Przejdź do głównej zawartości

KER DUKEY & K. WEBSTER - SKRADZIONE LALECZKI

Tytuł: Skradzione laleczki
Autor: Ker Dukey i K. Webster
Seria: Laleczki
Tom: 1
Tłumaczenie: Dorota Lachowicz
Wydawnictwo: Niezwykłe
Premiera: 30.05.2019 r.

Jade poznajemy w wieku czternastu lat, kiedy razem ze swoją młodszą siostrą wybrała się na pchli targ. Jade zawsze była tą rozważniejszą dziewczynką. W każdym mężczyźnie wyczuwała zagrożenie i nigdy nie rozmawiała z obcymi. Jednak tego dnia spuścił gardę. Zrobiła to dla smutnych oczu siostry, przystojnego mężczyzny i pięknej lalki, którą chciała posiadać. Tego dnia jej życie zmieniło się w koszmar. Razem z siostrą zostały porwane przez psychopatycznego sprzedawcę lalek, który kolekcjonował nie tylko te sztuczne, ale i prawdziwe. Przez następne cztery lata była bita, poniżana, a w późniejszym czasie również wykorzystywana seksualnie. Obiecała sobie jednak, że kiedyś wyczuje słaby punkt swojego oprawcy i wtedy uda jej się uciec j uratować nie tylko siebie, ale i swoją młodszą siostrę. Udaje jej się to w wieku osiemnastu lat, jednak nic później nie jest już takie samo. Nie udało jej się wrócić i odnaleźć siostry, a wspomnienia powracają w koszmarach każdej nocy. Nawet teraz, osiem lat po ucieczce, kiedy jest szanowaną Panią detektyw, nie potrafi zapomnieć o Bennym i swojej siostrze. Nowa sprawa przypomina jej wszystko i jest pewna, że oprawca powrócił. Wrócił po swoją piękną, niegrzeczną laleczkę i zrobi wszystko, aby dostać ją ponownie. Nie zdaje sobie sprawy tylko z jednej rzeczy. Jade nie jest już tą małą, przestraszoną dziewczynką, którą była kilka lat temu. Jest kobietą, policjantką i zrobi wszystko, aby w końcu trafił za kratki.

Początkowo podchodziłam do tej książki z wielkim dystansem. Miałam ją na swojej półce praktycznie od dnia premiery, ale jakoś nie mogłam się za nią zabrać. Teraz jednak w końcu nadarzyła się okazja do jej przeczytania i nie mogłam tego nie zrobić. I powiem Wam, że z niczego nie cieszę się tak bardzo, jak z tego. Zakochałam się w tej mrocznej, okrutnej i pokręconej historii. Ostatnio trochę unikałam thrillerów, bo kilka mnie zawiodło. "Skradzione laleczki" jednak udowodniły, że wziąć istnieją te dobrze napisane, w których człowiek obgryza palce i zastanawia się, co będzie dalej. Właśnie to najbardziej skradło moje serce. Ta historia jest nieprzewidywalna do samego końca. Oczywiście znajdą się wątki, przy których wiemy jak mogą się potoczyć, ale nigdy nie jesteśmy do końca pewni, bo autorki potrafią zasiać ziarno niepewności.

Na wielki plus zasługują tutaj postacie, które zostały wykreowane w sposób wręcz idealny. Mają tak dopracowane profile psychologiczne, że momentami nie mogłam w to uwierzyć. Jade przeżyła wielką traumę i autorki nie zamiatają tego pod dywan. Wręcz przeciwnie, tak nakręciły psychikę Jade, że człowiek zaczyna myśleć, iż to stało się na prawdę. To, jak zachowuje się główna bohaterka, jest bardzo realne. W większości książek tego nie mamy (bardzo rzadko), bo zazwyczaj działa to albo na zasadzie zemsty, albo bohaterka poznaje kogoś i nagle o traumie zapomina. Cieszę się, że autorki nie poszły w żaden ze schematów. Jade w pewnym momencie zaczyna wszędzie widać Bennego, obsesyjnie o nim myśli i zaczyna po prostu wariować. To jest prawdziwe i to jest piękne.

Wiem, że ta historia zebrała kilka negatywnych recenzji że względu na wątek miłosny, który również się tutaj pojawia. Nie mogę Wam co prawda zdradzić z kim Jade nawiązuje ten romans, bo byłby to za duży spoiler, ale jak dla mnie był to bardzo potrzebny aspekt w tej książce. Nie dla samego romantyzmu, nie dla uczuć między bohaterami, ale po to, aby pokazać, jak bardzo psychika Jade ucierpiała po tych czterech latach, w których była więziona. Dzięki temu mamy wgląd w to, jak wielkie zmiany w niej zaszły. Czego oczekuje od życia i od partnera. Nie tylko w sferze partnerskiej, ale przede wszystkim w tej intymnej. Bo Jade nie wystarczą zapewnienia o miłości, ona ma w sobie ogień i potrzebuje takiego faceta, który będzie mógł go ugasić. Dlatego dla mnie ten wątek jest potrzebny i bardzo dobrze zrealizowany.

"Skradzione laleczki" do jeden z najlepszych thrillerów, jakie miałam okazję przeczytać w całym swoim życiu. Mroczna, pełna krwi i okrucieństwa, ale znajduje się w niej też promyk nadziei, który daje szansę na lepsze jutro. Tylko czy jest ono możliwe, kiedy poluje na ciebie psychopata?

Ocena: 9/10

Komentarze

  1. Zaintrygowałaś mnie. Lubię nieprzewidywalne historie z dobrze napisanymi bohaterami, o co niestety ciężko w ostatnim czasie. O książce słyszałam, choć nie interesowała mnie na tyle, bym po nią sięgnęła. Tytuł zapisuję, choć nie wiem, czy w najbliższym czasie po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja będą również ją niedługo czytać, za sprawą wyzwania jednej z bookstagramerek ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tę serię w planach, dostałam od koleżanki w prezencie i tak powoli się zbieram do niej.

    OdpowiedzUsuń
  4. 20 years old Executive Secretary Eleen Croote, hailing from Schomberg enjoys watching movies like Divine Horsemen: The Living Gods of Haiti and Letterboxing. Took a trip to Archaeological Sites of the Island of Meroe and drives a Ferrari 250 GT Berlinetta Competizione. zobacz tutaj teraz

    OdpowiedzUsuń
  5. 46 year-old Accountant III Modestia Simnett, hailing from Port Hawkesbury enjoys watching movies like "Hound of the Baskervilles, The" and Geocaching. Took a trip to Mana Pools National Park and drives a Envoy XUV. kliknij w link teraz

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

LUDKA SKRZYDLEWSKA - KRÓL KIER

Tytuł: Król Kier Autor: Ludka Skrzydlewska  Seria: Królowie Vegas Tom: 4 Tłumaczenie: --- Gatunek: Romans, erotyk  Wydawnictwo: Editio Red Premiera: 14.02.2023 r.  Persia to dwudziestotrzyletnia młoda kobieta, która pracuje jako krupierka w Kasynie Enigma. Pewnej nocy poznaje tajemniczego mężczyznę, który od razu zwrócił jej uwagę. Do tego czuć było pomiędzy nimi przyciąganie, którego nie mogli się wyprzec. Dlatego spokojna i poukładana Persia decyduje się na jednonocną przygodę. Nie wie tylko, że ta noc zmieni jej życie na zawsze. Król Kier to tajemniczy mężczyzna, który rozprawia się ze złoczyńcami miasta. Kiedy Persia przez przypadek odkrywa jego tożsamość podczas strzelaniny po kasynem, ten postanawia ją porwać. Nie przewidział tylko, że Persii mogą szukać pewni wpływowi ludzie, a ona sama może stać się dla niego kimś ważnym. Czy zemsta za krzywdy przeszłości wciąż będzie dla niego najważniejsza? A może to miejsce zajmie Persia? Uwielbiam książki Ludki Skrzydlewskiej, a już szczegó

Greek Gods Book TAG

Stworzyłam mój własny TAG. Jestem w blogosferze od niedawna, więc jeżeli ktoś stworzył taki tag, napiszcie mi kto. Edytuję wtedy post i napiszę czyim był pomysłem. 1. Afrodyta , czyli książka z najpiękniejszą okładką. Ostatnimi czasy zachwycam się nową okładka "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell. 2. Persefona , czyli książka, w której zakochałaś się od pierwszego wejrzenia. Zdecydowanie "Duma i uprzedzenie" Jane Austen.  Już od samego początku pokochałam tą książkę. 3. Hades , czyli książka, która przyprawia Cię o dreszcze. Właśnie czytam "Czarna Loteria" Tess Gerritsen, i muszę przyznać że w niektórych momentach mnie przeraża. 4. Zeus , czyli książka, którą każdy powinien znać. "Pan Tadeusz"Adama Mickiewicza. Każdy Polak powinien znać tą książkę. 5. Posejdon , czyli książka związana z morzem. Jedyna, która mi się teraz przypomina to "Historia prawdziwa kapitana Haka" Pierdomenico Baccalario. 6. Hestia , czyli ks

MAGDALENA KRAUZE - ZAUFAJ MI JESZCZE RAZ

Tytuł: Zaufaj mi jeszcze raz Autor: Magdalena Krauze Seria: Czekałam na ciebie Tom: 2 Tłumaczenie: - - - Wydawnictwo: Jaguar Premiera: 23.10.2019 r. Życie Pauliny zmienia się nieoczekiwanie o sto osiemdziesiąt stopni, kiedy na jaw wychodzi tajemnica skrywana przez Igora. Dziewczyna załamuje się i kompletnie nie wie co ma teraz zrobić. Dlatego decyduje się na wyjazd licząc na to, że w nowym otoczeniu dojdzie ze swoim życiem do ładu i składu. Potrzebuje dużo czasu, żeby móc przemyśleć pewne sprawy i spojrzeć Igorowi w oczy. Tak właśnie trafia do uroczego pensjonatu w Karpaczu. Dziewczyna poznaje tam Adama, który od początku wydaje się rozumieć ją bez słów. On również wiele przeszedł w swoim życiu i teraz bardzo przez to cierpi. Szybko więc się zaprzyjaźniają i rozmawiają o tym, co ich dręczy. Adam daje do zrozumienia Paulinie, że źle postąpiła wyjeżdżając i nie dając Igorowi szansy na wyjaśnienie sytuacji. Paulina w końcu rozumie, że jednym lekarstwem jest szczera