedno, jej książkowe bohaterki są bardzo irytujące. 

Sama powieść początkowo rozkręca się nieco powoli i momentami miałam ochotę przerwać czytanie, ale akcja w końcu nabrała nieco tempa. Zdecydowanie środek historii jest najmocniejszym punktem tej książki, gdyż do zakończenia też mam zażalenia. Kiera Cass bardzo mocno uderza tutaj w nasze emocje i to jest główna zaleta Zdradzonej. Razem z bohaterką przeżywałam jej rozterki, czułam ból po złamanym sercu i uczyłam się budowania swojego życia na nowo. Dzięki temu książka nabiera wielkiego wyrazu, a tego brakowało mi w poprzedniej części. 

Muszę jednak powiedzieć też o minusach, przez którą powieść uznam po prostu za "w porządku". Pierwsze, na co zwróciłam uwagę, to zbyt szybko rozwijający się wątek miłosny. Hollis dopiero co straciła swojego poprzedniego partnera, a już wpada w ręce następnego. Jeden pocałunek i bum, miłość kwitnie. Dla mnie było to bardzo sztuczne i nie realne. Nigdy nie lubiłam takiego przyspieszania na siłę i tutaj też wypadło słabo. Jednak plus za wątek hate-love, bo uwielbiam go w każdej postaci. Słabo wypadł tutaj także wątek polityczny, na który bardzo liczyłam. W pierwszej części zapowiadał się ciekawie i miałam nadzieję, że i tutaj zostanie dobrze poprowadzony. Niestety, cała intryga była słaba i bez polotu. No i ostatnia rzecz czyli zakończenie. Dla mnie za bardzo przesłodzone i cukierkowe, w ogóle nie pasuje ono do całej serii. Liczyłam na coś bardziej z polotem, a dostałam co dostałam. 

"Zdradzona" to dobra kontynuacja, która wypada nawet lepiej, niż jej poprzedniczka. Ujrzałam tutaj chociaż część Kiery Cass, którą kiedyś pokochałam. Wiele tej serii brakuje, żeby uznać ją za dobrą, ale będzie idealna na letnie wieczory. 

Ocena: 6/10

Komentarze

  1. Nie spodziewam się wiele po tej powieści, jednak Cass nie pisze szczególnie ambitnych i skomplikowanych książek, ale chętnie przeczytam, bo jeśli chodzi o relaks, to sprawdzają się świetnie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

LUDKA SKRZYDLEWSKA - KRÓL KIER

Tytuł: Król Kier Autor: Ludka Skrzydlewska  Seria: Królowie Vegas Tom: 4 Tłumaczenie: --- Gatunek: Romans, erotyk  Wydawnictwo: Editio Red Premiera: 14.02.2023 r.  Persia to dwudziestotrzyletnia młoda kobieta, która pracuje jako krupierka w Kasynie Enigma. Pewnej nocy poznaje tajemniczego mężczyznę, który od razu zwrócił jej uwagę. Do tego czuć było pomiędzy nimi przyciąganie, którego nie mogli się wyprzec. Dlatego spokojna i poukładana Persia decyduje się na jednonocną przygodę. Nie wie tylko, że ta noc zmieni jej życie na zawsze. Król Kier to tajemniczy mężczyzna, który rozprawia się ze złoczyńcami miasta. Kiedy Persia przez przypadek odkrywa jego tożsamość podczas strzelaniny po kasynem, ten postanawia ją porwać. Nie przewidział tylko, że Persii mogą szukać pewni wpływowi ludzie, a ona sama może stać się dla niego kimś ważnym. Czy zemsta za krzywdy przeszłości wciąż będzie dla niego najważniejsza? A może to miejsce zajmie Persia? Uwielbiam książki Ludki Skrzydlewskiej, a już szczegó

Greek Gods Book TAG

Stworzyłam mój własny TAG. Jestem w blogosferze od niedawna, więc jeżeli ktoś stworzył taki tag, napiszcie mi kto. Edytuję wtedy post i napiszę czyim był pomysłem. 1. Afrodyta , czyli książka z najpiękniejszą okładką. Ostatnimi czasy zachwycam się nową okładka "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell. 2. Persefona , czyli książka, w której zakochałaś się od pierwszego wejrzenia. Zdecydowanie "Duma i uprzedzenie" Jane Austen.  Już od samego początku pokochałam tą książkę. 3. Hades , czyli książka, która przyprawia Cię o dreszcze. Właśnie czytam "Czarna Loteria" Tess Gerritsen, i muszę przyznać że w niektórych momentach mnie przeraża. 4. Zeus , czyli książka, którą każdy powinien znać. "Pan Tadeusz"Adama Mickiewicza. Każdy Polak powinien znać tą książkę. 5. Posejdon , czyli książka związana z morzem. Jedyna, która mi się teraz przypomina to "Historia prawdziwa kapitana Haka" Pierdomenico Baccalario. 6. Hestia , czyli ks

MAGDALENA KRAUZE - ZAUFAJ MI JESZCZE RAZ

Tytuł: Zaufaj mi jeszcze raz Autor: Magdalena Krauze Seria: Czekałam na ciebie Tom: 2 Tłumaczenie: - - - Wydawnictwo: Jaguar Premiera: 23.10.2019 r. Życie Pauliny zmienia się nieoczekiwanie o sto osiemdziesiąt stopni, kiedy na jaw wychodzi tajemnica skrywana przez Igora. Dziewczyna załamuje się i kompletnie nie wie co ma teraz zrobić. Dlatego decyduje się na wyjazd licząc na to, że w nowym otoczeniu dojdzie ze swoim życiem do ładu i składu. Potrzebuje dużo czasu, żeby móc przemyśleć pewne sprawy i spojrzeć Igorowi w oczy. Tak właśnie trafia do uroczego pensjonatu w Karpaczu. Dziewczyna poznaje tam Adama, który od początku wydaje się rozumieć ją bez słów. On również wiele przeszedł w swoim życiu i teraz bardzo przez to cierpi. Szybko więc się zaprzyjaźniają i rozmawiają o tym, co ich dręczy. Adam daje do zrozumienia Paulinie, że źle postąpiła wyjeżdżając i nie dając Igorowi szansy na wyjaśnienie sytuacji. Paulina w końcu rozumie, że jednym lekarstwem jest szczera