Przejdź do głównej zawartości

PRZEDPREMIEROWO: K.N. HANER - RYSUNKOWY CHŁOPAK

Tytuł: Rysunkowy chłopak
Autor: K.N. Haner
Seria: - - -
Tom: - - -
Tłumaczenie: - - -
Wydawnictwo: Editio Red
Premiera: 16.10.2019 r.

Diana miała w swoim życiu wszystko: kochających rodziców, wspaniałego brata bliźniaka i przyszłość, która malowała się dla niej kolorowa. Wszystko zmieniło się w dniu, kiedy jej brat zginął w wypadku samochodowym. Od tamtej pory dziewczyna przestała się uśmiechać, zamknęła się w sobie i nie wyobrażała sobie dalszego życia. Uczelnia, która do tej pory przynosiła jej wiele radości, bo mogła studiować na kierunku, który dodatkowo był jej największą pasją, teraz przestała się dla niej liczyć. Diana wpada w depresję i zamiast czuć się lepiej, każdego dnia czuje się jeszcze gorzej. W jej przypadku czas nie może wyleczyć ran, są zbyt głębokie. Jedyną osobą, którą do siebie dopuszcza jest Chanel, jej najlepsza przyjaciółka praktycznie od zawsze. Przestała wychodzić ze znajomymi, wolała zaszyć się w mieszkaniu i płakać w poduszkę. Kiedy na parkingu uczelni zdarza jej się stłuczka i to z najpopularniejszym chłopakiem w szkole, Vincentem wie, że wpadła w tarapaty. Jednak kiedy w klinice jego ojca wpada na Ryana, brata sprawcy stłuczki, jej zły humor od razu się poprawia. Jest jednak mały problem i to nie jeden. Ryan ma żonę i jest od niej dużo starszy, jednak Diana czuje, że wpadła mu w oko. Czy to możliwe, a może to tylko jej bujna wyobraźnia. I dlatego Ryan wydaje się całkowicie inny od wszystkich mężczyzn, których spotkała do tej pory? Początkowo miałam trudności z polubieniem tej bohaterki, bo nie mogłam zrozumieć jej zachowania. Z jednej strony uciekała od ludzi, a z drugiej wpadała w ramiona Ryana. Później dopiero zrozumiałam, że była bardzo samotna i mimo to, że miała przyjaciółkę, to potrzebowała porozmawiać z kimś, kto na prawdę jej wysłucha.

NIEPRZEWIDYWALNA!
Zacznę może od tego, że K.N. Haner dobrze wie, jak zaskoczyć czytelnika. Na prawdę spodziewałam się po tej powieści na prawdę wszystkiego, ale tego co dostałam, to z pewnością nie. Czasami są takie książki, w których człowiek myśli, że wszystko o nich wie, że przewidział jak zakończy się dana historia, a później nagle dostaje obuchem w twarz i okazuje się, że nic nie jest takie, jak być przecież miało. Tak właśnie jest w "Rysunkowym chłopaku". Ja na prawdę myślałam, że wiem już absolutnie wszystko, a tutaj dostałam takie zakończenie, że nigdy bym się go nie spodziewała. To pokazuje, jak dobrą pisarką jest K.N. Haner. Nie jest przewidywalna i zawsze znajdzie coś, dzięki czemu czytelnik będzie zbierał szczękę z podłogi. Moje gratulacje, bo to nie jest łatwe i oznacza na prawdę wielki talent.

PEŁNA EMOCJI!
Możecie mi wmawiać, że każdy romans czy też erotyk jest przesycony emocjami, ale to nie jest prawda. Czytałam ostatnio dwie książki z tych gatunków, które były całkowicie płaskie i sztuczne, a emocji w ogóle w nich nie było (recenzje wkrótce). Więc to nie jest tak, że gdy mamy w książce dwójkę zakochanych w sobie ludzi, to od razu nasze serca szaleją. Jednak "Rysunkowy chłopak" ma w sobie to coś. To nie jest łatwa historia. Mamy w niej wiele bólu, fizycznego też, ale przede wszystkim tego wewnętrznego. Diana zmaga się z niełatwym okresem w swoim życiu, bo właśnie przeżyła stratę osoby, która wciąż miała dużo czasu na tym świecie. Strata członka rodziny, tutaj w dodatku brata bliźniaka, odciska w duszy piętno, które zostaje z człowiekiem już na zawsze. Czas nie leczy ran, tylko przyzwyczaja do bólu - to powiedzenie idealnie tutaj pasuje. Mamy tutaj także dużą dawkę miłości, a raczej pierwszego zakochania, ale takiego prawdziwego, o którym się nie zapomina. Autorka stworzyła nam rollercoaster emocji, z którego człowiek trudno ma się otrząsnąć.

REALNI BOHATEROWIE!
Chociaż tytuł książki może sugerować, że główny bohater będzie idealny, to wcale tak nie jest. Ryan to taki facet z krwi i kości. Spokojnie mógłby istnieć w naszym świcie, więc nie jest wyidealizowany. Często jest tak, że główna bohaterka uważa swój obiekt westchnień za mężczyznę perfekcyjnego, bez żadnej skazy. Tutaj tego nie mamy, bo Diana widzi wady Ryana i głośno o nich mówi. Nie robi z niego rycerza na białym koniu, który wiemy, że po prostu nie istnieje. Wiele jego zachowań jej się nie podoba i się z nimi zgadza. Ale nie tylko głównymi bohaterami książka żyje. Tym pobocznym autorka również dopisała charakter i własną historię, więc nie mamy wrażenia, że oni się nie liczą. Wręcz przeciwnie, w którymś momencie byłam bardzo ciekawa, jak potoczą się losy Chanel czy Vincenta, bo było to dla mnie równie interesujące. Bardzo się cieszę, że K.N. Haner o nich nie zapomniała.

"Rysunkowy chłopak" to powieść, która swoim zakończeniem potrafi nieźle człowiekowi namieszać w głowie. Pełna emocji historia dwójki ludzi, która mimo przeciwności losu nie potrafi o sobie zapomnieć. Niesamowita!

Ocena: 9/10

Komentarze

  1. O tak ! A zakończenie rozwaliło mnie totalnie, nie mogłam zebrać szczęki z podłogi ! Kasia ma naprawdę talent jeśli chodzi o pisanie takich subtelnych romansów ! W cieniutkiej książce wplata tyle wątków i wszystkie się rozwiązują <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie powieści to ja lubię! Pełne emocji i z bohaterami którzy wciągają w swój świat.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wrażeniem tego, ile i jak często pojawiają się książki tej Pani. Prawie jak Mróz:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Mroza to jej jeszcze daleko, ale jeżeli ktoś dobrze pisze, to i książek dużo wydaje, bo wydawnictwa wiedzą, że się sprzedadzą :)

      Usuń
  4. Mnie ciągle zachwyca wydanie tej książki, jest przepiękne😍

    OdpowiedzUsuń
  5. I znowu K.N.Haner - opinie o jej książkach są wszędzie, muszę kiedyś spróbować

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat tej książki autorki nie czytałam, ale to fakt - Kasia jak mało kto dobrze odnajduje się w różnych gatunkach i potrafi nieźle zaskoczyć (nawet przy - wydawałoby się - schematach) ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zachęcam do sięgnięcia po "Rysunkowego chłopaka", bo na prawdę warto :)

      Usuń
  7. Lubię książki Kasi, więc na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

LUDKA SKRZYDLEWSKA - KRÓL KIER

Tytuł: Król Kier Autor: Ludka Skrzydlewska  Seria: Królowie Vegas Tom: 4 Tłumaczenie: --- Gatunek: Romans, erotyk  Wydawnictwo: Editio Red Premiera: 14.02.2023 r.  Persia to dwudziestotrzyletnia młoda kobieta, która pracuje jako krupierka w Kasynie Enigma. Pewnej nocy poznaje tajemniczego mężczyznę, który od razu zwrócił jej uwagę. Do tego czuć było pomiędzy nimi przyciąganie, którego nie mogli się wyprzec. Dlatego spokojna i poukładana Persia decyduje się na jednonocną przygodę. Nie wie tylko, że ta noc zmieni jej życie na zawsze. Król Kier to tajemniczy mężczyzna, który rozprawia się ze złoczyńcami miasta. Kiedy Persia przez przypadek odkrywa jego tożsamość podczas strzelaniny po kasynem, ten postanawia ją porwać. Nie przewidział tylko, że Persii mogą szukać pewni wpływowi ludzie, a ona sama może stać się dla niego kimś ważnym. Czy zemsta za krzywdy przeszłości wciąż będzie dla niego najważniejsza? A może to miejsce zajmie Persia? Uwielbiam książki Ludki Skrzydlewskiej, a już szczegó

Greek Gods Book TAG

Stworzyłam mój własny TAG. Jestem w blogosferze od niedawna, więc jeżeli ktoś stworzył taki tag, napiszcie mi kto. Edytuję wtedy post i napiszę czyim był pomysłem. 1. Afrodyta , czyli książka z najpiękniejszą okładką. Ostatnimi czasy zachwycam się nową okładka "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell. 2. Persefona , czyli książka, w której zakochałaś się od pierwszego wejrzenia. Zdecydowanie "Duma i uprzedzenie" Jane Austen.  Już od samego początku pokochałam tą książkę. 3. Hades , czyli książka, która przyprawia Cię o dreszcze. Właśnie czytam "Czarna Loteria" Tess Gerritsen, i muszę przyznać że w niektórych momentach mnie przeraża. 4. Zeus , czyli książka, którą każdy powinien znać. "Pan Tadeusz"Adama Mickiewicza. Każdy Polak powinien znać tą książkę. 5. Posejdon , czyli książka związana z morzem. Jedyna, która mi się teraz przypomina to "Historia prawdziwa kapitana Haka" Pierdomenico Baccalario. 6. Hestia , czyli ks

MAGDALENA KRAUZE - ZAUFAJ MI JESZCZE RAZ

Tytuł: Zaufaj mi jeszcze raz Autor: Magdalena Krauze Seria: Czekałam na ciebie Tom: 2 Tłumaczenie: - - - Wydawnictwo: Jaguar Premiera: 23.10.2019 r. Życie Pauliny zmienia się nieoczekiwanie o sto osiemdziesiąt stopni, kiedy na jaw wychodzi tajemnica skrywana przez Igora. Dziewczyna załamuje się i kompletnie nie wie co ma teraz zrobić. Dlatego decyduje się na wyjazd licząc na to, że w nowym otoczeniu dojdzie ze swoim życiem do ładu i składu. Potrzebuje dużo czasu, żeby móc przemyśleć pewne sprawy i spojrzeć Igorowi w oczy. Tak właśnie trafia do uroczego pensjonatu w Karpaczu. Dziewczyna poznaje tam Adama, który od początku wydaje się rozumieć ją bez słów. On również wiele przeszedł w swoim życiu i teraz bardzo przez to cierpi. Szybko więc się zaprzyjaźniają i rozmawiają o tym, co ich dręczy. Adam daje do zrozumienia Paulinie, że źle postąpiła wyjeżdżając i nie dając Igorowi szansy na wyjaśnienie sytuacji. Paulina w końcu rozumie, że jednym lekarstwem jest szczera