Przejdź do głównej zawartości

RENA BARRON - KRÓLESTWO DUSZ

Tytuł: Królestwo dusz

Autor: Rena Barron

Seria: Królestwo dusz 

Tom: 1

Tłumaczenie: Natalia Mętrak-Ruda

Gatunek: Fantastyka, fantasy, science fiction

Wydawnictwo: Jaguar

Premiera: 01.07.2020 r.


Arrah to młoda dziewczyna, która dąży do narzuconego sobie celu. Chce zdobyć magię, jednak Heka nie chce przekazać jej tego daru. Dziewczyna robi wszystko, aby go otrzymać, gdyż nacisk ze strony rodziny jest bardzo duży. Arrah urodziła się bowiem w rodzinie wielkich szamanów, a ona sama nie ma w sobie nawet krzty magii. Matka na każdym kroku wypomina jej, jak wielkim jest rozczarowaniem. Dziewczyna obiecała sobie, że dla magii zrobi wszystko, ale nigdy nie odda za nią swojego życia. Jednak kiedy w mieście zaczynają ginąć dzieci, a nikt nie potrafi wskazać winnego, Arrah decyduje się na ten niebezpieczny krok. Oddaje lata swojego życia w zamian za magię, która pomoże jej rozwiązać zagadkę. Z jakimi konsekwencjami będzie musiała zmierzyć się dziewczyna?

"Królestwo dusz" to debiut Reny Barron. W okolicach premierzy było o niej dość głośno, głównie za sprawą przepięknej okładki. Później pojawiały się lepsze i gorsze opinie, a moja wielka ochota na tą książkę jakoś przechodziła. Była jednak jak wielki wyrzut sumienia na mojej półce, więc musiałam się za nią zabrać jak najszybciej. Ostatnio miałam lżejszy weekend i tak trafiła w moje ręce. Moją uwagę przykuła głównie za sprawą oprawy graficznej, ale także tym, iż miała pojawić się tytaj mitologia afrykańska. W ostatnim czasie pojawia się wiele książek, które w jakiś sposób nawiązują do różnych mitologii, ale z afrykańską nie miałam jeszcze do czynienia. Jaka jest książka "Królestwo dusz"? Niestety bardzo nijaka. Wiele rzeczy mi się tutaj podoba, ale fabuła bardzo kuleje, a nawet bym powiedziała, że praktycznie jej tutaj nie ma. To jedna z tych książek o wszystkim i o niczym. Autor dużo by chciał, ale jakoś mu nie wyszło. W tej historii niewiele się dzieje, a pole do popisu Rena Barron miała tutaj na prawdę duże, gdyż pomysł miał w sobie potencjał, ale autorka nie potrafiła go wykorzystać.

Na plus tej książki zasługuje właśnie nawiązanie do mitologii afrykańskiej. Z tą nigdy nie miała nic wspólnego, nigdy nie czytałam z jej występowaniem żadnej książki, a i sama nie szukałam o niej informacji, bo nie czułam takiej potrzeby. Cieszę się jednak, że Rena Barron zdecydowała się tutaj ją umieścić, gdyż mogłam dowiedzieć się czegoś nowego. Mamy tutaj różnego rodzaju szamanów oraz afrykańskich bogów, którzy potrafią być na prawdę mściwi. Bardzo ciekawy wątek, dobrze rozwinięty, z dużą, ale nie przesadzoną dawką informacji dla czytelnika.

Tej książce brakuje jednak najważniejszego (oprócz fabuły) - emocji. Czytałam i czytałam i czytałam i miałam takie myśli "no fajnie, spoko, aha i co dalej". Zero uczuć, zero jakiegokolwiek zainteresowania bohaterami i ich przeżyciami z mojej strony. Główne postacie mogły by w każdej chwili skoczyć z mostu, a mnie niewiele by to obeszło i czytałabym dalej. Miałam co do tej powieści w miarę wysokie oczekiwania, bo na początku pojawiło się sporo pozytywnych opinii, które pamiętałam. Okazało się jednak, że dla mnie jest to książka bardzo przeciętna, bez wyrazu i jestem pewna, że za trzy miesiące nie będę o niej pamiętać. To historia do przeczytania, rzucenia w kąt i zapomnienia. Dla mnie nic ciekawego.

"Królestwo dusz" to powieść, która miała w sobie duży potencjał, a która w ostatecznej ocenie wypadła bardzo blado. Brak fabuły, brak jakiejkolwiek akcji i przede wszystkim brak emocji podczas lektury. Dla mnie jest to historia do przeczytania i zapomnienia. Nic specjalnego.

Ocena: 3/10

Komentarze

  1. Szkoda, że tak słabo wypadła. Ja z pewnością nie planuję czytać

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta mitologia afrykańska zachęca, ale trzeba jeszcze umieć zaangażować czytelnika w historię. Szkoda, że się to autorce nie udaje...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

LUDKA SKRZYDLEWSKA - KRÓL KIER

Tytuł: Król Kier Autor: Ludka Skrzydlewska  Seria: Królowie Vegas Tom: 4 Tłumaczenie: --- Gatunek: Romans, erotyk  Wydawnictwo: Editio Red Premiera: 14.02.2023 r.  Persia to dwudziestotrzyletnia młoda kobieta, która pracuje jako krupierka w Kasynie Enigma. Pewnej nocy poznaje tajemniczego mężczyznę, który od razu zwrócił jej uwagę. Do tego czuć było pomiędzy nimi przyciąganie, którego nie mogli się wyprzec. Dlatego spokojna i poukładana Persia decyduje się na jednonocną przygodę. Nie wie tylko, że ta noc zmieni jej życie na zawsze. Król Kier to tajemniczy mężczyzna, który rozprawia się ze złoczyńcami miasta. Kiedy Persia przez przypadek odkrywa jego tożsamość podczas strzelaniny po kasynem, ten postanawia ją porwać. Nie przewidział tylko, że Persii mogą szukać pewni wpływowi ludzie, a ona sama może stać się dla niego kimś ważnym. Czy zemsta za krzywdy przeszłości wciąż będzie dla niego najważniejsza? A może to miejsce zajmie Persia? Uwielbiam książki Ludki Skrzydlewskiej, a już szczegó

Greek Gods Book TAG

Stworzyłam mój własny TAG. Jestem w blogosferze od niedawna, więc jeżeli ktoś stworzył taki tag, napiszcie mi kto. Edytuję wtedy post i napiszę czyim był pomysłem. 1. Afrodyta , czyli książka z najpiękniejszą okładką. Ostatnimi czasy zachwycam się nową okładka "Przeminęło z wiatrem" Margaret Mitchell. 2. Persefona , czyli książka, w której zakochałaś się od pierwszego wejrzenia. Zdecydowanie "Duma i uprzedzenie" Jane Austen.  Już od samego początku pokochałam tą książkę. 3. Hades , czyli książka, która przyprawia Cię o dreszcze. Właśnie czytam "Czarna Loteria" Tess Gerritsen, i muszę przyznać że w niektórych momentach mnie przeraża. 4. Zeus , czyli książka, którą każdy powinien znać. "Pan Tadeusz"Adama Mickiewicza. Każdy Polak powinien znać tą książkę. 5. Posejdon , czyli książka związana z morzem. Jedyna, która mi się teraz przypomina to "Historia prawdziwa kapitana Haka" Pierdomenico Baccalario. 6. Hestia , czyli ks

MAGDALENA KRAUZE - ZAUFAJ MI JESZCZE RAZ

Tytuł: Zaufaj mi jeszcze raz Autor: Magdalena Krauze Seria: Czekałam na ciebie Tom: 2 Tłumaczenie: - - - Wydawnictwo: Jaguar Premiera: 23.10.2019 r. Życie Pauliny zmienia się nieoczekiwanie o sto osiemdziesiąt stopni, kiedy na jaw wychodzi tajemnica skrywana przez Igora. Dziewczyna załamuje się i kompletnie nie wie co ma teraz zrobić. Dlatego decyduje się na wyjazd licząc na to, że w nowym otoczeniu dojdzie ze swoim życiem do ładu i składu. Potrzebuje dużo czasu, żeby móc przemyśleć pewne sprawy i spojrzeć Igorowi w oczy. Tak właśnie trafia do uroczego pensjonatu w Karpaczu. Dziewczyna poznaje tam Adama, który od początku wydaje się rozumieć ją bez słów. On również wiele przeszedł w swoim życiu i teraz bardzo przez to cierpi. Szybko więc się zaprzyjaźniają i rozmawiają o tym, co ich dręczy. Adam daje do zrozumienia Paulinie, że źle postąpiła wyjeżdżając i nie dając Igorowi szansy na wyjaśnienie sytuacji. Paulina w końcu rozumie, że jednym lekarstwem jest szczera