Przejdź do głównej zawartości

MAYA MOTAYNE - NOCTURNA

Tytuł: Nocturna
Autor: Maya Motayne
Tłumaczenie: Joanna Krystyna Radosz
Gatunek: fantastyka, fantasy, science fiction
Wydawnictwo: Jaguar
Premiera: 12.02.2020 r.

Alfie to młodziutki chłopiec, który za niedługo ma przejąć królewskie obowiązki jego rodziców i zasiąść na tronie. Nigdy tego nie chciał i nie widział siebie w tej roli, gdyż miała ona należeć do jego brata, Deza. Wszystko zmieniło się, gdy jego brat zginął, a raczej zaginął, gdyż został przeniesiony do innego wymiaru, z którego podobno nie sposób wrócić. Alfie jednak się nie poddaje i wie, że może uratować brata. Zaczyna studiować i analizować najmroczniejsze odcienie magii, gdyż wierzy, że w niej znajdzie rozwiązanie. Jego nauki przerwali jednak rodzice, którzy kazali wrócić mu do kraju. Przez przypadek Alfie uwalnia mroczną magię, która grozi teraz całemu królestwu. Świadkiem tego była Finn, złodziejka, która posiada talent do zmiennokształtności. Władzę nad ciemnością przejął jej ojczym, Kol. Najbardziej znienawidzony przez nią człowiek i największa zmora jej życia. Razem z Alfiem wyrusza w niebezpieczną podróż, w której będą musieli stawić czoła wielkiemu złu i uratować swoje królestwo.

O tej książce trudno było nie słyszeć w ostatnim czasie, gdyż było jej całkiem sporo w mediach społecznościowych. Przyciągała czytelników swoją piękną i kuszącą okładką, która zapowiadała dobrą historię. Czy tak było? No nie do końca. Główni bohaterzy żyją w świecie, w którym każdy posiada jakiś magiczny dar. Problem jest tylko taki, że na studiowanie magii stać tylko bogatych lub uprzywilejowanych ludzi. Alfie jest na wygranej pozycji od samego początku, gdyż jest synem króla i królowej, więc może pozwolić sobie na wszystko. Finn jednak już niekoniecznie. Oni są jak ogień i woda, różni ich wszystko, jednak połączy chęć ratowania świata. Wszystko to brzmi na prawdę świetnie, gdyż fabuła tej powieści jest bardzo dobra. Nie mam co do niej żadnych zastrzeżeń. Gorzej już z wykonaniem, gdyż ta historia często mnie nudziła. Lubię, gdy w książce jest dużo opisów, ale tylko wtedy, gdy mają nas z czymś zaznajomić, a tutaj, tak na prawdę, w większości były pozbawione sensu i wydawały mi się bardzo przeciągane na siłę.

"Nocturna" to debiut literacki tej autorki, więc nie powinnam od niej wymagać nie wiadomo czego. Wiem, że przy następnych jej powieściach może być już lepiej, ale ta ma sporo niedociągnięć. Jednym z nich jest z pewnością konstrukcja świata. Z jednej strony rozumiem, że nie można się o nim rozpisywać na wiele stron, ale czytelnik coś dowiedzieć o nim by chciał. Tutaj niby autorka coś nam mówi, ale bardzo niewiele. Jak dla mnie, to tylko ślizgała się po nim i nawet teraz, po zakończeniu lektury, niewiele o tym świecie wiem. Jest magia, są jakieś wymiary, ale co do czego i z czym się je, tego już za bardzo nie wiem. Wielka szkoda, bo dla mnie w fantastyce jest to bardzo ważne, aby móc lepiej zrozumieć książkę i samego bohatera czy bohaterkę. Tak samo w książce nie widziałam powiązań z kulturą latynoską, która niby miała się tutaj pojawić. Osobiście interesuję się trochę tym tematem, a tutaj nie było nic, prócz kilku hiszpańskich słówek. Trochę słabo.

"Nocturna" to powieść, która bardzo przyciąga wzrok swoją przepiękną okładką. Szkoda tylko, że środek jest trochę niedopracowany i lekko przewidywalny. Dobra fabuła i tempo akcji, ale przydługie opisy momentami sprawiały, że zawiewało nudą. To debiut tej autorki, więc mam nadzieję, że kiedyś będę miała przyjemność poznać inne jej książki i wtedy będzie już lepiej.

Ocena: 5/10

Komentarze

  1. O, to już inna recenzja, bo na razie trafiałam na same pozytywy ;P Mam do niej mieszane uczucia, więc na razie mimo wszystko sobie ją podaruję. Może jak już ucichnie nieco szmer o niej, zainteresuję się tą pozycją ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie czytam tę książkę. Jestem prawie przy 300 setnej stronie i dałabym jej więcej niż 5/10 🙂 ale rozumiem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jest to jakaś super książka, ale przyjemnie się ją czytało. Mam nadzieję, że kolejne tomy będą bardziej rozbudowane o świat w którym żyją bohaterowie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również mam taką nadzieję, bo drugiego tomu na pewno nie odpuszczę 🙃

      Usuń
  4. Nie przepadam za tego typu gatunkiem i jak na razie sobie ją odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, bolesna to była dla mnie recenzja, bo do tej pory bardzo ją chciałam przeczytać. Teraz mój zapał osłabł.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

LUDKA SKRZYDLEWSKA - KRÓL KIER

Tytuł: Król Kier Autor: Ludka Skrzydlewska  Seria: Królowie Vegas Tom: 4 Tłumaczenie: --- Gatunek: Romans, erotyk  Wydawnictwo: Editio Red Premiera: 14.02.2023 r.  Persia to dwudziestotrzyletnia młoda kobieta, która pracuje jako krupierka w Kasynie Enigma. Pewnej nocy poznaje tajemniczego mężczyznę, który od razu zwrócił jej uwagę. Do tego czuć było pomiędzy nimi przyciąganie, którego nie mogli się wyprzec. Dlatego spokojna i poukładana Persia decyduje się na jednonocną przygodę. Nie wie tylko, że ta noc zmieni jej życie na zawsze. Król Kier to tajemniczy mężczyzna, który rozprawia się ze złoczyńcami miasta. Kiedy Persia przez przypadek odkrywa jego tożsamość podczas strzelaniny po kasynem, ten postanawia ją porwać. Nie przewidział tylko, że Persii mogą szukać pewni wpływowi ludzie, a ona sama może stać się dla niego kimś ważnym. Czy zemsta za krzywdy przeszłości wciąż będzie dla niego najważniejsza? A może to miejsce zajmie Persia? Uwielbiam książki Ludki Skrzydlewskiej, a już szczegó

Greek Gods Book TAG

Stworzyłam mój własny TAG. Jestem w blogosferze od niedawna, więc jeżeli ktoś stworzył taki tag, napiszcie mi kto. Edytuję wtedy post i napiszę czyim był pomysłem. 1. Afrodyta , czyli książka z najpiękniejszą okładką. Ostatnimi czasy zachwycam się nową okładka "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell. 2. Persefona , czyli książka, w której zakochałaś się od pierwszego wejrzenia. Zdecydowanie "Duma i uprzedzenie" Jane Austen.  Już od samego początku pokochałam tą książkę. 3. Hades , czyli książka, która przyprawia Cię o dreszcze. Właśnie czytam "Czarna Loteria" Tess Gerritsen, i muszę przyznać że w niektórych momentach mnie przeraża. 4. Zeus , czyli książka, którą każdy powinien znać. "Pan Tadeusz"Adama Mickiewicza. Każdy Polak powinien znać tą książkę. 5. Posejdon , czyli książka związana z morzem. Jedyna, która mi się teraz przypomina to "Historia prawdziwa kapitana Haka" Pierdomenico Baccalario. 6. Hestia , czyli ks

MAGDALENA KRAUZE - ZAUFAJ MI JESZCZE RAZ

Tytuł: Zaufaj mi jeszcze raz Autor: Magdalena Krauze Seria: Czekałam na ciebie Tom: 2 Tłumaczenie: - - - Wydawnictwo: Jaguar Premiera: 23.10.2019 r. Życie Pauliny zmienia się nieoczekiwanie o sto osiemdziesiąt stopni, kiedy na jaw wychodzi tajemnica skrywana przez Igora. Dziewczyna załamuje się i kompletnie nie wie co ma teraz zrobić. Dlatego decyduje się na wyjazd licząc na to, że w nowym otoczeniu dojdzie ze swoim życiem do ładu i składu. Potrzebuje dużo czasu, żeby móc przemyśleć pewne sprawy i spojrzeć Igorowi w oczy. Tak właśnie trafia do uroczego pensjonatu w Karpaczu. Dziewczyna poznaje tam Adama, który od początku wydaje się rozumieć ją bez słów. On również wiele przeszedł w swoim życiu i teraz bardzo przez to cierpi. Szybko więc się zaprzyjaźniają i rozmawiają o tym, co ich dręczy. Adam daje do zrozumienia Paulinie, że źle postąpiła wyjeżdżając i nie dając Igorowi szansy na wyjaśnienie sytuacji. Paulina w końcu rozumie, że jednym lekarstwem jest szczera