Przejdź do głównej zawartości

CATHY CASSIDY - PIANKOWE NIEBO

Tytuł: Piankowe niebo
Autor: Cathy Cassidy
Seria: BOMBOnierki
Tom: 2
Tłumaczenie: Anna Bereta-Jankowska
Wydawnictwo: Iuvi
Premiera: 16.10.2019 r.

Skye Tanberry to młodziutka, trzynastoletnia dziewczyna, która różni się trochę od osób w swoim wieku. Co prawda jest pełna życia i wesoła, ale uwielbia też wszelkiego rodzaju starocie i styl vintage. Nie dziwnym jest też to, że uwielbia historię. Powinna być rozchwytywana i uwielbiana, ale prawda jest taka, że często schodzi na drugi plan. Wszystko to za sprawą siostry bliźniaczki. Summer zawsze była na pierwszym planie, jest bardziej utalentowana i wszyscy ją kochają, nawet najlepszy przyjaciel Skye. Do tej pory Skye jakoś to znosiła, ale teraz na zamiar wyjść z cienia siostry, tylko jak to zrobić? Pewnego dnia jej mama znajduje na strychu stary kufer z rzeczami, które dawno temu należały do jej ciotki. Skye chce odkryć, co na prawdę spotkało tą kobietę. W tym samym czasie jej sny zaczyna odwiedzać tajemniczy chłopak. Czy można zakochać się w kimś, kto żył wiele lat temu i tak na prawdę zna się go tylko z opowieści?

Seria BOMBOnierki przyciągnęła mnie do siebie cudownymi i uroczymi okładkami i wcale się tego nie wstydzę. Dzięki temu poznałam na prawdę świetną historię rodziny Tanberry. Ogólnie książki z tej serii skierowane są raczej dla młodszej młodzieży, ale wydaje mi się, że każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Oczywiście są tutaj poruszane problemy odpowiednie do tego wieku, ale ja się przy niej świetnie bawiłam. Wszystko to dzięki autorce, która posługuje się pięknym, barwnym i plastycznym językiem. Potrafi proste rzeczy ubrać w takie słowa, że przez tą powieść po prostu się płynie. Początkowo miałam mały problem z tym, że rozdziały są trochę krótkie. Osobiście lepiej czyta mi się książkę, gdy są one dłuższe, ale z czasem o tym zapomniałam, bo zaczęłam tą powieść po prostu pochłaniać.

Głównym problemem naszej bohaterki jest to, że zgadza się na życie w cieniu swojej siostry. Zawsze jest spychana na drugi plan i uważana za tą "gorszą". Przez to zaczęła robić wszystko tak, jak oczekiwali od niej inni. Nigdy się nie sprzeciwiała i podążała drogą, którą obrali inni. Myślała, że dzięki temu zostanie zauważona. I to był wielki błąd. Tylko robiąc wszystko tak, jak chcemy my, będziemy na prawdę szczęśliwi. Cieszę się, że autorka poruszyła tą kwestię w swojej książce, gdyż w dzisiejszych czasach młodzież często robi to, co powie im ktoś inny. Dopasowują się do najbardziej lubianej osoby w szkole, licząc na to, że przy niej będą kimś. Często z tego powodu rezygnują z własnego zdania, marzeń czy zainteresowań. Coś na zasadzie "Uwielbiam książki, ty nie? Nie. To ja też nie". Wiecie za pewne, o co mi chodzi. Tym sposobem jednak nigdzie się nie dotrze i książka idealnie to obrazuje.

"Piankowe niebo" to powieść, która może wiele nauczyć. Wpleciona tajemnica dawno nie żyjącej ciotki sprawia, że z jeszcze większą przyjemnością przewraca się kolejne kartki. To także opowieść o pierwszej miłości, która czasami jest wyśniona, ale nie mniej prawdziwa. Urocza i warta przeczytania.



Ocena: 7/10

Komentarze

  1. Koniecznie muszę zapoznać się z tą serią. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię serię i sam pomysł na nią. Taka przyjazna, młodzieżowa literatura.

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o tej serii, ale jeszcze nie miałam okazji zapoznać się z pierwszym tomem. Jakoś spieszno mi nie jest do przeczytania tego cyklu pomimo pozytywnych recenzji. Jeśli pamięć mnie nie myli okładka tej książki była niebieska.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie przerobiłaś to zdjęcie. Przyciąga uwagę.

      Usuń
  4. Chętnie przeczytam w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Top 5 najlepszych cykli książek

Jako, że ostatnio mam mało czasu na czytanie z powodu matury, przedstawiam wam moje ulubione cykle książek. W komentarzach napiszcie jak u Was by wyglądało takie zestawienie. Oczywiście pojawia się też pozycja zerowa, bez której nie mogłoby być tego zestawienia.   5. Diabelskie Maszyny - Cassandra Clare Diabelskie maszyny to prequel "Darów Anioła" Cassandra Clare jest mistrzynią w tworzeniu fantastycznej atmosfery. Historia Tessy Gray porwała mnie już od samego początku. Potrafi sprawić, że razem z bohaterami przenosimy się do wiktoriańskich czasów. W dodatku każdy bohater jest zupełnie inny i chyba to mi się spodobało najbardziej. 4. Szklany Tron - Sarah J. Maas Książka inspirowana jedną z najpiękniejszych baśni, czyli "Kopciuszkiem". Szklany zamek i piękne opisy przyrody porywają nas do zupełnie innego świata. Trójkąt miłosny, który wcale nie jest tak oczywisty jak by się mogły wydawać. Silna kobieta, opanowany kapitan gwardii królewskiej i pewny

Eloisa James - Księżna w desperacji

Tytuł: Księżna w desperacji Autor: Eloisa James Cykl: Zdesperowane księżne Wydawnictwo: Amber     Lady Roberta boleje nad tym, że jej ekscentryczny ojciec jest nieustannie pośmiewiskiem salonów. Postanawia więc wyjść za mąż za człowieka rozważnego i powszechnie szanowanego, który pod żadnym względem nie będzie przypominał jej ojca. Doskonałym kandydatem wydaje się pewien stateczny książę. Niestety, nie zwraca on na Robertę uwagi - w przeciwieństwie do przystojnego hulaki i niepoprawnego uwodziciela, hrabiego Damona     Eloisa James bardzo dobrze nakreśliła bohaterów. W tej książce możemy spotkać dokładnie każdy typ osoby. Rozważna Roberta, szalony Markiz czy sztywny Villiers. Z kart tej książki możemy się o nich dowiedzie bardzo dużo. Główna bohaterka - Roberta - stara się podejmować jak najbardziej rozważne decyzje. Wstydzi się swojego ojca, który często jest pośmiewiskiem salonów. To zmusza ją do podjęcia decyzji, że wyjdzie tylko za człowieka opanowanego i szanowanego. D

PRZEDPREMIEROWO: Anna Bellon - Uratuj mnie + KONKURS

Tytuł: Uratuj mnie Autor: Anna Bellon Cykl: The Last Regret Wydawnictwo: OMGbooks Premiera: 28 września 2016 Normalne życie Mai skończyło się, gdy zginął jej ukochany brat. Pogrążyła się w żałobie, zerwała kontakty z wszystkimi przyjaciółmi. Liczyły się tylko książki i muzyka. Prawdziwe życie Kylera może się dopiero zacząć. Gdy skończy liceum, przestanie się przeprowadzać, zmieniać szkoły, gdy uwolni się od toksycznego ojca. Na razie jedyną ucieczką pozostaje muzyka. I prowokowanie otoczenia napisami na koszulkach. „A później nauczyłam się wszystkiego od nowa. Pojawił się ktoś, kto przebił się przez wzniesiony przeze mnie mur. Wziął go szturmem i nie pozwolił mi się z powrotem za nim schować. Wszedł w moje życie, śpiewając lekko zachrypniętym głosem o dziewczynie ulotnej jak papierosowy dym”. W nowej szkole Kyler poznaje Maię. I postanawia się z nią zaprzyjaźnić. Ale czy dziewczyna, która odtrąca od siebie wszystkich, jest na to gotowa? Czy Kyler ma w sobie tyle